Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Länge sen nu..

Av Bettan - 14 mars 2011 15:18

Det var det verkligen ..ni som läser är väl besvikna på mig nu kan jag tänka.  

Men jag har varit så himla trött på kvällarna,så när man väl kommer hem så stupar man i säng.

Vi har haft lite dåligt väder ett bra tag...varmt som bara den o mulet.Det har ju kommit en skvätt regn nästan vareviga dag..o när den skvätten kommer så regnar det ordentligt...

  

  

Men när man är ute o kör så är det bara att kasta sig in under nåt tak o invänta uppehållsväder.

 

  

Men regnar det förjäkligt så får vi hitta på annat än ut o köra rundor....

Jörgen går o rakar sig hos sina barber-tjejer

  

  

Jag går till mi frissa vid namn "Nong" och fixar fötterna

  

Här är det en tjej vars namn är DO....hon e en riktig spralla...älskar att kivas o retas.....skratt.

Ibland tar vi en tur till Bosse o Pim och fikar...vovvarna får stanna utanför men vill GÄRNA komma in klart.

  

Eller en sväng inom Khrua Chiawat(mor o dotterrestaurangen) och tar en isthè med mjölk.

Hon har ju inte bara lilla Prao(som jag har i knät på min avatar)utan nu även "pippo"som är 6 månader.Jag har fått lite recept av henne och vi har alltid mycket att snacka om...

  

  

Men för det mesta så är det 35 grader varmt o solen gassar när man är ute o kör....och kör börbi många "godis"stånd av frukter..

  

Det finns många olika sorter av mango..

  

Dessa stora bollarna heter jackfrukt..eller kanon på thailändska.Dom gillar jag men man köper dom fördigskalade för det mesta. det är världens jobb att skala och pilla ut småfrukterna och sen kärna ur dessa oxå...

  

Ananas finns här i massor..det är ju i ananasdistikt vi bor i...man kan även köpa plantor.

  

Vi var en runda vid gränsövergången till Burma häromdan...

Burmeserna kommer över och säljer sina orkideer och älghornsbräken.Man kan inte se sig mätt på alla vackra blommor..man tror knappt dom är äkta

  

  

  

  

  

   

  

  

Tjejen i mitten har en gul apunge i handen som hon vill sälja....

Det fanns papegojungar oxå..men fy vad dom såg äckliga ut...skratt



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards