Alla inlägg under augusti 2011

Av Bettan - 15 augusti 2011 07:25

Vi har varit i Rockneby och jobbat i veckan.Det ösregnade hela vägen upp..

  Jag som hade tvättat husvagnen och gjort så fin...

Dan efter så kom det en skur oxå..och vilken regnbåge det blev...

  Vi hade mittemot oss några som sålde roliga mössor...Jörgen var inne på att köpa en men jag tror att hans syns ändå utan ett djur på skallen 

Men viss är dom roliga..

  Husvagnsgrannen Hans och Elisabet hade egen chaufför som jag har fotat många gånger.Men jag var bara tvungen att ta ett foto till på Chaplin.

  Och på tal om grannar så hade vi bakom oss Claes&Ilona som säljer smycken.Vi hade mycket att snacka o skoja om....skönt för då går tiden fort.

 


Av Bettan - 9 augusti 2011 20:56

Min son Johan kom hem igår med present till mig.Ett stort fotografi av mina barn Johan o Sara. Jag blev jätteglad för jag har ju nästan inga foton av Johan.Han tycker alltid jag är tramsig som vill fota...och nu var dom båda...tack Johan blev jätteglad.

 

Av Bettan - 7 augusti 2011 18:18

Det hade jag igår....många som skrivit på fb och grattat och det är ju kul.

Imorse kom Sara hit o fikade med en present från henne,roger o addebaddebadboll.

Ett armband att ha sin MP3 eller mobil i när man är är ute o går...TOPPENPRESENT!

(Av Jörgen fick jag ju extraljus till bussen som ni vet redan)

                     TUSEN TACK...  

Av Bettan - 7 augusti 2011 17:52

Nu i helgen har vi varit i Virserum. Vägen dit är bara skog o skog,så den är så tråkig att åka/köra.

  Nåt som dom har kvar är rälsbuss som man kan åka en tur med....vill så gärna för att uppleva gamla minnen.Men som sagt vä är ju där för att jobba o inte åka rälsbuss...

Palle från Hässleholm kom och hälsade på oss innan han skulle på motorns dag i Målilla.Alltid lika kul när vänner kommer och snackar en stund.Han var noga att visa att han är med i "musseklubben" och då menar jag inte pigg utan bilen mustang.

  Träffade oxå på en lång kille som jag var tvungen att föreviga mig med...det är ju inte var dag man kan känna sig kort i rocken.

  Även hundfolk ser man ju ofta klart...men detta...

  En hund i vagnen och den andre ovanpå..herregud asså

Jag hade även ett par som kom och handlade,damen i fråga hade en pudel och mannen som handlade hade hennes handväska om halsen. (Ingen lång axelrem utan en såndär tantväska med korta handtag )

Han hade världens problem för han kunde inte titta ner i sin plånbok för väskan hängde ivägen,han försökte snurra iväg den så den hamnade på ryggen men då for den ner på andra sidan o tillbaka framtill. Då måste jag ju bara kläcka ur mig nåt asså:

Väldans vilka problem du har med handväskan?

Han svarade att det fick ju gå eftersom frun har ju hunden.Jag fattar ingenting och måste kontra:

Kan man inte ha hund och handväska???

Näe det kunde man inte för då blir det så krångligt när man ska bära hunden.

Då kunde jag inte säga mer för att det kan lätt bli en risk att bli sarkastisk Men man ser ofta att mattar o hussar går o bär på hundarna.Dom måste ha fått dom billigt eftersom dom har fel på tassar o ben o inte kan gå för egen maskin.

Av Bettan - 3 augusti 2011 08:05

Jörgen beställde en back-kamera till bussen och innan den väl kom hit har det varit "nellat" som man säger här i Skåne(ivrigt ).

Beställningen gjordes i torsdags ,så dagen efter har det inte vart annat än sprungit till brevlådan och kollat posten.Ja t.o.m kollat efter brevbäraren ute på trottoaren.

  Den kom ju inte i fredags...heller inte i måndags.

Då var det på telefonen och in på datorn och söka på internet var den kan hålla hus.Man tycker ungar på julaftonsmorgon är ivriga och inte gör annat än snackar om när man ska öppna paket,det är ingenting mot vuxna män!!

Men så ÄNTLIGEN igår tisdag kom paketet....så skönt för oss andra övriga  

  Snabbt blev det att jobba klart så han kunde börja....nu skulle det upp på bussen! Upp kom det med en jäkla fart,svetten rann men fint blev det!

    Spännande att se hur det funkar när vi ska köra iväg.Nu är det bara installerat 1 "öga",det finns 1 till som troligtvis ska på husvagnen.

Av Bettan - 1 augusti 2011 08:16

Jag var i Ullared för några dagar sen,trodde inte att det skulle vara så mycket folk som det var.Menar det var slutet av industrisemestern och det har ju regnat nästan vareviga dag så jag trodde folk hade klarat av ullared men inte då.

Vi fick parkera högt upp och långt bort..

  Sen var det bara att ta en kundvagn och dra mot varuhuset....jädrans rasslande när alla kommer med kundvagnar på asfalten

 

  Jag hittade gummerade arbetshandskar för mina gamla var verkligen ut-tjänade,så dom ska jag använda idag.

  Tänk att det är kö i varje kassa hela tiden..tror det är över 60 stycken.

  Men när man väl kom ut var man ju nöjd och hittat en hel del..

  Vi åkte hemifrån kl:9 och var hemma igen 20.30.Jörgen ringde och hörde så det inte hänt nåt på vägen.. Men tiden går ju så himla fort när man rotar och spekar i prylarna på Ullared...  

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards