Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Varmt o (inte) gott!

Av Bettan - 18 mars 2012 02:20

Visst låter rubriken knasig va?

Men det är inte alltid gott när det är så himla varmt...svetten rinner ju HELA tiden. termometern som ligger här på bänken i stora rummet visar att det inte BARA är "kärringakörningar".

 

Men djur trivs här inne iallafall,igår var det denna "godsak som jag höll på att trampa på mitt på köksgolvet. Jag sopade den rakt ut genom köksdörren,efter den har legat o kravlat i jorden så grävde den ner sig Jörgen fick sig en avhyvling för jag var hundra(100) på att det var han som plockat in denna bamsing,för han kan man inte lita på ;). Men han var oskyldig denna gången,flå`t darlingen  

      

Jag vattnar varje kväll för då är växterna så torra så dom kryper ur sina krukor nästan.Vattnar även mitt jackfruit-träd,eller kanon som frukten heter på Thai.Det är 5 frukter nu,så snart måste trädet stödjas upp med stöttor så inte grenarna går av.

 

Måste även visa frukterna på den ena palmen.Dom har varit gröna innan,men nu har dom skiftat färg...visst e dom läckra(går inte att äta)

Bilden på frukterna när dom är gröna är tagna när jag ligger i hängmattan,därav underifrån.Dom oranga strecken är tvättlinan;)

   

Igår var vi först nere vid strandpromenaden där dom har marknadsstånd och säljer allt möjligt varje helg,mest mat förstås.Sockervadd hade dom oxå..massa färger o smaker att välja på. Vet ju en som läser min blogg och som oxå säljer sockervadd,så därav lite bilder till dig Hans ;)

   

 

Vi tog en fotmassage och satt och tittade på folk,alltid några man känner.

   

Sen gick vi och åt på ett ställe där servitrisen inte är mer än 10 år.Hon tar upp beställningar,kommer med maten och räknar ut vad vi ska betala....man blir lite ställd.Menar i Sverige kan dom varken stava,räkna eller läsa när dom går ut grundskolan   

 

Jörgen hade svårt att bestämma vad han skulle äta,men efter mycket letande i menyn så blev det samma som mig,det är inte första gången vi tar samma fast vi inte vet om det.

 

Dom som satt bordet bredvid oss hade en cockerspaniel med sig.Visst ser den ut som den har legat med papiljottter hela natten? Sen fick den en matbit och servetten fastnade i mungipan..gud vad jag skrattade.Visst ser den rolig ut?

   

På vägen hem skulle vi handla men då såg vi att dom hade talangtävling i dans....sagt var,alltid händer det nåt.Och gissa om det drog folk....oj oj oj

       

Men det blev handlat iallafall...både tandkräm med jorgubb o banansmak och diskmedel med kiwidoft..

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards