Alla inlägg under juni 2011

Av Bettan - 26 juni 2011 08:25

Jag steg upp 01.30 för att göra matkasse och förbereda mig för att ge sig av till karlskrona lövmarknad.Vi kom upp dit lite i 5 och satte igång att lasta ut allt från bussen.Ett helsike att komma fram till sin plats för det står bussar i varje gång och folk som ligger o sover i dom.

Så man startade dagen med att bli irriterad o ge ut en o annan känga  ,men så är det varje gång man kommer dit.

Hade en trevlig familj(av många) som kom fram och handlade och vi hade HUR mycket som helst att snacka om...var bara tvungen att fota dom.Ja..jag ville ju helst fota bara han för han var så festligt klädd men det kunde jag ju inte säga...

 


Vi kom hem i vanlig tid på kvällen igen och fick lasta in mera i bussen och duschat,sen bar det iväg ner till Limhamn. Vi var här vid 02 och var helt slut.Hade micromat med oss som jag bara värmde innan vi stupade i säng.

Midsommarafton börjar ju inte förrän fram på dan...så man hade ju sovmorgon,men vad hjälper det!

Halv sju var man ju uppe igen givetvis....

Sara,Roger o Adde kom ner fram på dagen...för att montera upp sitt tält i full storm...

Roger hjälpte Jörgen så jag kunde in i husvagnen o förbereda maten.

  Sen hade jag Adde hos mig inne i vagnen ..

    Sara fick hjälpa Jörgen att lasta in o dra pressarna...så när dom kom så var maten på bordet.

  Då var det bara att hugga in av diverse sill,lax,ostar osv....

    Det var meningen att vi skulle sitta utomhus,men det var ju full storm!!

Det var ju trångt i vår lilla husvagn men det funkade hur bra som helst iallafall.


Midsommardagen var det mycket folk och mycket springande bakom disken så dagen gick fort.

I  

Idag är sista dagen och vi längtar bara att få komma hem...hoppas denna dagen går fort oxå.

 

Av Bettan - 20 juni 2011 09:51

Nu blir det inte så mycket skrivande ett tag framöver skulle jag tro.För nu är det bara att jobba hela morgnarna-dagarna-kvällarna,ja dygnet runt känns det som.Stupar i fåtöljen på kvällarna och är inte alls social.

  Man drömmer om karameller snart..

  Vi håller på att förbereda bussarna denna veckan för på onsdag natt åker vi iväg med bägge 2.Den lilla bussen ska ju ut på premiärtur så det är mycket som ska in i den.

    Idag regnar det oxå..TYPISKT! Bara för man ska springa in o ut mellan bussarna o lasta...kommer visst varor oxå med poståkeriet..givetvis.


Häromdan tittade jag in hos Sara,Roger o Adde.

  Eftersom Adde inte har tålamodet att vänta att maten ska bli klar så har han fått en rolig grej....man ställer in den på minuter så tickar den ner med röda lampor och signalerar när det har gått den tiden man ställt in den på.Så Ser Adde(förhoppningsvis) hur lång tid det är kvar..

  Näe..nu är det in i kokeriet igen och packa choklad....  


Av Bettan - 13 juni 2011 09:26

Då har vi varit och jobbat hela helgen i skurup.Åkte i torsdags och kom hem igårkväll(söndag)

    Vår granne Erik som säljer trätofflor och som vi har haft bredvid oss i många,många år testade att sälja karameller   

Idag blir det att jobba hemma..

Av Bettan - 7 juni 2011 19:46

...det ska vi inte göra! Vi har ju en husvagn som vi bor i när vi är ute och jobbar.

 

Vi ska ju jobba hela midsommarhelgen så det blir att bo i den.Men Sara och Roger ville komma ner och äta med oss och för att dom ska kunna ta nåt strakt så var ett tält förslaget.

Jag kom ju på att jag har ett tält som aldrig är använt som ligger nånstans 

Ner i källaren o rotade fram det...o nu skulle det testas o se hur det såg ut och om alla prylar o pinnar fanns.

  Staketexperten Jörgen var ju tvungen att kolla så vi gjorde rätt...

  Nu står det här ute och det klarade världens åsk o regnoväder som kom igårkväll iallafall.Det har ju legat ihoptryckt nere i källaren i många år så det doftar ju inte hallon precis  

Så det är ju bara bra att det luftas lite..men det kanske inte blir bättre doft midsommardagen? Man vet ju aldrig....  

Av Bettan - 1 juni 2011 09:59

  Igår letade jag efter en semesterresa på nätet.Det är ju rena bluffen och man går ju på den givetvis 

Vet inte hur många resor jag fyllde i namn och adress och sen när det skulle klickas i för betalning så fanns inte resan.Man blir ju tokig!

Men jag har preliminärbeställt på Big Travel och då får jag bestämma någelunda var jag kan sitta oxå...

Så "hem" ska jag komma i vart fall..

       

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards