Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Nu har jag börjat...

Av Bettan - 30 november 2010 09:13

...att städa i kokeriet.Jag har börjat med att diska alla hinkar,bunkar,silar,skopor..

Har även gjort brännarna och dom gamla trotjänarna:Degblandarna.Dom går ju inte att rengöra in i minsta skruv för då får vi aldrig igång dom igen.Men fina o rena är dom nu iallafall.  

  Så det är bara att gå på det nu igen efter kaffet.Gör inget att det inte är mer än 10+ därinne för man jobbar sig varm.

Så idag är det kylrummet som jag startar upp med och när det är rent så kan jag ställa in alla rena saker där,så är det väck.Man har sina turer som man brukar göra,så jag gör det hellre själv trots att jag har så ont i mina axlar.

Jörgen hjälper gärna till och det är ju snällt,men det blir inte som jag vill ha det och då får jag ändå göra om det igen.Men han slarvar väl med flit för då vet han att han slipper den rackarn..  


Jag har oxå lagt in golvet i hallen,SJÄLV!

Första gången alleles på egen hand, med skum undertill oxå.Jag är jättemallig  för det.....  

 


 

Nu ska det bara på medlister runt oxå,men det får jörgen spika dit.Jag har ju gjort grovjobbet  


 
 
Maria

Maria

30 november 2010 11:02

Hahaa..du är som mig! Varför dubbelarbeta i onödan, bättre att göra de själv ;)
Duktig du har varit, klart du ska vara mallig. Fint golv ni har valt!

http://maria9.bloggplatsen.se

Bettan

30 november 2010 16:17

Tack Maria.Ja nu börjar det arta sig med hallen.Det gick faktiskt fortare än jag trodde.Ska nog till Malmö på torsdag så kanske det blir handlat en spegel,taklampa,dörrhandtag och ett skoskåp

 
helga

helga

30 november 2010 17:09

Åh, vad du varit duktig!! Imponerande... Jag skulle aldrig kunna lägga golv, men skura kan jag ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Bettan

1 december 2010 09:27

Nu var du rolig,helga

 
Sussi

Sussi

1 december 2010 10:39

Bra gjort med golvläggandet.. Det blev jättefint. Du är duktig :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Bettan

1 december 2010 17:41

Tack Sussi...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards