Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Dagen äntligen slut.

Av Bettan - 25 september 2010 19:53

Klockan ringde vid 5..då var det bara upp o göra matkasse.Jag tycker det är motigt att bre mackor o fixa kaffetermosar på morron,stel är man i hela kroppen.

Men sen var det till att köra ner till Kivik...jädrans vilken dimma.Såg inte ett skit framför bilen,lite läskigt för det är skog hela vägen nästan o då kommer det massa djur.Men det var bara 1 rådjur på vägen denna gången som tur var,man vill inte dunka in i nån gris precis.

Men efter nästan 1 1/2 timme (7 mil) så var vi framme...dimman hade inte lagt sig precis...

  

Som synes var vi bland dom första o det är bäst,lugnt o skönt kan man starta med en kaffe.

Husbilsmaffian var ju på plats som vanligt o kan glänsa vem som har den snyggaste....

Vi har jobbat som idioter idag...så jag är helt slut!

Det var 13.000 besökare idag o alla ska handla NÄR DOM GÅR HEM! 

Så först kommer det ingen,sen ingen o sen alla på en gång givetvis så det blir ju lätt kaos...

Dom har ju några kändisar varje år oxå...detta året var Lasse Kroner konfrencier(eller hur det nu stavas) o han gillar jag. Han bjussar på sig själv o gör bort sig mellan varven...lägger upp asgarv osv..

Trodde jag kunde få se röken av han,men inte fanken hinner man det. Ej heller nanne grönvall..hon är ju oxå toppen.

Sen var det nån annan från idol..kan han heta kalle nå¨t..men nån hatt på skallen på bilderna..jag tittar ju inte på idol så jag kan inte dom B-kändisarna..jag tycker det är pytonprogram.

Men nu är det skönt att vara hemma...så sova strax för sen är det på det imorrn igen....Natti på er från en ledbruten o trött karamelltant

  

  

 
 
Ingen bild

Barbro

26 september 2010 09:46

Jädrans dimma! Skönt att det gick utan krock. Jag förstår att ni jobbade som idioter! Just som du säger, alla ska ha innan dom går hem. Varför är det så?
Om det varit jag, och ser att disken är "tom" kan jag ju handla då, ställa undan under disken, sedan bara hämta. Det går ju fortast.
Varför inte "tänka"?
Otroligt att det var så många besökare!
Då tycker man ledningen måste fatta till nästa år, att det funkar inte med 6 m ENSAM med karameller! Serva alla! Det är ju inget snabbköp precis!
Men du är ju inte den som skräder orden, så vi får hålla tummarna att det blir flera meter.
Man skulle vilja hota med att "då kommer vi inte", men den risken vågar man ju inte ta. Tänk om....
Kramar till er båda Barbro

 
Marsipanen

Marsipanen

26 september 2010 21:15

Jag är nog oxå en sån där kund som går runt på förmiddagen och så lättar jag plånboken innan jag går hem. Och då brukar det vara kö! Man lär sig aldrig. Om två veckor har vi marknad här, och jag antar att det blir precis som vanligt *skratt*
Hoppas din söndakväll är lugn och skön!
kramen!

http://marsipan.bloggplatsen.se

Bettan

26 september 2010 21:19

Nog är den lugn o skön...jag känner mig död

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards