Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Österlen

Av Bettan - 24 september 2010 21:27

Ja..idag har vi varit nere i Kiviks hamn och installerat oss. Det är ju äppelmarknaden denna helgen,med stort jippo.

När vi körde ner så är det givetvis ombyggnad av vägen..följ orange pil.Jag trodde vi aldrig skulle komma ner till Kivik,världens omväg..o den ska man nu ligga o dra morron o kväll!  

Men vi kom iallafall ner som o har nu allt på plats.

Bakom stora skynket så är det den enorma äppeltavlan som ska avtäckas imorrn.Nytt motiv varje år,,,nu är ni nyfikna på vad det är va???

Jag hann ta bild innan ...

  

   Fritiof Nilsson Piraten. blev det i år...

Tänk att det bara är äpplen alltihop,fantastiskt!

Men dom gör andra roliga grejer med äpplen så som äppelklubbor o tovade äppelörhängen osv...ja även skulpturer...

  

Men nu är det till att laga mat så det står klart till vi kommer hem imorrnkväll..fisksoppa med ostknäcke  

Har kokat lite ägg som jag ska ha med mig oxå.,så nu är det natti för mig..upp tidigt imorrn.



 
 
Sussi

Sussi

25 september 2010 11:07

Men vilket skoj jippo! Jag är så imponerad att dom lyckats fått ihop den där "tavlan" av bara äpplen! Hur sjutton går det till liksom?
Ja du, det finns verkligen talanger för allt!
Som sagt var.. mycket imponerad..

Eslöv är ju en bit bort. Det blir ju ingen snabbvisit för tedrickande precis hihi

Ha en mysig lördag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Bettan

25 september 2010 19:52

Det är ungefär samma princip som när ungar lägger såna där plastbrickor med små plastpluttar.En stor skiva med massa spik,sen trycks det in äpplen i möster.Jag skulle tycka att det vore jättesvårt.Jag ska se när vi har plockat in allt därnere imorrn om jag kan kommer ihåg att gå fram o fota tavlan i närbild.Brukar stå oxå hur många spiul o hur många äpplen o av vilka sorter.
Ja..det är ju attan att vi bor så långt ifrån...

 
helga

helga

25 september 2010 14:19

Hoppas det går bra för trots den jobbiga omvägen... Vad fint de gjort av äpplen - fantastiskt! Säljer ni godis där på marknaden?

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Bettan

25 september 2010 19:48

Klart att det går bra,men trist att köra långa omvägar bara.
Vi säljer godis därnere..helt rätt helga..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards