Alla inlägg under november 2010

Av Bettan - 14 november 2010 09:17

Som vi håller på att krångla med sjukhuset i Thailand..

Jag faxade ner igårmorse vid 5...men fick inget svar efter flera timmar så då ringde jag upp.Det går igång en automatisk telefonsvarare och man ska trycka nånstans dit man ska säger dom på thai-engelska....jag klickade i  nr 1 och det funkade o jag kom fram.

Dom hade fått mail från Sara och faxet hade dom oxå fått men dom kan inte skicka tebaka för att mailen är kaputt...och faxen var OXÅ kaputt...  

Det är deras sätt att säga istället för att tala om att dom fattar inte hur dom ska göra.

Men nu har jag fått en mail och nu ska det skickas från sjukhuset här i Sverige saras sjukdomshistoria och dagar med tider när hon behöver komma till sjukhuset därnere.Så nu verkar det ha löst sig en liten bit på väg.  


Sen kom skallevärken igen ..jag har haft den från o till nu i en vecka.Jag som skulle göra så mycket så blir det bara kattskit av det. Så jag låg/halvsatt i fåtöljen hela tiden till Lasse o Carina ringde.Dom var ändå här i håland så dom kom in på en fika...kul.

Direkt när dom åkte så kom Sara o Roger en sväng o dom stannade så vi kunde titta påSå mycket mera eller vad det heter det programmet. Var lite kul denna gången faktiskt.


Idag startade jag min frukost som vanligt Men te och ägg m ost-paprika-skinka.

  

Nu skulle jag få igång scannern o scanna in lite gamla roliga bilder,men minns inte hur jag gjorde...satan oxå!

Och med mitt tålamod så ligger det i en enda röra alltihop däruppe nu.SKITER I DET!

Jörgen är ju ute o "lallar" i skogen idag  så jag är singel..oj vad jag ska göra mycket idag      



Av Bettan - 12 november 2010 19:28

Ja..det har varit min mammas dag hela dan.Min pappa kom hit vid 8 imorse och lämnade sin bil för att ta tåget till Kastrup för vidare till Mallorca i 2 veckor  .

Sen var det att fixa sig iordning   och pysa o hämta mamma,sen bar det iväg.Hon fick fara runt så mycket hon ville o riva,prova ,lukta o speka i rubbet.Och undrar om det finns en endaste pryl på hela burlövs center som hon inte har rotat i...  

 


   

Sen blev det fikatajm givetvis....o mamma ska ha den största bakelsen som hon kan hitta...  

  

Hon fick handlat snygg stortröja,brunkräm,tröjor o en jättesnygg jacka..

    

   

Mamma var jättenöjd med dagen och jag tycker vi har haft jättekul faktiskt!

Men nu är vi båda trötta och jag tycker du var fantastisk mamma som orkat hela dagen idag att fara runt...   


Ps: Min mamma fick en rejäl stroke när hon bara var 57 år.Hon fick börja med att lära sig att hålla upp huvudet,sen kroppen,tala,läsa,skriva,gå,ja allting.

Hon går med käpp och utomhus har hon sin rollator,men annars fixar hon allt själv.Men som sagt köra bil går ju inte,så det var ju omväxling när hon och jag for idag...och kuligt har vi som sagt haft.

Så om några dagar sticker vi igen till Malmö....


Av Bettan - 11 november 2010 16:46

Vi alla har kämpat med att få ett mail ner till sjukhuset i Thailand men det är lögn i helskotta!

Vi har ringt ner flera gånger och fattar 0 vad dom bubblar om.Så imorse kom en thailändsk vän hit och hjälpte oss med att ringa.Så nu ska vi se om det funkar..  

Mamma som heter Man och så lille william..bilden är sen i våras

   

Här är han idag..stora gossen som förstår  både thai och svenska.  

Det blev frukost här med varma frallor..och sen blev det till att maila nya mail till thailand.Försökte att få iväg några fax oxå men inte fanken..jädrans frustrerande..

Sen var det skurning av saras bil och byte av däck och ny glödlampa..kan fasen inte köra med ett lyse bara      


Ren o fin ....


Sen åkte hon och då for jag o handlade på Netto en bra bit bort.I med lurarna och ett jäkla dunk     så går man med rask takt!

På tillbakavägen for jag givetvis in på Lindex..hittade 1 par baggyjeans+linne+stickad stor tröja+svart v-ringad tröja med dragkedja på axeln..allt för 180:-.  snacka om klipp..


Klipp ja...nu ska jag iväg och klippa Roger lovade jag...

Nu måste jag pysa...solong

Av Bettan - 10 november 2010 10:21

Vi var i malmö igår och fixade med svärmors lägenhet.

Efter det så åkte vi till XXXLutz som öppnade i gamla Ikeas lokaler för en vecka sen.JISSES vad roliga saker dom hade där asså!!!

Hädanefter så ska jag inte åka till Ikea mera var Jörgens kommentar.Det fanns lite annorlunda saker och i annolunda snitt,och för allas plånböcker. Jag blev ju av med Jörgen såklart,men det är bara till att kolla i restaurangen så sitter han där.Kaffe m fralla ,skinka,ost,korv o tomater för en tia....

  

   

   

Sara har nog klämt foten undertill detta häftiga och pråliga badkar för...ja var det 68.000:- nåt....


Efter sen åkte vi hem och fikade hos Jörgens mamma och nisse..

Dom hade gjort mackor med lax och gubbaröra med kräftstjärtar på,så kan man ju inte vara ofin att säga: jag bantar.Det var ju bättre med det ärn en kladdig kaka(fast det hade ju varit godare såklart)

  


  

Av Bettan - 8 november 2010 18:44

Detta tycker jag är fantastiskt,så jag måste bara visa er..



Av Bettan - 8 november 2010 18:21

Jag försöker ju att hålla igen på alla godsaker som finns och det är inte lätt vill jag lova.det tär som fanken på ens humör när man bara ska äta lite och helst allt som är äckligt...  

Men jag har pallat 8 dagar nu som jag varit stenhård mot mig själv..så jag hoppas jag kan palla 8 dagar till så får vi se.Lite i taget men helst inte äta nåt gott förrän till jul.Blir ett helvete att göra julgodis och goda kakor...tänk att inte få slicka det sista ur bunken(det kommer jag aldrig att klara)


Jag dricker rätt mycket te.....har snöat in på en sort som heter african Rooibos..gud vad gott det är.Te det dricker jag bara när det är kallt ute,aldrig

annars.Så nu är det dax.... 

    


Av Bettan - 5 november 2010 22:18

Nu ikväll for vi en sväng till Lasse o carina.Dom har ju precis fått in ett nytt kök i huset.Herregud vad det drar med sig,blir ju rörigt i hela kåken.Kaffebryggaren stod i hallen,kylen stog i stora rummet,besticklådorna på golven bredvid hundbädden osv...

Man glömmer fort när vi själva gjorde om vårt...

  


   

Det var röra ända ner på Lasses kontor för där hade dom ju dragit kablar genom väggar och garderober..

 

Men det blir jättefint när det blir fix färdigt o allt är på plats.

   

Förstår att ni är trötta på röran nu...   


Av Bettan - 5 november 2010 11:16

Det var sista koken marmelad för i år.Gud så skönt det känns att det börjar ta slut nu.För snart väntar en låååång semester och det är vi välbehövliga nu.

  


Så snart ska det städas i kokeriet och det är INTE roligt,allt sitter ju som berg!

Vi som kokar med gasolbrännare,,,gissa hur sotigt och fastbränt det är..fy pyton!

  

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards