Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

snart är det över..

Av Bettan - 26 juni 2011 08:25

Jag steg upp 01.30 för att göra matkasse och förbereda mig för att ge sig av till karlskrona lövmarknad.Vi kom upp dit lite i 5 och satte igång att lasta ut allt från bussen.Ett helsike att komma fram till sin plats för det står bussar i varje gång och folk som ligger o sover i dom.

Så man startade dagen med att bli irriterad o ge ut en o annan känga  ,men så är det varje gång man kommer dit.

Hade en trevlig familj(av många) som kom fram och handlade och vi hade HUR mycket som helst att snacka om...var bara tvungen att fota dom.Ja..jag ville ju helst fota bara han för han var så festligt klädd men det kunde jag ju inte säga...

 


Vi kom hem i vanlig tid på kvällen igen och fick lasta in mera i bussen och duschat,sen bar det iväg ner till Limhamn. Vi var här vid 02 och var helt slut.Hade micromat med oss som jag bara värmde innan vi stupade i säng.

Midsommarafton börjar ju inte förrän fram på dan...så man hade ju sovmorgon,men vad hjälper det!

Halv sju var man ju uppe igen givetvis....

Sara,Roger o Adde kom ner fram på dagen...för att montera upp sitt tält i full storm...

Roger hjälpte Jörgen så jag kunde in i husvagnen o förbereda maten.

  Sen hade jag Adde hos mig inne i vagnen ..

    Sara fick hjälpa Jörgen att lasta in o dra pressarna...så när dom kom så var maten på bordet.

  Då var det bara att hugga in av diverse sill,lax,ostar osv....

    Det var meningen att vi skulle sitta utomhus,men det var ju full storm!!

Det var ju trångt i vår lilla husvagn men det funkade hur bra som helst iallafall.


Midsommardagen var det mycket folk och mycket springande bakom disken så dagen gick fort.

I  

Idag är sista dagen och vi längtar bara att få komma hem...hoppas denna dagen går fort oxå.

 

 
 
Ingen bild

Lena Rohde

2 juli 2011 12:41

Hejsan Bettan, nu har jag suttit och tittat på alla dina fina bilder från Marknad m.m Inte utan att man saknar den svunna tiden med Jr.då även vi var med i gänget!! Ha det nu så gott och hälsa de dina. Vi hörs av. Kramiz. Lena

Bettan

4 juli 2011 08:55

Jag förstår att du saknar detta livet och givetvis JR.Vi hade roligt nere i kivik när vi stod där tillsammans..det glömmer man ju inte i första taget.Men som med allt annat så minns man ju helst bara det roliga :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards