Alla inlägg under oktober 2011

Av Bettan - 26 oktober 2011 11:02

...det måste denna elektriska pryl vara!

Jag tycker ju det är kul att baka cupcakes..för fantasin kan verkligen flöda om man bara vill.

Men så är de detta svåra dilemma: Baka men inte smaka MÅSTE bli av med kilon till semestern NU IGEN !

Men visst var denna pryl kul....?

 

Av Bettan - 25 oktober 2011 11:47

Det var ju bus häromdan och hämnden var ljuv,så nu var det dax igen.

Vatten i nyllet och smör på dörrhandtaget....vilken morgon  



   

Av Bettan - 25 oktober 2011 10:51

Då har man varit på fuego igårkväll..

 

Asså det är inte jag,men det är så jag känner mig. Men jag tror att jag inte är ensam om det,för det är många skratt.

Här nedan är jag iallafall innan vi ska in o "flaxa" på motionspasset.

 

Av Bettan - 20 oktober 2011 11:09

Jörgen och Sara hittar på bus varje gång dom träffas .

Häromdan var det småsten i Jörgens skor och idag så anade Sara att han hade nåt i görningen.

Jörgen gick ut genom dörren och hon trodde han gick ut i garaget,men han kom snabbt in igen.

Sara hämtade in sina stövlar och hade dom vid sig här i köket..sen när hon skulle åka hem så sa hon hejdå och gick.

Jörgen for till fönstert och kollade..o lägger upp ett gapflabb... 

In far Sara igen och är alldeles kladdig på handen..Jörgen har smetat smör innanför handtaget! att han kunde hålla masken sålänge utan att spricka är en bedrift när det gäller honom.  

Så nu är hämnden ljuv..undrar vad som är nästa grej?

      Jörgen han skrattade hejdlöst där han stod på trappen i sina Farmor Ankatofflor..

 



Av Bettan - 19 oktober 2011 17:43

Precis som det står i rubriken: Tant har slagit skallen...denna tant e  MOI  

Helt plötsligt får jag sån lust att dansa loss riktigt...

Det började med en låt på MTV när Sara var här i morse som dom spelar på träningsfuegon..då var man ju bara uppe på golvet o körde "movsen" man lärde sig där.Sara garvar ihjäl sig nästan när jag inte hänger med..o klumpig till max.

Men nu lyssnar jag i lurarna här på datorn och drömmer mig fram hur smidig jag är....och det går hur bra som helst med "movsen"... 

Här kommer 2 låtar som jag fastnat för


Av Bettan - 18 oktober 2011 22:01

Det är Jörgen verkligen asså.

När jag kom hem igårkväll så satt jag mig framför datorn...och då var den borta.Istället var det en ny SONY VAIO som stog på bordet..vilken lycka! 

Jag fick inte in internet på direkten...och jag hade nog inte orken att sätta mig in i det heller.Men idag har jag varit uppe hos Sara(hon låg i sängen o hade dialys) och Roger,så han har hjälpt mig att få igång hela "klabbet".Då kör jag ju oxå på deras internet och det går ju med en rasande fart att ladda ner prylar och det passar ju mig.

Så här ser min dator ut iallafall...

  15,5 skärm.

  4GB RAM

  Intel Core i5

 så en massa annat som jag heller inte begriper mig på  


Tack Darligen för en jättefin tyst överraskningspresent  

 

Av Bettan - 18 oktober 2011 20:51

Igår var jag hos Michael och blev tatuerad igen.Jag hade bestämt för länge sen att jag ville fortsätta på den jag har på ryggen och nu kom jag till skott.

Han började att rita direkt på ryggen och innan vi båda var nöjda så tog det 2 timmar.

Mycket förberedelser med att plocka fram nålar,sterila prylar och vilken färg...

Vi har mycket att snacka om och man känner sig hemma och sånt är superviktigt.Lika viktigt som det är rent och snyggt...för det är det oxå.

Det gör inte direkt ont kan jag inte säga mer än på vissa ställen och det är uppe vid axlarna. Men Michael sa att det beror på att jag har så mycket muskler där och det vet jag ju att jag har(blir så med detta jobbet)

Men när mönstret är klart så går han tillbaka och fyller kanter..då svider det SATAN! 

       

Så här blev resultatet denna gången...

 

Av Bettan - 16 oktober 2011 19:06

Denna helg har vi varit i skurup och jobbat.Fint och soligt väder men fy vad det börjar bli kallt!!

Jag bulsar på mig för fullt så Sussie frågade mig vad jag ska ha på mig när det börjar bli kallt?

Men jag tycker det är kallt NUUUU!!!

Iallafall så fyllde Sussie år idag:Hipp hipp hurra till henne!!

Fick en påse med mint-choklad som vi vet hon tycker om...

  Sussie bjöd oss på jättegod chokladtårta med hallon och grädde....MUMS!

  Ingen duk och sånt tjafs..utan direkt på det grusiga golvet i bussen bara. Jag gillar sånt enkelt och rakt upp och ner.

Jörgen tyckte oxå det var gott..

  Fick även en bild på nyfikne Arne när han stod och åt tårta...det är "arnes" son som har bakat tårtan.

Likaså Sussies äkta hälft Mats lät det smakas.

  (Jag tycker "nyfikne Arne" ser ut som han blivit ertappad i blåbärsburken)   Men nu är vi hemma och Jörgen har redan installerat sig i fåtöljen...så nu är det min tur oxå.På med duntäcken och bara slappa nu när man har huttrat i 2 dagar...

Imorrnkväll ska jag till tatueraren ..se om det kanske kan bli nån bild..

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards