Alla inlägg under oktober 2010

Av Bettan - 12 oktober 2010 09:16

Min dator har varit hopplös,väsnats,gått trögt,sidorna kommer inte fram osv.

Så Roger har blåst ut hela min dator och satt in nytt XP igen.Så därför har jag varit borta ett tag...mycket kludd med att få in det. Sen ska ju alla prylar in i den igen.....

Häromdan tutade det på gården som bara den...då kommer Sara körande i vår allas drömbil:chrysler 300 C.......



Sara hade mött Tobbe(Sara X sen många år tebax) på Icas Parkering och han hade precis köpt den här bilen.Så då var hon ju bara tvungen att provköra den direkt..        

Så dom for ju hit givetvis och jag blir så HIMLA avundsjuk..vill ju oxå ha en sån fin bil....  

Sara hon jublade givetvis att få köra en sväng...

för en annan kan man ju bara drömma..så det gjorde jag när jag kom in...

Jag var en sväng igår hos Sara och Adde...oj vad lång han är när han försöker att stå upp.Man tänker ju aldrig på det eftersom han sitter mest i sin rullstol/matstol eller ligger på golvet.

     


  

        

Lasse o Carina kom en sväng igårkväll oxå...och då fick vi reda på att dom OXÅ har köpt ny bil:en jättesnygg XC60 volvo....

Ja...det är bara hoppas att man får provåka nångång,det är väl så långt vi kommer en ny och fin bil..  

Av Bettan - 10 oktober 2010 16:55

Det var menat att Sara o Roger skulle komma hit o äta frukost med oss idag:så jag bakade en mjuk kardemummakaka som vi kunde ha lite senare.Men dom fick förhinder och skulle iväg så det var ju synd. Jörgen nallade i kakan iallafall o tyckte den var jättegod.(men det tycker han om alla kakor förstås)

Sen la Jörgen upp sin väst på bordet och skulle markera var allt skulle sitta.

Jag började sy och det är ju stenhårt att sy i,så jag kom en bit på väg sen bröts nålen  av.

jag tog mitt tålamod och lämnade skiten och gick ner...svor en harang och gick upp igen.Så nu har jag gjort mitt...nu håller Jörgen på att sätta dit alla plåtmärkena ute i garaget.Bankar hål med en spik först så fastnar den i brädan som han lagt emellan.

Tror han blir lite irriterad oxå trots att han är en envis oxe,för jag åkte ut med kameran o mina roliga kommentarer med huvudet före ut genom dörren.    

       

Men nu ska jag gå bort till Sara en sväng...vi har ju bara 10 minuters gångväg till varandra.  

Av Bettan - 9 oktober 2010 20:08

I förmiddags kom Sara o Roger hit för att käka frukost med mina misslyckade ciabatta.Vi satt hur länge som helst och har alltid mycket att snacka om..

Sen skulle dom en sväng in till Lund för att träffa hans föräldrar som skulle köpa en PC.

Vi tog hojarna idag och for till Malmö på Malmbergs MC-Bod.

Jörgen skulle kolla camobrallor..men dom hade inte just dessa som han ville ha

  

Så det blev en ny skinnväst istället.Den gamla var både förliten och taskig nu.

Sen for vi till Lund och fikade med Sara,Roger och hans jättetrevliga föräldrar.

Vi hade mycket att snacka om så tiden gick jättefort.Nu väl hemma så har Jörgen sprättat av alla märkena så jag kan sy på dom på nya västen.För jag låter inte han göra det för det fixar han aldrig utan att det blir både snett o uppochner.

Det har varit helt underbart att köra hoj idag,varmt som bara den....ville nästan inte hem utan bara köra. Hoppas det blir likadant väder imorrn för då blir det en runda till.     

Av Bettan - 8 oktober 2010 11:31

Precis vad vi gjorde...pissregnade hela dagen så det var dötradet.

Ringde till Lasse o Carina o sa att vi hade trist så nu kommer vi och fikar en sväng.Carina har fått inflamation i sin axel så hon har fått cortisonspruta,så nu fick vi ömka lite med henne.  

Hundarna Arro och valpen Ludde var på riktigs bushumör. For som fan framotebax o kastade sig under bordet....måste vara DAMP!

Bilden blev ju inte skarp när man inte kan vara stilla 2 sec...

  

Sen skulle det sittas bredvid..

  

Och fnattar man inte ordentligt så ska han visa hur det ska gå till,asså ett nafs. Och var det hamnar spelar mindre roll för Arro...denna gången blev det på hakan...    



Av Bettan - 6 oktober 2010 18:20

I morse började jag med brödbak..

Trött som jag var så såg jag fel på måtten,så det blev förmycket vatten till mjöl.Men det fick bli som det blev..det jäste iallafall.

Det ska ju jäsa i 2 timmar och sen på plåten i 30 minuter ungefär.

Mamma,Pappa och Sara kom en sväng så då var brödet klart iallafall,dom tyckte om det tror jag iallafall för dom åt.Mamma hade med sig nybakta frallor så det blev mycket äta...   Tyvärr så äter ju inte jag bröd just nu...så det var svårt att bara titta på.¨Så här blev dom iallafall på bild..

Mamma hade med sig physalis som hon själv odlat...dom smakade jag o dom är jättegoda.Nu ska dom bara ligga o torka ill oxå.

  

Sen när dom åkte så for jag in i byn o kollade lite i affärer,provade bl.a dom nya reebook-dojjorna som har runda sulor...Åhhh vad sköna.

Vet inte hur det kom sig..men jag travade in på bibblan en sväng för att bläddra i dyra tidningar som man aldrig köper.  

Där hittade jag ju givetvis kakrecept som jag bara måste göra när jag känner att jag kan äta sånt igen.Jag var inte så fräck så jag rev ur receptet utan tog ett foto...(hade jag suttit ensam så vet i katten om inte tidningen gått sönder     

Dom blir alldeles säkert goda......    

Av Bettan - 5 oktober 2010 20:45

Satt och lyssnade på spotify och fick fram denna låt.Måste leta upp den på youtube . Jag skrattade gott åt koreografin(svårt ord..säkert felstavat oxå)

Nu märks det att man är lastgammal asså ,hua så töntigt men det tyckte man ju inte då..  

Av Bettan - 5 oktober 2010 12:40

Började imorse med att dra ut den gamle vita diskmaskinen,det var ju rätt enkelt.Är ju skönt när man slipper vara rädd om prylarna.Jörgen får koppla ur den för det fixar inte jag.

  

Sen  in med den nya.Sara hade givetvis vår säckakärra hemma hos sig,så vi fick bära in den.Jättespännande att öppna paket  

  

Nu ska det läsas hur man ska göra och loda in den så den står rakt.

Det är alltid då det börjar.   

Var har du gjort av skruvmejseln??

Kan du läsa var det står ,ELLER?

Det gängar ju för fan inte!

Vilket jävla håll skruvar du åt nu?  

FLYTTA PÅ DIG!  

Jaja..men nu är den på plats iallafall..

  

Och vi är vänner igen...      





Av Bettan - 4 oktober 2010 20:42

Idag har det varit bankärenden o en jäkla kö när jag en kommer asså! Dom har ju gjort om så nu är det bara 2 kassor,varför det skulle vara bättre fattar jag inte än innan??

Sen for vi hem till min mamma o pappa en sväng när vi ändå var i krokarna.Pappa putsade fönster så han blev lite lång i huvudet när vi kom...  

  

Jag rusade in o tjoade,men ingen svarade så jag trodde mamma lagt sig för att vila en stund.Men inte då...hon kom ut efter en liten stund,var hon har varit vet i katten...

  

Sen for vi till elgiganten i Lund för att kolla på diskmaskin..så det blev en dansk modell som heter GRAM.Jag visar imorrn när vi ska sätta in den på plats(om vi nu fixar det   )

På vägen hem sen så släppte han av mig hos Sara o Adde,så var jag där o snackade litta skit..

  

Sen gjorde jag som jag brukar göra,ringer hem till Jörgen o säger att nu går jag,då kommer han alltid och möter mig. Det känns tryggt tycker jag...



Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards