Alla inlägg under april 2011

Av Bettan - 26 april 2011 12:25

Det har det verkligen varit i påsk...helt underbart.

Vi har vart ute o kört långa rundor nere på österlen med vänner..

Kaffe o bullar med oss så åkte vi ner till Kiviks ham...det är ju så himla gulligt.Men vi var då inte ensamma ,herregud vad folk.

    Dagen innan detta for vi bara jörgen o jag till några vänner som bor i skurup.

Det var första gången vi var där och vi hade jättetrevligt i all enkelhet. Vi körde ju hoj så vi kom ju skinnklädda,men nästa gång ska det med badkläder!!!

För då ska vi bada o ha roligt.

   

Vi har hållt på mycket ute så igår kom sara,roger o adde en tur in på gården. KUL!

Vi har ju inte gjort vid uteplatsen ännu..men vaddå!

Vi får sätta fikat på pallen..det går hur bra som helst.

Av Bettan - 21 april 2011 18:18

Ja det kan man verkligen undra..det känns som sommar direkt 

Nu är bägge våra lönnar gröna..

Jag har målat staketet som går runt vår lilla altan,altan o altan..den är så liten så jag vet inte vad man ska kalla den egentligen,men målat har jag gjort iallafall.

Igår målade jag allt som skulle vara vitt och idag allt som skulle vara rött.

Det tar hårt på det för solen ligger ju på hela dagen..så det torkar ut.Skönt att det är gjort nu.

  Lite kaffe mellan penseldragen är ju aldrig fel..men det gäller att inte ta fel bara..

   

Igår var jag hemma i Saras lägenhet och tog emot dialysprylar som kom med transportkillarna.Dom är snabba som vesslor..

  Igårkväll var jag o lämnade påsk-påse till Adde. Det blir det istället för ägg för han kan ju inte äta smågodis utan att sätta i halsen.Så det blev arraksbollar,guldnougat flera stycken i olika modeller o några tröjor i härliga sommarfärger i en  Påsk-påse.

Sara förberedde för att ha sin dialys så jag passade på att fota lite..

 

 

    Ena garderoben är till vattenverket bara

 

Vi snackade om att nu i helgen så ska vi filma hela proceduren...


Imorrn är det jobb för oss...så vi har lastat bussen idag.

Och många av våra vänner ska åka på vårens första mc-rally  gissa hur man känner det???

Och det ska ju bli närmre 20 grader varmt....ATTAN OXÅ!

Men jobbet går ju före om man fick välja iallafall...eller  

Av Bettan - 19 april 2011 08:51


  Den som har värsta blåsen måste ju vara Magnus med sin Gröna militärdrifter...jisses

Av Bettan - 19 april 2011 08:06

I söndags så körde vi på avrostning till Löddeköpinge. Träffade många av våra vänner som vi inte sett på hela vintern..så det var riktigt roligt.

    Jag ville inte köra på banan men Jörgen han körde och var bra på manövreringar runt koner ,fast han fick sätta ner foten mellan varven.

Magnus var där med sin Drifter oxå så det var lite prestige mellan dom vem som skulle klara konerna och utan att sätta ner foten.

    Det var lite ruggigt direkt på morron med sen kom solen och det var kanonväder.

Av Bettan - 16 april 2011 19:44

Stort Jippo var det i Hörby idag,en bilfirma som expanderat.Vi åkte dit på hojarna för det är ju bara 2,5 mil från oss...hade lasse o carina med oss.

God mat för dom som äter(jag håller igen fortfarande)och massa olika tester o gissa ballonger i en bil osv.

Var lite knallar oxå som vi kände igen....

Playtones var där och spelade idag och dom var ju ett nedrans drag i...så det vill man höra mera av. Man blir verkligen glad av deras musik och humor.Litet smakprov för dom som inte hört dom trots att dom varit i TV några gånger..


Av Bettan - 16 april 2011 19:15

Idag har jag varit i Malmö o handlat.

Billiga grönsaker och många olika sorter,,även mycket annat smått o gott.

Är man intresserad av ramadans bönetider så får man dom direkt när man är på ingång.. 

 

En tur sen till XXXLUTZ där dom sålde billigt tjocka madrasser.Så det blev varsin till husvagnen...dom gamla var 15 år så nu var det inte ett år försent!


Vi for en tur till Lasse o Carina på kvällskvisten.Jörgen är ju bundis med Arro som synes...mycket fnattande o det är poppis hos en dog 

  Jag hade på mig mina dolleye.Linser som man får stora "dockögon...jag ser mest mina påsar under ögonen...haha

   

Av Bettan - 13 april 2011 13:07

Nu börjar det bli grönt på åkrarna runt om...skönt.

   Det har ju varit en strålande varm helg,så Jörgen han jobbade i t-tröjan bara.(jag är ju frusen av mig så för min del blev det lång arm)

Vi hade en skoknalle bredvid oss och han brukar ha med sig en drös med ungar.Och dom är så härliga att se..dom KAN LEKA!!

Det kan ju inte barn annars..men dessa har så roligt från 8 på morron till 17 på kvällen när vi ska packa ner.Alldeles genomsvettiga,leriga på kläderna,händerna alleles svarta och grimliga i ansiktena..men ett stort leende har dom.Helt underbart.

     Dagen innan tog jag upp en paket med godis-spray...en av dom hade läckt så det var att tvätta av alla...ingen vill ju ta i nåt som är kletigt..  

Jag har oxå sytt nya solskydd...jisses vad 9,5 meter är långt när man ska ha det på bordet....så himla otympligt.Men nu är det gjort.

 

I måndags tog vi premiärturen på hojarna...Jörgen testade sina nya brillor som han fixat på semestern.Det är riktigt glas med hans styrka i dom och så mörknar dom till helsvarta när solen skiner....

Innan har vinden blåst så i ögonen så dom har runnit hela tiden och det kan ju inte vara bra..men dessa tycker han är toppen.

 

Av Bettan - 8 april 2011 16:51

Igår bankade det på dörren o mamma o pappa kom en sväng.Dom var ute o rastade "vetten"...undrar om det inte var tvärtom egentligen 

 

Blev ju lite kaffe och nybakade cupcakes...denna gången blev det apelsinsmak och vit choklad inuti.

Lasse,Carina o Martin kom på besök på kvällen och då blev det mumsigt med dom nybakta igen....(jag håller igen fortfarande...  )

  Nu ska jag ställa mig o skala potatis..det ska bli kokta såna med falukorv o vit löksås till middag...Sara o Roger kommer hit direkt från sina jobb.  

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards