Alla inlägg under oktober 2011

Av Bettan - 12 oktober 2011 09:34

Kan vara på toppenhumör ända tills jag sätter mig vid datorn...och ska blogga.

Tar halv dag för att logga in....laddar upp en bild som tar 20 minuter,börjar skriva då åker jag ur internet och får börja om, hänger sig..och rätt som det är dör den bara.

Jag försöker att behålla mitt lugn men alla som känner mig vet ju att jag exploderar av bara tanken att det ska gå åt helvete.

 

Så den hänger på en skör tråd nu faktisk...och jag har hotat den jäveln med att jag slår den i bitar

 

Jag försöker att det inte ska gå ut över min äkta hälft...men det är inte lätt att svara vänligt på nån fråga som han ställer när det är kaos framför en.Så nu letar han förtvivlat efter en ny dator till mig innan det blir skilsmässa...gapskratt  

 

Jag var på bibblan igår och hyrde en bok av jonas helgesson som föddes cp-skadad.Jag började läsa igår och har fått många skratt redan...han skriver så härligt och ärligt.Så känner jag att jag går upp i varv när jag bara tittar på datorjäveln,då tar jag boken till hands.

  Ps: idag har den skötts sig strålande med bara någon enstaka avstängning och avhopp från intrenet...därav många blogginlägg..

Av Bettan - 12 oktober 2011 08:53

Häromdagen så köpte vi en ugn till husvagnen.Fick genast en nervärderande kommentar från dottern Sara: Men herregud asså..vad ska ni med en sån till???

Om det kommer en dag att vi har sovmorgon i husvagnen kan vi ha VARMA frallor till frukost! så blev hon tyst....(2 MINUTER)


Men det har varit många gånger som man funderat ut middagar men inte kunnat göra för jag har ingen ugn ..men nu så.

   Så nu ska den testas i vagnen i helgen...kanske man ska baka cupcakes?  

Har nämt det på facebook och då var Nyfikne Arne med på noterna direkt..han träffar vi ju i helgen och han gillar OXÅ cupcakes..

 

Av Bettan - 12 oktober 2011 07:46

Jag testade att gå på Fuego i måndags.


Det är nog vanligare att man hör folk går på Zumba,men detta är nog nån variant av det.Det var ju en nyhet för mig som aldrig "flaxat" i grupp.Min grej är ju styrketräning och bygga muskler..skulle gärna vilja boxas osv..

Men detta är ju en lätt form av motion och kräver varken utrustning eller förberedelser.Likaså att man behöver inte binda sig på en viss tid utan drop-in bara och betala varje gång,det passar mig utmärkt.

Häftig rytmisk musik..men det kommer ju en o annan långsam tango och då ska man stå och "åma" sig som man vore en porrstjärna på ett podium.Jag hade svårt att hålla mig för skratt för det ser så jäkla fånigt ut...men det är ju valfritt vad man vill göra och jag gör det INTE!

    Man håller på 1 timme och det är precis lagom för mig, allra helst som inte gillar att motionera och röra på mig.Jaja...springa i affärer från morron till kväll utan att sitta ner det går HUR BRA SOM HELST!

Av Bettan - 12 oktober 2011 07:12

Jörgen tvättade stora bussen och jag tvättsade husvagn och vaxade den...men det var ju onödigt arbete..

  Det regnade hela vägen upp och rejält när vi kom på ölandsbron..

Snyggt med en buss bakom disken som är helskitig...

Vi hade Hans o Elisabet bredvid oss på marknaden och givetvis Chaplin oxå,han måste man ju bara busa med .

Killa på nosen så visar han vilka fina tänder han har..

    Denna stora nos bara MÅSTE jag klämma om hela tiden...den är som att klämma på en blöt svamp ungefär..

  Men nu är vi hemma igen sen några dagar och iallafall husvagnen är ren nu igen...och bussen blir nog idag för snart bär det av igen.

Av Bettan - 6 oktober 2011 09:47

Igår for Jag ,Sara och Adde till Jakriborg för att hälsa på en vän som precis flyttat in i dagarna.

Jakriborg är som en egen liten stad i gammeldax stil..skulle tro att arkitekterna är danska när man ser husen.

    Lägenheten var på bottenplan med entre,allrum och kök i ett. Badrum med dubbla handfat och tvätt o troktumlare bl.a.Så var det stort sovrum...högt i taket..säkert 4 meter så det är skönt att värmen ingår i hyran...

    Efter vi varit där o fikat så for vi till sjukan med Adde för att justera en handskena som inte passade.

Hämtade Roger på hans arbete och så for vi till IKEA för att äta middag.


Eftersom Adde sitter i rullstol så föreslog jag hissen såklart..men det var ju sista gången tydligen. Saras kommentar var ju direkt: Att det ska ta sån jävla tid att komma upp med en hiss!!!!

Så det var ut från hissen o in i rulltrappan med rullen bara....

Jag har taskigt tålamod men jag tror Sara är ett strå vassare...gapskratt

 

Där mötte vi upp Johan som kom direkt från jobbet..han köpte sig ett skrivbord med stol till.Efter maten ställde sig Roger i skamburen för han är ju en "böckling" som sagt var ...

  Ja..så gick den dagen..

Snart ska Jörgen och jag köra till IKEA oxå..men vi tar det i Kalmar idag

Av Bettan - 4 oktober 2011 09:42

Vi var i småland på marknad i helgen,snarare bestämt Målilla.Det brukar vara så himla kallt så vi får jobba i vinterjacka och stövlar,men inte denna gången.

Nu stog vi i tröja ,kortbrallor och bara fötter i sandalerna..helt underbart att värmen kan hålla i sig ett tag till.

Mycket folk och alla tycker det är så roligt när det händer nåt i hålan...

Det kom en äldre man och satt sig och spelade dragspel...det är kul tycker jag. Är så trött på all töntig dansmusik som spelas om och om igen .

      Nu får jag säkert nån kommentar om att Jörgen står i jeans...men kortet är taget på morronen och då¨är det ju lite ruggigt klart.

Här är även en liten truddelutt på dragspelet..


 


Vi har ju kört på vägar som håller på att göras vid ,så hela fronten på husvagnen var full av asfalt. Vilket helvete att få väck!!!

Men igår tog jag lacknafta så jag fick väck rubbet och sen tvätt och polish på det ..så nu blänker den igen.

  Det känns i mina axlar idag att jag kämpade med asfalten igår.....aj,aj,aj

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards