Alla inlägg under oktober 2010

Av Bettan - 3 oktober 2010 20:02

Lite bilder av Jörgen med några av våra mc-vänner. Dom var ju som sagt nere i Kivik..

Bussiga Carina som räcker långfinger till Jörgen. Undrar vad han har sagt för dumt till henne...    

Lilla Ludde fick oxå hänga med ser jag eller Luddelina för han är ju nykastrerad nu    

Jag undrar vad Ingrid väntar på???  

Undrar om det var tävling vem som kunde bli av med korven snabbast?  

Mat är halva nöjet..och för vissa även den andra halvan oxå. Här äter dom på Ingelsta kalkon..

  

Fotografen saknade mig tydligen...  

Av Bettan - 3 oktober 2010 16:45

Jag tycker denna är kul..Ulla Skoog är toppen

Av Bettan - 3 oktober 2010 15:27

Ja..det är det!

Jag har inte orkat att sitta vid datorn och koncentrera mig på att blogga.

I torsdags for vi till Öland och Algutsrums marknad.Vi hade blivit varnade att det kan vara långa köer på bron för det var ju skördefest.Men detvar helt tvärt om..o det var ju skönt.

  

Väl framme så satt vi husvagnen på plats,sen var det att snacka med lite knallar,det var många som hade kommit redan.

Sen var det att fixa middag,och när man väl fått i sig den så är det natti för vår del.Vi låg i bingen redan kl:21..

Det är skönt att kunna ligga ner o titta tv,vi såg robert Gustavsson 25 år.Det var många tillbaka blickar på vad han gjort.Många roliga men många så går det till överdrift kan jag tycka.

Vi hade chaplin med sin matte o husse bredvid oss även på denna marknad o jag bara måste fota han igen...han e ju så himla "muffig"

  

Ja...det var fredagens jobb...

Bara packa ihop o haka på vagnen o fara 12 mil till Målilla.

Målilla brukar vara himla kallt..alldeles vitt på marken när man tittar ut vid 7 på morron från husvagnen.

Men denna gången var det helt annorlunda...15 grader varmt hela dan så¨det var skönt.Men marknaden dör ut rätt snabbt..klockan 13 började den avta redan o sen var det till att hårddra till nästan16...

Ja..sen var det packa ihop även den dan o haka på vagnen o köra 25 mil hem.

Vi var så trötta när vi kom hem(det tar oxå att stå ute hela dagarna) så vi hakade inte av vagnen från bilen ens....utan bara gick in.

Somnade i fåtöljen nästan direkt......

  


Idag for Jörgen ner till Kivik med sin hoj för att träffa våra vänner..dom var sen och åt på ingelsta kalkon.

Jag tycker det är för kallt ute,då fryser jag ihjäl..o jag har ju några marknader kvar så det får vänta.

Nästan precis när han åkt så kom Sara o Roger hit...mycket snackade,fikande o spelade lite wii gjorde vi oxå.

  


Precis när dom pyser så kom Jörgen hem..världens muller utanför fönstret.Han hade inte tyckt det varit kallt alls,men han har ju underst'äll oxå klart.


  

Av Bettan - 1 oktober 2010 21:27

idag har vi stått ute o jobbat hela dan.Så nu när man kommit in i husvagnen så känns det som man blivit klubbad i skallen.Inte ens kaffe kan hjälpa en att piggna till,så nu är det bingen.

Ytterligare en utomhusdag imorrn väntar...brrrrr

  

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards