Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Var e jag nånstans?

Av Bettan - 5 februari 2012 15:34

det undrar ni säkert,men jag är fortfarande kvar här .Det har regnat i många dagar..o då menar jag regnat..herregud som det kan ösa ner!.Det har varat hela dagarna och det är ovanligt..tur man har hus så man kan pyssla med annat.

         

Men det är varmt så det snurrar ändå...så jag har fått köpa mig en bordsfläkt.132 bath..det var ju rena fyndet..men det var väl för namnet står uppåner..men det r ju inte det som är det viktiga.

 

Men när man väl kunde ta mig ut så for jag till bensinstationen för att tanka.När jag fäller upp sadeln och ska precis ta bort tanklocket så ligger det en död groda precis intill,fy fanken vad äckligt!! Den fick killen som tankar ta väck till mig...alla skrattar o tycker jag e fånig antagligen....dom ser det ju med andra ögon,sovel till riset.

 

Ovanför så klättrar det apor i ledningarna,,kryllar av dom ;(

 

Men med allt regn så kommer ogräset.Pim erbjöd sig att luka i min trädgård:Det är jag jättebra på sa hon..förresten jag e bra på allt...skratt.

Så jag hämtade henne vid 8 på morron och hon for på som en ångvält bland ogräset..o vips så var det inte nåt kvar: Hon hade rätt..hon e jättebra på det!

Medans hon grejjade med det så for jag till handelsträdgården och köpte några plantor o plantade hemma i kruka som bara var skit i sen innan.

         

Igår skulle jag ta bussen till BKK.Jag har tömt kylskåp osv för jag ska vara borta några dagar,så det blev köpemacka med skinka o ost till kaffet på morron..mums

 

Packade det sista och var på toaletten så man ska klara timmarna på bussen och for in till bussationen i byn.Bussen var försenad givetvis så nu var jag bara TVUNGEN att gå på "muggen" där på stationen..vill inte!

 

Men som sagt...resan kan ta allt från 4-8 timmar.Så här ser stationen ut och toaletten oxå givetvis.

       

Så var det en tråkig tur på bussen i några timmar

 

Den ratten är det ett "slack" på en halv meter..skratt

Ja..då var man äntligen i BKK ...det är ju drakens år  så det är många dekorationen..

Jag har väntat på min darling och han har likaså ...nu ÄNTLIGEN ses vi igen efter varit från varandra EN MÅNAD! Jag satt i foajen och väntade in honom när han kom.Hade fjärilar i magen och säkert han oxå.Jag satt med lilla datorn och chattade med Sara när han kom. Jag ställde datorn så sara såg oxå när han kom innanför dörren.Vilket kramkalas..Vi var så lyckliga bägge 2 att få se varandra så vi grät..ja inte bara vi..utan sara satt o bölade hon oxå via datan.Det  har ändå varit bra att varit ifrån varandra ett tag,nu vet vi att vi klarar oss på egen hand men vi vill absolut inte det i fortsättningen!  

   

Vi for på Sizzlers och firade med deras salladsbuffe som är helt sagolik. Gick som 2 nyförälskade tonåringar...

Idag har vi strosat runt på lite olika nya ställen o fluktat runt,Började med en kaffe på mcdonalds med egen grovbrödsmacka med ost som jag tog med från hotellet.

 

Sen åt vi på foodcentret platinum..

 

 

Nu är det bingen..för nu e vi trötta efter att ha travat hela dagen...imorrn kommer Bettan nr2 och böcklingen..det ska bli kul. Dom sitter nog på kastrup nu och väntar..hua lång resa framför sig...


 
 
Ingen bild

Rosan

10 februari 2012 01:54

Jätte fint blogg har du och fina bilder.
Kolla gärna in på min blogg

Bettan

12 februari 2012 15:15

Tack så mycket,roligt att höra.
Jag ska kolla in din blogg oxå..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards