Alla inlägg under november 2010

Av Bettan - 4 november 2010 07:56

Jag älskar att fara runt i affärer och bara titta o rota bland allt möjligt,behöver inte ha ett öre på fickan.

Låter kanske knasigt men jag får så många ideèr och bara det är värt att fara rundor.Men jag handlade något iallafall igår som jag glömde skriva om..

Just ....bokmärken!!

Dom var så vackra alla fjärilar så det ska jag ha när jag slår in paket,enfärgat papper med en o annan fjäril med glitter på...vackert.  

Av Bettan - 3 november 2010 19:57

Idag har jag följt med Sara och Adde på sjukhuset i Lund.  

När vi parkerat bilen utanför hemdialysen så gick vi in alla för att titta på Sara när hon ska ta sina alla blodprov. Adde skrattar gott när hon skriker ajaj aj..

Sen for vi som tossingar nere i kulvertarna med hans rullstol...kul.

Så var vi där han alltid brukar vara när han ska få botox i sin hand.Men det blev lite fel..det skulle inte vara i Lund utan det var flyttat till Malmö..va fanken!Då blev det bara ut i bilen igen o fara några mil till....  oxå!

Men vi hittade direkt iallafall...så Adde fick Emlakräm på armen så var det ut o vänta i allrummet tills det har verkat  

Jädrans snackande i början..men det blir lätt tråkigt att sitta o vänta..

Men sen så åkte vi in på ett rum och han fick Dormikum,så han blev bra "lallig" i skallen.

   

Sen så kör dom in en spruta i armen och sätter till el,så man ska höra i högtalare när nålen är på rätt ställe. Så sprutas det då in.Stackars lille adde..trots Emla och Dormikum så gör det ont på han ändå..


Men sen när vi var färdiga där så hämtade vi Roger på hans jobb och fopr till Burlövs center. sara,adde o Roger gick och åt medans jag sprang o skrota i affärer...alltid lika kul tycker jag.          

Av Bettan - 2 november 2010 20:33

Sara sa till mig idag att jag skulle lägga ut kommentarer direkt på sidan,så det är bäst att rätta in sig i ledet..  

Nu kan ni se dom direkt i vänstra sidan.

  

Av Bettan - 1 november 2010 18:50

Sara skulle klippa sig idag och hon kom direkt hit för att visa sig...OAOOO supernyggt asså!Kände knappt igen henne..

  

Mamma och pappa kom en sväng oxå och hade med sig kladdkaka,men den hann jag aldrig att fota förrän den tog slut.  

  

Så det har hinkats kaffe hela dan,så nu ikväll var det dax för lite mat.Men jag gillar ju att fika  

Av Bettan - 1 november 2010 07:45

Ja..det är vi det!!!

Roger o Sara kom igårkväll och åt pannkakor med oss.Åt en tallrik fisksoppa först ,låter kanske inte så gott men det blev poppis.Mycket jordgubbsylt o vispad grädde så försvann nästan alla pannkakor..  


     

Sara hade ju legat i sin dialys hela dan så det måste vara skönt att slippa fixa käk,för hon är lite off efteråt.

Jörgen erbjöd sig att dra några tag med snabeldraken oxå...det fick man ju föreviga.


Ps: Jag har glömt att berätta..i fredags när vi var på Torsås marknad så hoppade jag in och sålde hos grannarna.Dom sålde leksaker så jag sålde en traktor för dom och fick i inbyte en påse nappar..  

Jag undrar hur natten var för dom...  

     

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards