Alla inlägg under november 2010

Av Bettan - 30 november 2010 09:13

...att städa i kokeriet.Jag har börjat med att diska alla hinkar,bunkar,silar,skopor..

Har även gjort brännarna och dom gamla trotjänarna:Degblandarna.Dom går ju inte att rengöra in i minsta skruv för då får vi aldrig igång dom igen.Men fina o rena är dom nu iallafall.  

  Så det är bara att gå på det nu igen efter kaffet.Gör inget att det inte är mer än 10+ därinne för man jobbar sig varm.

Så idag är det kylrummet som jag startar upp med och när det är rent så kan jag ställa in alla rena saker där,så är det väck.Man har sina turer som man brukar göra,så jag gör det hellre själv trots att jag har så ont i mina axlar.

Jörgen hjälper gärna till och det är ju snällt,men det blir inte som jag vill ha det och då får jag ändå göra om det igen.Men han slarvar väl med flit för då vet han att han slipper den rackarn..  


Jag har oxå lagt in golvet i hallen,SJÄLV!

Första gången alleles på egen hand, med skum undertill oxå.Jag är jättemallig  för det.....  

 


 

Nu ska det bara på medlister runt oxå,men det får jörgen spika dit.Jag har ju gjort grovjobbet  


Av Bettan - 27 november 2010 18:37

  Den korkade frågan får vi säkert höra 50-11 gånger imorrn när vi ska stå ute hela dan.Jag vill inte alls men jag vet att det är uppskattat när vi är där med våra karameller.

Men det är nåt speciellt med skyltsöndag ändå...eldar,grillkorv,häst ovagn som man kan åka,machaller o lucior o tomtar.Och kallt med snö ska det ju vara och så blir det ju i år iallafall.

 

Det får bli dubbla termosar med kaffe,goda mackor och lite pepparkakor med oss....en o annan clementin oxå.

Bussen är ju igenisad i dörrarna till skåpet,så det blir till att dra fram hårfläkten imorrn.Tur bussen är lastad och klar.


                               

Av Bettan - 27 november 2010 18:05

Nu äntligen är dom på plats,adventsbågarna i fönstren.Det är ju ett nedrans pyssel att på alla att klaffa in på tid när dom ska tändas och släckas.En del är ju inne i kokeriet så dom måste ju tändas samtidigt som dessa vi har härinne..

Även karamellkryckan är på plats fast felvänd givetvis.

 


 


  Bilderna har ju blivit aningen suddiga,men jag frös ju så jäkligt...


Min pappa kom hem idag från mallorca.Han skulle ha landat igårkvöll sent på kastrup men det var så mycket snö och vind så dom fick landa i zurich.Där blev det smörgåsbord och övernattning med frukost på HILTON av alla hotell.Det var SAS han åkte med som hade sån fin sevice till sina resenärer.

 

Som pappa sa: Det hade inte gjort nåt om vi hade fått stanna några dar...tro fan det med fin service och smörgåsbord....  

Av Bettan - 27 november 2010 07:32

Nu är det bara golvmattan som är kvar och handtaget till toaletten.Sen ska det bara in nåt att ha skorna i och en spegel att skrämma sig med.



 

 

 

Men nu kom ju advent och störde,så igår höll jag på att putsa fönster och alla element är rena.Tvättat gardiner och strukit,försökt att få väck all färg som är spilld överallt.....ja sen hanns det ju inte så mycket mera.

Jag vet ju klart varför också: Jag har fått en ny mobil...superfin och jätterolig leksak: Samsung Galaxy S

  Så det gick ju lite tid till den klart..  

Tack Roger..jag är jätteglad för den..  



Av Bettan - 25 november 2010 14:53

Jag rollade väggar och tak häromdan och fick sitta hela natten med världens migrän/spänningshuvudvärk. Mina axlar klarar ju inte sånt EGENTLIGEN.

Men som tur var så gick det över till vanlig huvudvärk så jag kunde fortsätta igår.Det är därför det har tagit tid innan jag satt mig här....

Men så här långt har vi kommit hittills..

 

Fast hallen är så liten så tar det tid....man är ju inte proffs precis.Men man gör sitt bästa mer kan man ju inte...

  Jag har målat hatthyllan oxå...så nu ska den upp...

Jaja..vi gör det inomhus på kontoret..anars torkar den ju aldrig...

 

Så ...ropar Jörgen jag ska hålla medans han ska borra i väggen..

Av Bettan - 22 november 2010 16:24

Herregud vad har vi gett oss in på!

Vilket ryck att sätta igång med att renovera våran hall...nu inför julen och allt.

Hade en gammal heltäckningsmatta som var hur snuskig som helst,men den har varit bra för man har inte dragit in så mycket skit i resten av kåken.  

Men nu åkte den ut och Jörgen for o handlade masonitskivor och har lagt idag.

 

Jag har tvättat allt som ska målas och spacklat och slipat..

Sen for jag och handlade färg..

  Jädrans vad dyrt det är med färg alltså!

Ägaren till färgaffären har ju en bullterrier som heter Affe. Alla vet ju vid detta laget att jag älskar Bullterrier...jag smälter som smör med deras sneda blick och festiga sätt. Så jag var bara tvungen att fråga efter Affe så jag kunde snacka lite med han oxå...visst e han läcker?

 

På vägen hem gick jag inom lifebutiken..ja den heter ju nature nu förtiden.Bara för att glo litta...då hittade jag mina favvis-sandaler på utförsäljning.HALVA PRISET!   Röda lappar är ju jag glad för....så jag slog till och köpte dom givetvis...för nu kostade dom ju BARA 449:- Vilket klipp  

 

Av Bettan - 21 november 2010 19:21

...blev det idag. Jordgubbs-fromage som var mumsig.Men jag gillar nog ändå citronmodellen..inte så sött.

 

Sara o Roger kom och åt med oss oxå så slipper Sara göra mat på sin lediga dag.Det blev köttsoppa med knäckebröd till...det var uppskattat för det tog nästan helt slut och jag hade en jättegryta!!

Sen är det nästan bara att "hälla" sig o soffan  så däst som man blir.

 


Av Bettan - 20 november 2010 18:50

Ja den har min mamma hemma. Gud så gossig den är asså och jättebamsig. Jag fastnar mer o mer för lisa larssons figurer.

 

Denna har jag sett och tycker är SÅÅÅ himla söt.Lilla gossen på pidestalen.Den heter myran och är i bronze och väldigt unik för det finns inte många.

Vem vet..kanske jag hittar den en vacker dag,då slår jag till direkt.

 

Idag har vi varit o forit runt i Malmö...köpt en ny golvmatta till hallen.Tänkte att vi ska fixa iordning våran "muggiga! hall.Vi började med golvmattan så får vi se vartefter..skratt

 

Denna tyckte vi var lite rolig,men sen vet vi inte mera...kommer vi nån vart så fotar jag givetvis..

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards