Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Tvättat

Av Bettan - 16 januari 2012 23:36

Igår morse plockade jag ihop sängkläderma,badlakan o handdukar osv för att gå till tvättautomaten.Stora thaibagen full på moppen o så körde jag upp till vägen.I med medel och tvätt o så 20 bath i automaten så var tvätten igång. Nu räknar den ner från 50 minuter.jag tog en sväng på moppen o sen körde jag hem.När det vat dax gick jag upp till vägen för att hämta den.Tog en käpp med mig ifall hundarna anfaller. Jag har snälla vovvar utanför min grind för dom känner igen mig nu,men dom längre upp i gatan vaktar jädrar anamma. Ibland kommer det en moppe från det hållet o kör förbi mitt med massa hundar som hänger i hasorna o e skitförbannade.Ja..så var det bara att hänga upp i trädgården o det torkar på 10 minuter.

     

Kvällen innan så hade jag ju köpt frukt o ställt på mitt soffbord som är i glas. Gick ut i köket o pang! va fan va de??Jo det var glas-skivan som gick itu.Inte ett splitter utan det bara knäcktes.Nu vet jag varför ..den ligger bara på 4 hörnen..inget som håller i mitten lixom.

 

Så när klockan var 9 så ringde jag till pim och skulle höra var det fanns en glasmästare,men det visste inte hon,har man inte behövt nån så letar man ju inte efter det heller.

Men jag for ut till möbelaffären och hörde med dom och kollade på ett nytt,men möbler är dyrt,och nån glasmästare fanns det inte i byhålan(givetvis..dom vill ju sälja)Men snart fattade dom att jag inte skulle köpa nåt bord,då visade dom mig var jag kunde hitta en glas.Jag for dit och det var inga problem,dom skar till en likadan med runda hörnor o allt. Pim o Bosse hade bankärenden i byn så pim med sina hökögon såg mig.Så när dom var klara så kom dom och Pim höll skivan mellan henne o Bosse så körde vi hem till mig och fikade.Blev jättebra med glas-skivan,,,250 bath.

   

Dom var klara för stranden så dom for iväg och jag dukade undan o diskade det lilla det blev..annars har jag myror på hela bänken när jag kommer hem.Så efter det så for jag oxå till badet.Jag hade smörjt in mig på dom känsligaste ställena,axlar,ansikte skenbenen o bringan..men likt förbannat har jag bränt mig!!!

 

Så om jag ska till stranden idag så blir det under parasoll ihop med Pim.På kvällen köpte jag kycklinspett på klocktorget och for till mor o dotters restaurang och tog in omelettsoppa...mums.

 

När jag kom hem somnade jag i soffan sittandes...solen o värmen gör att man blir helt slut..o det e klart jag är ju uppe mellan 5-6 på morron. Då e det bara hundarna som hörs ibland o exotiska ljud av konstiga läten. Svalt o skönt att gå o pyssla i trädgården när det börjar ljusna oxå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards