Alla inlägg under september 2010

Av Bettan - 30 september 2010 11:33

Blev 2 bilder på oss på lisas mc-cafes hemsida..var ju där o fikade igårkväll.

  

  

Av Bettan - 29 september 2010 20:20

   Idag har jag som sagt städat svärmors lägenhet,helt slut.Hur mycket som helst att plocka iordning innan man kan städa,så det var bara att komma igång direkt.

Det var ju jag som tog befälet som vanligt...dom "gamle"  står ju mest o trampar o springer ivägen.Så det var till att styra upp det hela o ge order  ,men sånt är jag duktig på  .

Så det gick med en jäkla vänster och när jag torkat golvet på ett ställe:NU FÅR INGEN GÅ IN HÄR!  

Så när allt var klart så åkte vi hem till dom o fikade,helt slut.


När vi väl kom hem så sms:ade Carina om vi skulle ut en sväng med hojarna....o faktiskt så dammade jag av min oxå o hängde på till Lisas i Hurva.Ett mc -cafe som bara har öppet på onsdagar och som är välbesökt på somrarna.Är väl mer tunnsått nu när det blir kallare men vi har jättenära så det hinner man dåligt med att frysa som tur är...

Man kan kolla på deras hemsida imorrn så är vi på bilder där: www.lisascafe.se

tryck sen: vad hände senast.

     

     

Av Bettan - 29 september 2010 07:08

  

Ja..nu ska vi snart åka till Malmö för att städa svärmors lägenhet.

Vänner som håller i Auktioner kommer dit 9.00 och blåser nästan hela lägenheten,så efter det så ska jag städa av.Det ska vara visning på söndag o då måste det ju vara snyggt o städat.  


På tal om om vänner som håller auktioner så ska dom vara med i lyxfällan den 14 oktober.Det är inte dom som har problematiskt men han köper upp möbler osv...jaja

Vi får väl se hur lång tid detta tar..antagligen hela dan.Så ikväll är man väl trött...

Nu ska jag plocka ihop alla mina städprylar o så ska vi köra...



Av Bettan - 28 september 2010 21:36

Precis...så for Lasse o Jörgen iväg till Hörbergs i Löddeköpinge.Dom var inte hemma igen förrän efter 3 timmar,så nu har dom haft tid att tjattra.Dom retas alltid att vi tjejer inte gör annat än kacklar,men dom 2 kan snacka i timmar!!!

  

Om det är nån som undrar så kör Lasse en kawasaki voyager 1700.Jörgen kör kawasaki 1500 Drifter.


Sen for Sara,Jag o Adde för att ttta på en lägenhet..men den var så dåligt skick så man kunde gå ut nästan direkt.Det som var renoverat var så illa gjort så allt måste göras om igen...

Men det går flera tåg,det brinner ju inte för henne...

Av Bettan - 28 september 2010 08:06

  


Är man fit for fight den här dagen...det måste man ju vara eftersom man slappade bort hela dan igår...eller??


Idag så ska vi starta dagen med att tömma hela chevan på karameller och prylar,för nu har den gått sin sista jobbrunda.Det ska bli skönt för då åker mellanväggen så man kan fälla tillbaka sätena så man sitter bekvämt.

Sen ska det lastas stora bussen för jobb i helgen,vi åker ju på torsdag redan.


Jörgen o vännen Lasse ska till mc-firman i Lödde..Lasse skulle serva sin hoj. Det är ju roligare klart att ha sällskap när man ändå väntar.


Sara ska på visning idag på en bostadsrätt så jag o Addegubben ska oxå haka på....alltid kul att kolla.

Av Bettan - 27 september 2010 09:02

Ja..så känner jag mig idag..helt manglad!

Det har varit en tuff helg vill jag lova,så idag är det slappedag.

Ska bara packa lite choklad o marsipan som ligger på tork och sen är det inte mera planerat...underbart  

Sussi undrade hur det funkar detta med äppeltavlan så jag sätter inte lite bilder till...  

  

Jag startade dan med 2 kokta ägg till kaffet vid 7..sen blev det inte tid att dricka eller äta nåt förrän 17 på kvällen då det stängde jippot.

Kallt o blåsigt nere vid vattnet så det var tur man inte glömde sina ullkläder.

Mina mc-brallor funkar jättebra när det är blåsigt..vinden går ju inte igenom och varmt blir det oxå.Blir dom smutsiga så är det bara att torka av..smidigt till tusen!  

  

     

Av Bettan - 25 september 2010 19:53

Klockan ringde vid 5..då var det bara upp o göra matkasse.Jag tycker det är motigt att bre mackor o fixa kaffetermosar på morron,stel är man i hela kroppen.

Men sen var det till att köra ner till Kivik...jädrans vilken dimma.Såg inte ett skit framför bilen,lite läskigt för det är skog hela vägen nästan o då kommer det massa djur.Men det var bara 1 rådjur på vägen denna gången som tur var,man vill inte dunka in i nån gris precis.

Men efter nästan 1 1/2 timme (7 mil) så var vi framme...dimman hade inte lagt sig precis...

  

Som synes var vi bland dom första o det är bäst,lugnt o skönt kan man starta med en kaffe.

Husbilsmaffian var ju på plats som vanligt o kan glänsa vem som har den snyggaste....

Vi har jobbat som idioter idag...så jag är helt slut!

Det var 13.000 besökare idag o alla ska handla NÄR DOM GÅR HEM! 

Så först kommer det ingen,sen ingen o sen alla på en gång givetvis så det blir ju lätt kaos...

Dom har ju några kändisar varje år oxå...detta året var Lasse Kroner konfrencier(eller hur det nu stavas) o han gillar jag. Han bjussar på sig själv o gör bort sig mellan varven...lägger upp asgarv osv..

Trodde jag kunde få se röken av han,men inte fanken hinner man det. Ej heller nanne grönvall..hon är ju oxå toppen.

Sen var det nån annan från idol..kan han heta kalle nå¨t..men nån hatt på skallen på bilderna..jag tittar ju inte på idol så jag kan inte dom B-kändisarna..jag tycker det är pytonprogram.

Men nu är det skönt att vara hemma...så sova strax för sen är det på det imorrn igen....Natti på er från en ledbruten o trött karamelltant

  

  

Av Bettan - 24 september 2010 21:27

Ja..idag har vi varit nere i Kiviks hamn och installerat oss. Det är ju äppelmarknaden denna helgen,med stort jippo.

När vi körde ner så är det givetvis ombyggnad av vägen..följ orange pil.Jag trodde vi aldrig skulle komma ner till Kivik,världens omväg..o den ska man nu ligga o dra morron o kväll!  

Men vi kom iallafall ner som o har nu allt på plats.

Bakom stora skynket så är det den enorma äppeltavlan som ska avtäckas imorrn.Nytt motiv varje år,,,nu är ni nyfikna på vad det är va???

Jag hann ta bild innan ...

  

   Fritiof Nilsson Piraten. blev det i år...

Tänk att det bara är äpplen alltihop,fantastiskt!

Men dom gör andra roliga grejer med äpplen så som äppelklubbor o tovade äppelörhängen osv...ja även skulpturer...

  

Men nu är det till att laga mat så det står klart till vi kommer hem imorrnkväll..fisksoppa med ostknäcke  

Har kokat lite ägg som jag ska ha med mig oxå.,så nu är det natti för mig..upp tidigt imorrn.



Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards