Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Mulet o duggregn

Av Bettan - 22 februari 2011 04:57

Igår var det alldeles mulet så efter frukost betsämde vi oss för att sticka till stan.Ringde till Pim o bosse o dom hakade på.Skulle ses vid busstationen och ta bussen kl:10.Vi var i god tid men ingen buss i sikte. Pim frågade och dom svarade bara:ingen buss...kanske kommer det nån vid 12.Asså där kunde vi ju inte stå och vänta och klockan var ju 10 nu....

Vi satsade på tågstationen...vet att tåget går 9.45 men av erdarenhet så är det ALLTID försenat och så var det även denna gången som tur  var.

  

Varmt som ett helvete på tåget..trasiga galonsäten gör ju inte saken bättre precis.Men efter 1,45 ungefär var vi framme iallafall.Så fick vi stå och vänta på en grisabil i evigheter oxå....så när den kom så var den redan full.Bosse backade när han såg det...men va fasen.Det var bara att knöka in sig och det gick.Billigt alternativ att åka lite över 2 kr så kan man åka hur långt som helst i stort sett.

Men vi kom fram till stora varuhuset iallafall och jörgen köpte sig nya flip-flop i skinn. Tyvärr kan jag inte få in nån bild på dom just nu..men märket heter cushe och modellen:Manuka wrap.

Sen blev det ätet på Sizzlers givetvis....mums med deras salladsbord.

Tog bussen hem...och vi turister fick betala mera än vad det ska kosta och sånt gör mig förbannad.

Precis innan vi skulle svänga ner i byn så skulle det tankas oxå. det var helt kaos...massa långtradare och bussar o alla skulle tanka samtidigt. Så det backades och körde fram o tebax huller om buller,tog en jäkla tid.

Så skönt att nu var vi äntligen hemma i lugnet.Som Pim säger när vi är i turisthålan:Känner mig som man kom från djungeln...och det gör man.Sån skillnad är det.

Nu på morron efter frukost så köpte jag ett bamburör.Gamle tanten blev helnervös när jag kom fram för att handla...hon var nervös för att hon inte kunde engelska och skulle förstå mig.Men blev så glad att jag kundet prata  thailändska så hon snackade som sjutton och klappade om mig.Dom var jättegoda bamburören!

     


Det är inte lätt att hålla igen när det finns så mycket godsaker..man faller för frestelserna mellan varven...

  


 
 
susann

susann

22 februari 2011 06:19

åååå vahärligt ni verkar ha det :)

http://blogg.amelia.se/suzz40

Bettan

22 februari 2011 16:42

Jo...visst har vi det skönt i vårt "andra" hemland.ha det gott och tack för titten

 
Helga

Helga

22 februari 2011 15:59

jag läser allt du skriver och är bara liiiite avundsjuk ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Bettan

22 februari 2011 16:40

Skratt.Roligt att du läser och du behöver inte vara avis.Men ska jag vara ärlig så var jag lite avis när jag läste din sida när du var iväg sist.....hm..(röd om kinden)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards