Alla inlägg under april 2012

Av Bettan - 25 april 2012 11:49

Det är frågan!

Sara ringde mig igår och frågade om jag vill hänga med på konsert i september? Jag är ju ledig från jobbet den lördagen konstigt nog,så det var ju inget hinder.

Det ska vara en 90-tals nostalgitrip i på stora Arena i Malmö och man får se till att köpa "plåtar" i god tid.Tja 90-talet är ju inte så gammalt för mig precis     ....men jag frågade om det var bra sittplatser kvar o så?

SITTPLATSER! näe fanken det är ståplatser för nu ska vi dansa vet du ,svarar hon. 5 timmar morsan ska vi dansa arslet av oss.

Då drog jag öronen åt mig direkt...kände mig som 100 år.Det klarar jag aldrig var min tanke...så jag sa att jag får tänka på det.

Sen tänkte jag o tänkte..hm måste ha med mig en stol så jag kan sitta mellan varven..osv. 

Idag på morgonen kom sara med fralla och så var det fika. Vi började snacka om detta med konserten och hon satt vid datan och drog fram den ena låten efter den andra . Jisses vilka låtar...

Då for jag direkt till hyllan med mina cd..nu jädrans skulle hon få höra på 90-talslåtar 

 

Så kul vi hade det..blev mer o mer högljutt i högtalarna ju mer man kom i sitt esse....då passade Jörgen på att köra ärenden,för han tyckte nog vi är helskruvade Sara o jag   

Sen blev det mer o mer avancerade dans-steg och sen blev det lite sång oxå..bevare mig väl.

      

Kanske jag ska med ändå...det är ju faktiskt skitkul ! Och jag är ju jätteglad att Sara frågar..tänk hon vill ha med sin morsa..e faktiskt mallig över det  

Lite prov på 90-talet


Av Bettan - 17 april 2012 18:44

....2 till låtar som jag har kört stadigt i min lilla slitna mp3.Den med salta hörlurar 



Av Bettan - 17 april 2012 17:34

Idag vaknade jag utan huvudvärk...jag hade nästan glömt bort hur det kändes. Det har bankat sen den 1 april...så gissa om jag har varit trött på det,ja även Jörgen stackarn. För man har ju verkligen inte vart på humör,gnällig till tusen och gått i dvala på starka tabletter.Så idag har jag tagit det lugnt så jag inte startar upp det igen...

 

Inte en känning på hela dagen så nu känner jag för att dansa så lycklig jag är..(no headdeck today so im so happy so i feel to dancing)

Av Bettan - 16 april 2012 13:19

   Varför är man alltid trött när man ska upp o jobba??

Men det e klart..klockan var ju 3 på natten när det ringde, bara masa sig upp.Börja göra matkasse och koka kaffe o sen hej o iväg.Kolsvart ute...

 

Väl framme så hälsas vi välkomna och så är det fram med kaffetermosen.Upp med ställning o prylar så är det igång.Det är lite trögstartat för vår del som har legat i ide....

Duggregnade lite smått på förmiddagen,men det blev ljusare o ljusare och sen kom solen och värmde.Mycket besökare och gamla kunder som man inte sett på ett tag och det är ju kul.

Vi hade en sextett som satt lite bit från oss och spelade mysiga melodier...sånt är stor mysfaktor tycker jag.

     

En liten filmsnutt på hur det kunde låta..


 


 

Vi var helt slut när dagen var till ända,tyckte aldrig vi kom hem.Men väl hemma så var det att lasta in sånt som fattades och sen äta o i bingen.Ja..jag kom ju aldrig dit,somnade i fåtöljen givetvis. 


Ja...så ringde klockan på 5,upp igen bara och fixa matkasse.Men denna gången var det inte att köra så långt som tur är.

Hela dagen var full av solsken så det var skönt,alla blir ju på bättre humör.

Peter som säljer korv hade vi bredvid oss,tyckte han hade fullt att göra...han stod beredd att haffa in var o varannan "kotte".Medhjälparen Johan var förste grillmäster och bjöd på smakprover av diverse korvar o isterband.Han sprang som en skållad iller fram o tebax..

     

Även Pelles,Mona och medhjälparen Mats var på sin vanliga plats   

     

Även efter denna dag var vi helt slut...skönt när vi kunde sätta oss i bussen o köra hem igen...

                                     HOME SWEET HOME

 

Av Bettan - 12 april 2012 15:25

Idag är första gången jag gick ut sen jag kom hem.Vem har velat gå ut när det blåst o halvregnat o kallt som bara den! Ja..enligt mina mått är det kallt fram till 15 plusgrader.

Så idag så har jag sett att nu börjar det hända saker...poppar upp grönt i mina krukor dom mest är fulla av gamla vissna löv o annat bråte.Gräsmattan är full av små blåa blommor....

Låter ju bara positivt..men det är det INTE!

Gräsmattan är full av torra grenar som har blåst ner,ogräset poppar upp på grusplanen,bråte som man glömt bort och skjutsat undan i nåt hörn..ja ,men så är det ju.Så ska vi då inte snacka om fönster o sånt...hua vill inte se  

         

Vi har börjat jobba så smått och idag har vi förberett bussen för en tur i helgen.

   

Som tur var så kom lilla "rötotte" med mamma Lotta och hälsade på en sväng.Då blev det ju lite avbrott och det är alltid välkommet.

Lilla "rötotte"(som heter Molley egentligen) är alltid lika glad. Ler o skrattar och är tålig.Jag har ju tyvärr inga leksaker..så det blev fram med plastbunkar o vispar..det blev ju hur roligt som helst.   

         

Av Bettan - 8 april 2012 17:17

Lite thaimusik för att drömma mig tillbaka(efter bara 4 dagar i sverige)...

Givetvis blir det Takatan som är min stora favorit och en hälsning till mina vänner därnere: Sawadee kaa,sabai dii mai....? ( Pra-Pid-Taa)


Av Bettan - 8 april 2012 15:26

Fick handlat en del i BKK,for som en tosing.Var ju givetvis på platinum som är mitt favoritställe att shoppa på.Jörgen tycker det är helbotten för det är ju mest för tjejer,så jag brukar få åka dit själv (mer än gärna)

 

Vi bestämmmer på ett ungefär när vi ska mötas för att äta...denna sista dag blev det soppa för mig

 

Jörgen tog nudlar med räkor.

 

Efterätt blev det oxå...tunn pannkaka som det är grädde,bananer,glass o chokladsås i....inte fel.

 

Så när vi skulle tillbaka till hotellet fanns det taxi,men ingen som ville köra på taximeter.Ingen ville köra oss för mitt pris heller som jag erbjöd,så det fick bli en tuk-tuk,fast vi inte gillar dom :(


     

Resan hem gick bra...somnade direkt efter maten och vaknade precis innan frukost,helt perfekt.

Landade i wien och hade 1 timme där och sen var det ju iväg igen en kort bit bara.Men man stiger av planet och man sitter i en tråkig gate och bara ser folk som är klädda i svart o grått och inte ett leende,då vet man att man närmar sig Sverige :(

Genast kommer man in i samma trall..det spontana att snacka med alla,skratta och bjuda på sig själv är som bortblåst. Nu börjar förberedelsen att komma hem till "surmularna" som har blivit ett begrepp bland alla våra vänner därborta.

Jag har haft migrän sen jag börjat tänka på hemresan...och den har inte gett med sig ännu fast det är 4 dagar sen nu.

 

Av Bettan - 3 april 2012 03:42

Här går flyttlasset hem till Pim som ska "övervintra" hos henne.Gud så gulligt att erbjuda sig att förvara våra saker tills vi kommer "hem"igen.Jag kommer att sakna henne enormt..hoppas tiden går fort tills vi ses igen. 


   


Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards