Alla inlägg under maj 2012

Av Bettan - 29 maj 2012 16:53

Nu är det gjort...semestern är bokad o klar 

Jag åker först och Jörgen kommer några veckor efter.Det blir inte lika länge vi är borta från varandra som det blev i år...1 månad.Det tyckte Jörgen var förlänge att gå här hemma...så det blir 17 dagar nu denna gången.

Vi ska åka med Emirates och det ska bli spännande för det har vi aldrig gjort,aldrig med ett sånt stort plan heller.

Det blir det nya planet som dom har snackat om i tidningarna o tv för ett tag sen...2 våningsplan...mycket spännande.Har heller aldrig landat i Dubai... 

Här är flygplatsen...      

Och flyget ser ut så här...sicken bamse.

   

Men det blir ju bara en mellanlandning...sen är man på bangkoks flygplats och det är ju inget nytt precis.

Här är den...

     

Incheckningsdiskarna är många minsann...

Nu är det en enda lång väntan...o den som väntar på nåt gott,väntar ALLTID förlänge

 

 


Av Bettan - 28 maj 2012 08:57

Det var jag på förra veckan.

Det var Adde och hans kamrater i skolan som hade Astrid lindgren som tema...så det var både Madicken,Emil och Pippi som kom fram--även pippis häst..skratt

Alltid lika roligt att se vilken energi ungarna har och dom satsar allt! Många skratt och applåder. Stor eloge till lärare som har grejat med detta...förstår att det inte varit lätt.För som alla vet vid detta laget så är ju mitt barnbarn handikappad,eller som det heter funktionshindrad,så det är ju speciellt.

     

Sen blev det fika..jag hade kaffe o dricka med muffins med mig....

 

Här sitter han på stol som vi...skönt att kunna komma från "rullen" ibland.

Hemma har han en hel arsenal med "rullar" av alla de slag

 

Dom som säger att Adde inte behöver så stort rum....dom har nog inte fattat riktigt.   

Av Bettan - 22 maj 2012 13:10

..vad kom Jörgen hemdragandes med igår,en ny GRILL!

Han sa att han skulle köra till Willys och handla men kommer hem med en grilltunna? jaja han känner mig,för jag tycker det är onödigt,vi har ju en grill? Och det lilla som HAN grillar så duger den gamle hur bra som helst.

Men vi hjälptes åt att sätta ihop den och bra blev det...vi har inte kommit på några skruvar som sitter tokigt iallafall...och det blev inga över heller (inte ens en svordom)

   

 

Nu är den på plats iallafall...så får vi se när den kommer till användning.

 

 

Av Bettan - 20 maj 2012 18:08

Ja..hur låter det ordet?jag tänker direkt på en tv-serie som gick för några år sen om en hypnotisör som hypnotiserade folk så dom föll ihop direkt när han knäppte med fingrarna och sen hoppade som en känguru och kacklade om en höna osv.

 

Men det funkade faktiskt inte så...

Om det nu funkade och om jag blev hypnotiserad vet jag inte riktigt...men jag ska ge det några gånger till iallafall.

 

I detta huset var jag och blev väldigt vänligt bemött,kände mig hemma direkt!

Vet att det fungerat på andra...så det ska väl funka på mig med tycker jag...


Idag var Adde o Sara här en sväng och jag satte upp hängmattan som vi hade nere i Thailand.Adde älskade att gunga i den...ombyte förnöjer ..inte bara ligga på golvet eller i "rullen"

   

Av Bettan - 18 maj 2012 11:58

Jag ,Sara och Adde tog bussen till handelsträdgården en bit från stan för att handla lite till trädgårdskrukorna.Tycker det är tid..men attan så himla kallt och blåsigt det var,en o annan regnskur kom det oxå.

Men plantat blev det iallafall,trots kylan och blåsten.Sara plantade först och jag passade Adde,sen turades vi om med honom.

 

Adde tycker det är roligt att sitta mellan oss i bussen,slippa sitta i sin rullstol utan sitta i sätet som oss. Men helst stora bussen med morfar klart...men i brist på den så går det med den mindre modellen.Han sitter som ett ljus och svarar på alla frågor direkt: Är du med nu då ,Adde? Mmm!

Men man får påminna hela tiden om att ska han se ut så får han upp med skallen....för den åker ner som vanligt.

   

Vi körde förbi det thailändska templet och jag bara måste dit och snacka med dom en dag. Dom ska hålla kurser i thailändska har jag hört och det vill ju jag lära mig.Kan ju mycket redan,men kan inte föra en diskusion och det vill jag kunna.

 

Ja...annars tillbringar vi dagarna nu med att stå i kokeriet...mycket som ska göras o förberedas.

   

Av Bettan - 8 maj 2012 14:44

Häromdagen var det första gången Jörgen skulle köra ut med buss och husvagn henom grindhålet.Det har ju inte varit så svårt innan när tomten bredvid har stått öde,men nu blir det knivigare.

Nu är det en villa på tomten och ett staket runt oxå...bredvid VÅR infart,hur skulle det gå att komma ut utan att repa husvagnen??

Jag står längst ut vid sista stolpen och håller kollen när han ska svänga och galer om det är på G. Men Jörgen fixade det kanonbra, ekipaget är ju närmre 15 meter.  

 

När vi kom upp till Ryd så blev det middag och en vila...

 

Finns ju alltid nåt gott på kvällen att mumsa på oxå...detta är Jörgens alldeles EGEN påse.

Nu är det fint när man är ute och kör,träden börjar bli gröna och alla fälten i skiftande färger. Allra helst rapsen som börjar bli gul...en vecka till så lyser den riktigt ordentligt.

   

Ps: Jörgen klarade att köra in genom grindhålet oxå utan en repa....applåd.

Av Bettan - 1 maj 2012 20:37

Vi tycker det är fjuttigt att bara elda på kvällen...vi startade upp eld i tunnan klockan 8 på morron och eldade till 15!

Herregud vad grenar det låg i gräsmattan efter höst o vinter. Det var ju inte bara dom utan alla grenar som man har dragit till sidan i en hög för detta tillfälle.När det sen var kväll så var vi helt slut..vi är ju inte vana vid såntdär :)

Men det är skönt när det är gjort!

 

Igår och idag kändes det att våren kommit på riktigt...varmt o skönt.Nu blommar magnolian och lönnarna har blivit gröna i trädgården.

 

Vi har även fått upp Tempelblommorna i cement som jag köpte i Thailand..visst är dom fina intill vår geckoödla?

 

Sara, Roger o Adde kom och fikade en sväng i eftermiddags....hjääälp jag har ju inte fått fram trädgårdsmöblerna ännu!!

Men ut med det lilla terassbordet och svabba av 4 stolar...så var det kirrat...fram med fikan o njut  av att kunna sitta ute.Även om vi haft sommarkläder hela vintern och haft det väldigt varmt så är det en speciell känsla med vårvärmen här hemma.

 

Grannarna kommer imorrn att sätta en thujahäck mellan oss....och därmed åker vårt trästaket. Är det inte lite synd ändå..vad ska andra prata om nu??

   

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards