Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Så var det över..

Av Bettan - 22 juli 2012 16:09

Nu är äntligen den vecka som vi bävat för hela året,ja eller snart hela månaden.Allt är så intensivt med att lasta sena kvällar/nätter,upp mitt i natten och köra,stå på kullersten eller asfalt i många långa timmar.Vi var hemma sent från sjöbo marknad i fredags och hela lördagen sov vi oss igenom HELA DAGEN! och den var ingen konst att sova hela natten heller...man är så himla slut så det värker i hela kroppen!

 


Men...jag har inte haft migrän sen jag fick mina förebyggande piller och det är underbart.

Månaden började med Hörby marknad...där var det lottstånd snett mittemot och där står min pappa och snackar såklart,han hörs ju lång väg..

   

Sen var det Smedstorps lilla marknad nere på Österlen som jag kört på sen vi var 7 knallar och en barnkarusell. Jag står på samma plats alltid och vill inte flytta på mig trots att jag står ensam på fältet nu. Men mina kunder vet ju att jag står där så det spelar inte mig nån roll om jag står ensam .

 

Sen var det Hästveda...där hade vi lilla Molly även kallat STOLLY av oss som sprang fram o tebax o hade några ord att säga varje gång.Alltid lika sprudlande glad så man själv blir på gott humör.

 

Issa hade vi mittemot med nötter och även Lennart o Laila med sin korvvagn..

   

Så var det dags för Degeberga marknad.Det regnade nästan hela första dagen så det var lite trist,men andra dagen hade vi kanonväder. Tror många hade sett på väderleksrapporten för det kom mycket folk dag 2 som det aldrig gör annars. En kille med hela orkestern på sig var ett kul inslag.

 

Sen var det då dax för den marknad som ALLA undrar om man åker på: KIVIK

Visst åker vi dit...hem från Degeberga på kvällen och lastar och duschar. Sen är det dax att haka på husvagnen och köra dit direkt.Husvagnen har jag redan klar med arbetskläder och mat..

Här börjar vi närma oss marknaden..bara att köra in i gyttret och hitta en husvagnsplats.

 

Vi har sovmorgon och det är jätteskönt,trots att man inte kan ligga på morron. Man är så fokuserad på sitt jobb så man vaknar tidigt iallafall,men man behöver ju inte stressa iallafall.

När vi väl fått upp disken så kom kunder strömmande och vi märkte tidigt att ska det hålla på såhär så kommer aldrig chokladen att räcka.Så Sara fick köra ner med mera på kvällningen....jag mötte upp med grannens kärra ute vid vägen.

   

Vädret har var varit omväxlande svarta moln med regnskurar och vita med lite sol..svalt o skönt har det oxå varit och det är vi glada för som säljer choklad  

     

Man skulle tro att det har vart 2 ekorrar bakom disken 3:dje o sista dagen i kivik...näe det är vi som har tråkigt.Skalande av jordnötter fördriver tiden...skratt

 

Men hem kom vi så småningom...och fick sätta igång med lastning inför Sjöbo och Tomelilla..klockan ringde 04.00

Sista dagen i Sjöbo var det skönt att packa och komma hem. Jag satt en lång stund ute i bussen efter jag stannat motorn och bara satt o glodde rakt ut i mörkret. Den tystnaden är underbar...inte en högtalare i närheten som skrålar ut borttappade barn eller reklamtrudelutter.


 

 

Nu hade vi ledigt igår...idag har det lastats och fixat husvagnen..nu bär det av imorrn igen..  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards