Alla inlägg under juli 2011

Av Bettan - 31 juli 2011 21:47

Idag var jag inne på en annan blogg och såg att det finns ny modell av biograf nu:

4DX.Jag är inte så road av vanlig film och gå på bio precis..men DETTA bara måste jag gå på ! Bion fanns i vintras men inte med 4DX så det ska det bli denna gången.


Av Bettan - 30 juli 2011 12:22

Jörgen varit i Malmö nu på förmiddagen och kommer hem sjungandes: Ja må hon leva,ja må hon leva..  

Visserligen några dagar förtidigt men vad spelar det för roll..han kom ju med present,gissa vad det var.....DETTA

  2 stycken Bosch halogenljus till min buss.Jag blev jätteglad för det önskar jag mig verkligen.

  Jag är nog som sagt inte som alla andra...jag önskar mig nyttosaker! Skulle jörgen komma med nåt halsband eller i den stilen så hade jag bara blivit irriterad och tycka va korkat 

Jag var som sagt fyllechaufför för nån vecka sen. När jag körde visste jag inte om det var hel eller halvljus på så taskigt var det,så dagen efter sa jag:När jag fyller år så önskar jag mig riktiga ljus på bussen!

                

                                      Tusen tack darligen  



 
Av Bettan - 30 juli 2011 09:43

Jag skulle beställa en sten att ha på tanden. Men jag kunde inte bestämma mig så jag tog både en ljusblå och en vit "kristall".Vilken jättepåse till dessa små saker...

Nu ska bara tandläkaren komma tillbaka från semestern...

 

Av Bettan - 30 juli 2011 09:25

Så var Åhus marknad oxå avklarad.

Det trevligaste med den marknaden i år var att sitta och äta med trevligt sällskap.

Första kvällen stod grillning på programmet...eftersom inte jag är så förtjust i grillat så blev det kycklingpanna för oss(jörgen får ju äta det som blir serverat  )

  "Tille-lille" var redigt utrustad med picnic-väska med duk o grejjer...även en sån här pava för dom som önskade.

   

Sussie hon hörde givetvis glassbilens melodi så då skulle det vankas glass i STORA LASS!

Vi var 4 som stirrade i mobilerna för att leta upp den och ringa direkt om att den skulle komma till oss därute på åkern.

Jodå nog kom den alltid....blev massa glass så var den bantningen bortblåst.

  Dagen efter blev det pizza ..en trave på 1 meter ungefär.Synd jag inte hade några foton på det då....


Men jag har ju en bild på Nils Holgersson även kallad "Nisse".....

 


 

 
Av Bettan - 23 juli 2011 09:05

Nu är dom över dom jobbigaste marknaderna.Vi har haft 9 dagar efter varandra så det är skönt att ha nån dag ledig nu.

Här en bild från Degeberga som vi har fin utsikt från våran disk.Brukar gå kor uppe på kullen,men det har oxå hänt att det tornat upp sig med svarta moln då är det fara på färde.Här på denna marknad har vi varit med tromb och skyfall..det var hemskt!

  Här är en bild från Kiviks marknad...den är inte lika fin..dammigt,grusigt och skitigt.Men som tur var detta året så hade vi lite regn...så det blev inte så smutsigt som det brukar.

  En av alla klädknallar ville inte rätta sig efter regler som finns,så blev ombedd att plocka in sina varor.Men han blev bara gapigare o påstridigare så det skötte ordningsvakterna till honom.ÄNTLIGEN inte bara tomma hot utan ser till att det följs oxå! 

Idag ska vi börja lasta bussarna igen..ska bara hålla upp att regna först.


Igår kom Lasse o carina på en fika...men nya fina bilen som dom köpt.Dom har ju haft den ett tag men vi har ju jobbat som bara den så vi har inte träffats på länge.

VILKEN FIN BIL! jag vill oxå ha en sån 

  Liten plutt med stor "spis".Gott om plats för mina långa ben..

(oj vilken suddig bild,men tur är kanske det)

  Här är en stolt Lasse vid ratten..

      

Av Bettan - 13 juli 2011 08:10

Det har jag ätit till frukost idag,annars brukar den se ut så här i jobbetider.

  Nu på morron så är det slött,fikar o slappar i husvagnen tills vi ska sätta igång o jobba.

  Sen ikväll blir det hem o lasta för morrondagen,men enligt prognos så ska det bli ösregn...det blir inte kul!

Av Bettan - 13 juli 2011 07:32

Näe ARNE heter han ju inte utan HÅKAN .Håkan som vi även kallar "hundbenet"   eftersom han och hans familj säljer hundprylar.

Han tycker jag är slö med mitt bloggande och det kan jag ju hålla med om till viss del,men nu har man ju så mycket annat att stå i .

Just för tillfället är vi i Hästveda och ska jobba här idag oxå innan det bär iväg till nästa plats.

Ett foto på min flitigaste bloggläsare "hundbenet" som står intill oss dessa dagarna...

 

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards