Alla inlägg under augusti 2011

Av Bettan - 29 augusti 2011 16:47

Jag har varit i Bosjökloster på jakt och fiskemässa i helgen.Entren till denna tillställning är ute på betesmark och där står jag o jobbar intill entren.

Första dagen var det ok väder,började så smått regna när vi skulle packa in.Men dag 2 var inte kul alls.Det öste ner bitvis och full storm hela dagen så det slog in i disken.

Det hade regnat hela natten och gissa om det var sumpigt i marken på morron när vi kom.Visst kom vi in med bussen...men alla andra sen,oj oj oj .

Hela stora åkern var en enda stor lerpöl !

  (kom det inte en vit bullterrier oxå minsann)

Dom fick dra ut varenda bil nästan med traktorer.Många var så kaxiga: en annan har ju 4-hjulsdrift 

Men dom stog i skiten dom oxå och fick dras väck  

  Fåtal behövde bara hjälp med att puttas(gissa hur dom såg ut som puttade när bilen for iväg)

  Denna lilla hund hittade lite gräs att sätta sig i..under vår disk medans matte handlade.

När vi väl hade packat  så väntade vi in annan säljare till han hade packat så kunde vi ta oss för egen maskin via hans plats.Det var ju inte lönt att ta av sig skorna innan man gick in i bussen.

  Utav grannen som säljer gräddbullar fick vi en låda med lite halvkrossade bullar...visst var vi tvungna att äta när man har en sån i knät.

Men vi körde inom Adde så han fick dessa..

  Men som alla föräldrar säger när dom handlar karameller till barnen: vi ska äta middag först!

Likaså sa Sara till adde...undrar om han godtog det egentligen när han visste vad som väntade  

Av Bettan - 25 augusti 2011 09:03

Inför denna helgen har det vart bökigt.Har lånat släp och ställning,så dragit fram extra skivor till disk.Jösses vad mycket arbete för nån dag bara.Men nu är det lastat iallafall och jag hoppas att det är med allt.

Det har regnat inatt så jag hoppas släpkåpan inte läckt....  

         

Av Bettan - 22 augusti 2011 16:27

Vi har ju haft några stycken som sagt...

Det började med en polar 445 som jag inte har någon bild på givetvis.

Efter den så köpten vi en till polar..en PRICKIG!

  Den hade vi väl 2-3 år ungefär sen blev det till att byta bort den till en knaus 500.

  Denna knaus har vi haft rätt många år och trivts bra med,men nu var det på tiden att göra sig av med den o byta ytterligare en gång.Denna gången blev det en Adria 552.Det var för 14 dagar sen och har varit ute med den 1 gång.Ingen instruktionsbok så vi får gissa oss till var prylarna sitter.Hur man stängde av golvvärmen var ett jäklans letande t.ex.Men nu vet jag hur jag fixar det ....

Så här ser vår "nya" vagn ut.

      Liten tv på väggen vid sängarna och en lite större vid sittgruppen...så nu ska man inte komma undan tv-tittandet 

 

Jag har sytt gråa fodral till sitsarna i fleece för att skydda när man sitter o "snafsar" godsaker på kvällarna...  

                                                      
               

Nu ska vi bara ha tag i en markis att sätta på framsidan också,så slipper vi sitta bakom husvagnen när solen skiner.Men jag kollar blocket med jämna mellanrum så kanske man hittar en nu såhär på höstkanten för en billig peng.





Av Bettan - 22 augusti 2011 16:18

Näe du Sussie..du ska allt med på bild oxå  

    Om det är nån som undrar vem det är som är Sussie..så är det hon längst bak med elvisfrillan  

Bad

Av Bettan - 22 augusti 2011 09:57

Igår var vi hos vännerna Sussie o Mats och badade...det var många år sen jag badade i Sverige.

Tyckte det var lite ruggigt när jag kommit ner 2 trappsteg...man ska ha styk asså ..det var 29 grader i vattnet!! 

Men när man väl kom i så var det ju skitmysigt ,ja helt underbart att ligga o plaska,hoppa o stojja som en unge.

Så detta får vi hoppas att vi får göra om.

   

           Tack Sussie o Mats för gofika o bad  

Av Bettan - 20 augusti 2011 21:42

I morse skulle vi samlas på torget klockan 8.30 för att ta gemensam buss till Furuboda i Yngsjö.(www.furuboda.se)

3 stora bussar stod på plats när vi kom och 2 av dom tog rullstolar.Sara,Roger ,Jag o Adde åkte i den ena.(adde är redan inne i bussen)

    Det tog drygt 1 timme att komma dit och adde var lugnt hela färden.Det var ju helspännande för oss alla..ingen av oss hade ju varit där innan och visste vad som väntade.

  Denna tillställning är bara 1 gång om året för handikappade och deras familjer/assistenter.Här är ju så gott som allt handikappsvänligt så det är ju roligt klart...2.700 personer kom.

Det var cyklar,karuseller,ponnyridning,häst o vagn,tåg med vagnar,dumle,gungor,mc-åkning,raggarbilåkning,ansiktsmålning,kalvin,pippi
,björne m snigel ,gokart,studsmattor,varmbassänger...osv,osv..

Middag åt vi i restaurangen och kaffe o kaka utomhuscafet.Adde fick glass...

Hemresan gick av stapeln 16.30 igen med bussen...

Allt detta roliga och maten för endast 100.-/skalle

Det är ju inte klokt vad billigt....och så himla roligt som jag haft denna dag var länge sen jag haft.Jag längtar redan till nästa år igen... 

Här kommer lite bilder från dagen...

               


När vi efter denna heldag satt oss i bussen på väg hem blev man helt slut...tysta satt vi alla 3 o bara glodde rakt fram...men ..men..

Rätt som det var så var vi på G igen...och var som vi brukar vara framför kameran

     

Tack för att jag fick följa med på en oförglömlig dag  


Av Bettan - 19 augusti 2011 11:22

Det var det på min hoj ...vilket jobb!

Nu ska ju blåsen av...

Det är ju så att det får ju inte mullra så man hörs när man kommer ,utan det ska ju vara tyst så man bara dyker upp som en överraskning och pang så kan det smälla.

Så det tog ett tag med många svordommar att få av dom raka tomma blåsen och på med originalen.Men det gick oxh jörgen körde ner o besiktigade.Rent papper såklart och när han körde därifrån var han bara tvungen att säga: då e det hem o montera på dom riktiga blåsen igen....men det var ingen som låtsas höra det.. 

   

 

Av Bettan - 19 augusti 2011 11:11

Jag har fått för mig att jag ska ut och gå så fort tillfälle ges,man bara måste ju må bättre är min tanke.

Jag hittade cardiotrainer på min mobil och laddade ner det.Så den räknar allt möjligt som km,steg osv.

Jag har oxå en lista med "gåmusik" så det gör det hela mycket lättare och enklare.

Nu är det så att Sara hakade på oxå....så nu är det tävling vill jag lova.


Vi sätter in det på facebook så den andre kan läsa....det sporrar till tusen.

Sara gick 7,6 km häromdan och då MÅSTE jag bara slå det asså....  


kolla här asså.

  Sagt var..nu e det krig...  



Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards