Alla inlägg under november 2011

Av Bettan - 30 november 2011 19:30

Nu har jag ändrat lite färg på min blogg,likaså foto.

Jag skulle ju ha en vintirg blogg men jag har ju inga vinterbilder.Jag hatar nämligen vintern så jag är ju aldrig ute då.jag fryser ihjäl ju..  

Men ett inlägg utan bilder tycker jag är trist så jag får sätta in Jörgen istället som jag fotade när han gjorde en snöängel förra året.

 

Sen hittade jag ju denna på mig själv...den får duga trots att det är fotat inomhus..

 

Hur var det nu  allt klär en skönhet??  

Av Bettan - 28 november 2011 10:12

Vi har varit så himla dåliga i flera veckor så jag har inte haft varken ork eller lust att ta upp denna sidan ens.

Vi har skiftat mellan sängen och fåtöljen och inte gjort ett handtag.Så nu vet alla ni som läser och är nyfikna varför det har varit alldeles dött här.

 


Vi som har varit på skyltsöndagen och sålt i många,många år fick ställa in pga sjukdom.

Även om man känner sig rätt hyffsad nu så vågar man ju inte riskera att bli sjuk IGEN...

Men det kanske inte blev nån skyltsöndag eftersom det gick ut med stormvarningar med klass 3?Dom varnade folk med att inte gå ut...

 


Men snart är det annat väder för mig iallafall...och det ska bli superskönt.      

På med min fula storbrättade keps så man skyddar den sönderbrända pannan. RELAX...

 


Av Bettan - 18 november 2011 15:38

Idag hade jag tid till sjukan för min fruktansvärda huvudvärk.Jag har varit där för några år sen och fick utskrivit medicin för samma grej.Nu var det ju så att pillren var slut och det var dax att få nya,och har man inte varit där på ett tag så måste man ju masa sig dit.Är det inom 1 år så kan man ringa dit bara och få utskrivet,så det vet jag nu.

Högt blodtryck hade jag förra gången och så även nu...hon undrade om jag fortfarande äter blodtrycksmedicinen?

VA???

Asså jag trodde det var en kur av nåt slag..menar en läkare babblar en massa och det mesta går rakt igenom.Men så var tydligen inte fallet...det var medicin som jag ALLTID ska ta..och det kan hjälpa mig också med min skallevärk pga att den vidgar kärlen.

Hon skrev ut medicinen för blodtryck och även dom tabletterna som jag fick innan mot migrän.Såjag tyckte detta var ju smidigt  

Men när jag skulle gå så fick jag en sån här i näven...

 

För er som inte vet betyder denna lappen : FARA..LÄSKIGHETER PÅ VÄG  

Och mycket riktigt....in i plågorummet med mig bara

 

Ut kom jag levande iallafall med en stor plåsterlapp (som man vill visa så många som möjligt) och kände mig mallig att jag fixade det även denna gången.

 

Och jag klarade även att lösa ut medicinen...910:- för 2 små askar.För att sen få så medicinen räcker på min semester så måste jag ha med mig flygbiljetten nästa gång..annars får jag inte hämta ut.Inte klokt vad dyrt...man blir shockad..

 

Av Bettan - 16 november 2011 18:40

Idag tog jag tåget till Malmö och det tillhör inte vanligheterna.

den enda gången jag åker tåg det är om man ska över till Kastrup,för det är så himla smidigt.Menar jag har 5 minuters gångväg till tågstationen och sen på tåget och kliver inte av förrän man är inne på kastrup.

Men idag skulle jag hälsa på min vänninna som bor vid Möllevången.Vi satt o snackade om hur länge vi känt varandra och det är över 20 år nu...tycker jag e jättekul att fortfarande ha kontakten.

Iallafall så hoppade jag av vi Malmö central..jisses så förändrat det har blivit...nu hoppar man ju av under jord oxå.Rulltrappan upp och sen däruppe är det butiker osv..asså snacka om man är från landet 

     


Väninnan hade köpt dator äntligen och nu var hon ju grön på detta,så jag tog med min oxå och sen har vi suttit och fixat.Ska lära dig allt jag kan...som björnen Baloo sa till Mowgli...skratt

Sen kom sonen hem från skolan. Han är 8 år och lär sig läsa....så nu var det läsläxa när han kom hem.Men han rusar först fram och kramar mig och frågar: FIKON??

Tur vi kunde fixa fram fikonbollar till honom...det är ju hans favvis.

Det blev väl lite si o så med läxläsningen sålänge jag var kvar..vi var ju tvungna att skratta och stojja lite oxå.

   



tack för en kul dag...

Av Bettan - 13 november 2011 09:24

Igårkväll bankade det på dörren och Marita o Prillan kom en sväng på en fika  innan dom skulle till stallet.Dom hade många hästar att sköta om så jag erbjöd min hjälp..tänkte det är ju alltid nåt jag kan göra för att underlätta.

Jag hängde på till stallet och vi hjälptes åt att dra in halm i boxar,utfodring  osv..

Så skulle då hästarna in i sina boxar..klart jag oxå skulle hjälpa till att hämta in dom från hagarna...8 stycken.

Bråttom som attan hade en del...maten var ju serverad  

Den sista som jag tar in är ODEN ..vilken charmknutte!!!

En liten bamsig ardenner...som bara är så lugn.

Går jag..så går han

Stannar jag....stannar han

Jag väntade tills prillan fick in dom hästarna som hon tog för att sen komma ut och fota mig o Oden.

Där stog vi en stund och han lika lugn..men superkelig.Han skulle bara kela o buffa hela tiden så det blev inga bra bilder..men jag är tvungen att dra in dom här iallafall för att visa er.

Visst kan man blir förälskad..jag är det iallafall 

       

Av Bettan - 12 november 2011 11:19

Det tar vi inte så hårt på....

Mamma o Pappa var här i förrgår och då fick han litet paket.Han trodde direkt att det var en almanacka och såg lite surmulen ut,men tji fick han!

Jag hade köpt 2 tallriksunderlägg när jag var på algutsrums marknad på Öland i höstas.Det är ritat motiv från algutsrum...den ena på marknadsplatsen och den andra vägen som man kör in i byn.

Det blev uppskattat och det var ju roligt.Min pappa har ju oxå varit knalle och stått på denna marknaden så många år,så nu var det till att sitta och peka på var "vår" plats är och var alla andra brukar stå..KUL!

   

Av Bettan - 10 november 2011 11:43

Om det hade funnits en tävling om den fulaste resväskan...då hade Jörgen vunnit.

Han fick för sig på semestern att han skulle spraya sin resväska med en färg, så han lätt kunde känna igen den på rullbandet på flygplatsen.

Han sprayade hela framsidan så det såg förjäkligt ut,för NU skulle han känna igen sin väska. När den kom på rullbandet så låg den med den sidan ner...jag garvade inombords.Kan bara vara en man som tänker så korkat..bara 1 sida.  

Nu står den ute i garaget och nu är den sprayad en kladd på alla sidor...hur gräsligt ska det bli asså..fullt av färg på bordet oxå!

 

 

Av Bettan - 6 november 2011 10:53

Här är Sara o Roger på väg till hissen..


 

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards