Alla inlägg under oktober 2010

Av Bettan - 21 oktober 2010 20:39

Vi har stått ute hela dan och jobbat idag,så nu "brinner" det i kinderna när man har kommit hem och varit inne ett tag. Jag förresten det räcker med att åka i bussen hem så är man röd i nyllet som en kräfta.

Jag har inte frusit alls för man är ju så himla påbulsad.Kläder i riktigt ylle är drömmen för en som är frusen.Jörgen köpte sig en ny yllekofta idag..

  

Och jag blev jätteavis..SÅ mysig och gossig.Den är fodrad med nallig teddy..

Men jag har ju beställt en mössa som jag får nästa vecka..så jag ska väl "hålla flabben" som dom säger här i skåne,för den kommer inte att vara billig.Men säger jag inte nu...ni får se nästa vecka..jag kommer aldrig mera frysa om skallen iallafall  

Av Bettan - 20 oktober 2010 19:06

Vi var i malmö igår på shoppingrunda.Var på IKEA och hittade billigt rött tyg som vi ska ha till jobbet. Måste hänga för ibland för solen och det gamla har hängt med i massa av år så det är så solblekt nu.Så nu blev det 14 meter rött tyg som jag ska fålla på sidorna.

Sen släppte Jörgen av mig på stil o stoff där det finns massa tyger o såna rolig prylar.jag köpte svart mjukt galon och vitt fleecetyg. Så nu ska jag försöka göra vantar till Adde.  

  

Jag hade hans gamla vante som mall..och nån tumme behöver han ju inte ändå utan bara påsar.Tänkte att det ska väl inte vara så himla svårt.  

Men det var svårare än jag trodde..detta galonet suger sig fast lixom i maskinen,så det är till att slita o dra.

Men det blev nåt som liknar vantar iallafall...och varma o gossiga blev dom oxå

Det ser mest ut som boxvantar..so what! bara dom fyller sin funktion.

Imorrn ska jag upp vid 4.30..jobbedag imorrn.....brrrr  

Av Bettan - 18 oktober 2010 21:24

Imorse kom Sara med fransbröd från bageriet,så det blev morronfikan med mycket snack..kul.

Sen klippte Jörgen löv och jag skurade plastlådor som vi har chokladen i,bara trista saker.

Men jag for faktiskt hem till en väninna nu på kvällskvisten och tittade på hennes kattunge som hon inte haft sålänge.GUD SÅ HIMLA SÖT!  

Den låg och sov på sängen så jag slängde mig bredvid..den är ju inte mycket större än handflatan.

  

Sen blev ju gammelkatten OLLE avis och skulle visa att han minsann oxå kan ligga på mig..

Man ser ju inte riktig hur LITEN  kissemånsen är egentligen på bilderna.Men jag tog en bild när han sitter o klämmer intill husväggen ute innan jag åkte hem.Han är mindre än trädgårdsgrodorna..hii

  

Av Bettan - 17 oktober 2010 19:41

Pumpor tycker jag är så fina,roliga former och härliga färger.Så jag köpte ett gäng som jag ska ha på köksbordet på ett stort lerfat.Köpte o köpte...jag bytte mot karameller..  det var svårt att välja....

  

Nu är iallafall denna jobbarhelg över och det har varit svinkallt

 att stå ute o jobba.Man vet ju att det kommer att bli kallt och ändå har man inte tillräckligt med kläder med sig  

Men nu är det skönt att vara hemma igen och man är supertrött,så nu väntar favvisfåtöljen..  och stora duntäcket.

  

Av Bettan - 16 oktober 2010 19:43

Vi är nästan 15 meter långa när vi far iväg med husvagnen.Så jag tycker Jörgen är duktig som klarar att köra ut o in genom vårt grindhål här hemma.Det har ju varit några blessyrer(några rejäla oxå )men hittills har han klarat husväggen iallafall.


Men det är precis oxå.....när han svänger så är vi nästan uppe i rabatten på andra sidan vägen.

Pannkakorna som jag hade på bild åt vi i husvagnen på kvällen...och dom var jättegoda!!!

Nu slappas det framför tv:n o snart e det natti trots att det inte är så sent.Men står man ute hela dan så är man både frusen o trött.. 

          

Av Bettan - 15 oktober 2010 14:03

Nu har jag stått i evigheter vid spisen,men det blev ju lite pannkakor till kvällen oxå.SKULLE det förmodan bli över nån enstaka så kan man ha den i matkassen imorrn..

  

Av Bettan - 15 oktober 2010 08:02

När Carina o Lasse var här sist så hade dom flera bärkassar med sig av gamla veckotidningar.

Vem sjutton har tid med annat då???

Jag har ju fullt upp med att riva ut kakrecept o annat smått o gott.Ja även läsa oxå givetvis..


Sara var här oxå en sväng och tog en fika efter hon hade varit på möte på Addes skola..

   

Men jag hann med att fixa husvagnen iallafall och tvätta några maskiner tvätt.

Bara det får jag ju vara nöjd med....          

Av Bettan - 14 oktober 2010 07:23

Ja,,,det har varit sista jobbarturen med den.Så nu är mellanväggen bakom framsätena borttagen och insatt dom 3 fåtäljerna därbak igen.Skönt att kunna fälla tebax framsätena oxå. För när väggen är på plats så sitter sätena rakt upp och det är inte bekvämt.

Så igår diskade jag alla försäljningslådorna  


Snacka om smutsiga och det sitter som berg ,men nu står dom på tork iallafall.


Nu kom Sara precis och vi ska ta morgonfika ihop bara hon och jag...mysigt.

Jörgen har gett sig av för länge sen,,,han är och jagar idag   . Eller som jag säger: Han är och "lallar" i skogen.Jörgen blir tokig på mig när jag säger så...   

  

Men jag tycker det är skönt att få rå mig själv idag,det är så himla sällan.

Vi är ju tillsammans alltid i stort sett så jag njuter av ensamheten till max.

Men jag ska ta hand om stryktvätten idag och hänga upp det som ligger i maskinen som jag tvättade igårkväll.

Sen är det husvagnens tur att bli iordningställd för sista turen med den i helgen.


Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards