Alla inlägg under september 2012

Av Bettan - 19 september 2012 10:04

Näe jag tror inte det!

Nu är det bara lilla "dockan" för hela slanten,men det blir väl lätt så. Familjen Edin-Henriksson kom hit i förrgår en sväng för dom har skrivit kontrakt på en lägenhet här i stan. Det ska bli jättekul för då har jag båda mina barn och deras familjer nära. Menar lätt att hoppa in om det behövs utan att ligga o köra 15 mil.

 

 

   

Köksbänken med ett badlakan på blev skötbord,precis som mitt andra barnbarn Adrian som har legat där otaliga gånger.

   

På torsdag fyller Adrian 9 år så då blir det träff hemma hos dom med smörgåstårta,och det är Sara en hejjare på att göra!

Då kommer även min mamma o pappa så det blir första gången dom träffar "dockan" Adele,mamma är ju ivrig att se henne såklart.

Då är det den stora frågan vad Adde önskar sig....huvudbry varje år.



Av Bettan - 12 september 2012 09:35

Nu äntligen har jag träffat mitt nya lilla barnbarn. Tänk att dom kan vara så små,det minns jag inte alls.

Hon är alldeles tyst o ligger o tittar,så sover lite mellan varven.Att hålla henne är ju helt underbart..vill inte släppa henne ifrån mig helst.

 


Jörgen han hade fullt upp att balansera henne i famnen...skratt.

 

(Tossorna är ju alldeles förstora...ser så kul ut)


Vi hade tårta,rosor och en liten resväska full med söta babykläder.Jörgen hade cigarr med sig till Johan.

 

2 av Johans vänner kom upp oxå och ville titta till familjen.Paket med snuttefilt i form av en apa och klänning med tights hade dom med sig,jag skulle vilja se dom när dom skulle välja..Dom ville oxå känna på hur det är att hålla lilla Adele..

Det var härligt att se killarna hålla denna lilla och dom kom ner på nivån till babyspråk oxå,,,haha.....kul.

 

 


Johan är så stolt pappa,kollar henne hela tiden så det inte fattas nåt. Johanna verkar så trygg och lugn och det är ju kanonbra. Tror dom blir utmärkta föräldrar....

 


Innan vi åkte till Trelleborg så tog vi rundan om xxlutz och kollade soffa igen,denna gången var Jörgen med. han blev oxå förtjust i denna soffan ,så det lutar åt att inskaffa denna..men INTE RÖD.Sen ska det vara en sektion till så den blir större..

 

Av Bettan - 10 september 2012 11:11

...eller hur låter det?  FARMOR...hm

Jag har funderat o "smakat" på ordet..FARMOR,faaarmooor...äsch,jag bryr mig inte om att det låter gammalt för jag är så glad för att allt gick bra och det är som det ska vara.

Lilla Adele som hon ska heta var drygt 3 kg tung och 52 cm lång.Hon är född i Malmö i fredags kväll och i söndags var dom hemma.
Så nu i dagarna ska vi åka ner och hälsa på och jag får se lilla dockan "live"...ska bli så himla kul. Har hört att hon ska vara väldigt lik Johan...


Välkommen till världen  


                                                  
                 Bild på lilla Adele

 


                                                  
              Bild på Johan

 




Av Bettan - 6 september 2012 09:27

Igår fick Sara en lysande idè...vi åker in till Malmö o kollar soffa på xxlutz. Vi har funderingar på att skaffa en ny soffa för nu känns det som det är dax.Det är väl inte soffan egentligen utan våra sköna fåtöljer som lossar skruvar från var dag nästan.Visst kan man skruva i dom igen..men hur många gånger har Jörgen inte gjort det..hm

Finns ju massa att välja på tyckte jag när vi kom in o vandrade runt.

Massa soffor som man ligger i....men jäkligt få att kunna sitta ordentligt i.Det är det nya nu att soffan ska vara 2 meter djup,så man ska krångla sig upp i en hörna med massa kuddar. Visst det kan ju vara skönt ,men jag hade inte tänkt mig att sitta så alltid.

Hittade dessa 2 modeller som man kan sitta i och inte är så låga heller..Jörgen han vill säkert köpa den röda...för rött är ju hans favvisfärg,gärna ihop med orange   

   

Det ska till en fåtölj oxå...denna hittade Sara som tycker att den skulle vara som klippt o skuren för Jörgen.

 

Sen bar det av till IKEA och vi startade med att käka kötbullar med mos som 2 småungar,men det är ju lättätet.

 

 

Sara skulle ha dajmtårta oxå till efterätt...  

 

Sara hittade massa fynd men inte jag som vanligt..

Sen ut i bilen o lasta in och tramsa oss som vanligt...vi har så himla skoj jag o sara ihop.

   

Drog en runda inne på ILVA men det är ju så dyrt så man kände sig nästan rånad bara för att titta.

Ja...där gick den dagen fort som bara den....tog vägen om Axfood för att handla till kokeriet på hemvägen.

Klockan var 19.30 när vi landade på gården här hemma...tiden går fort när man har kul.



Av Bettan - 2 september 2012 17:14

Ja,det har det varit nu ett tag.Kokat karameller i stora lass och försökt att få ihop bussar med lånat släp så man har med sig allt som ska med.Det är ju inte bara karameller utan plastpåsar,påsar,alla ställningsdelar,putsdukar,spadar att öra med,solskydd o tak..ja massa prylar.

Men det har gått bra.

Trelleborgs palmfestival samtidigt som jakt & Fiskemässan på bosjökloster i Höör.
Vi var först o ställde ställning i Höör o sen ner till Trelleborg och ställde upp dubbla diskar där...nedrans körande o farande.Men det blev ju bra i slutändan .

Träffade en väninna och hennes dotter som jag inte sett på länge...ja andra vänner oxå givetvis. Sen många ansikten som man kände igen fast det är 15 år sen jag flyttade därifrån.

   

Jaktmässan tycker jag är rätt kul att vara på(nu när jag har bussen i anslutning till disken)

Finns mycket att titta på,bl.a så hade vi bakom ryggen hästuppvisningar o tävlingar...

 

   

   

Häromdagen kom Bosse en sväng och tog en kaffe.Bosse bor i grannbyn nere i Thailand,men fick nyheter om att dom ska flytta in till "vår" byhåla nu denna månaden.Han har precis kommit till Sverige så han var så brun nu när han kom. Kul att höra lite nyheter nere från byn...

 

I fredags var vi en sväng till Ullared och shoppade...alltid lika kul. Det var inte så mycket folk så det var bekvämt att gå därinne utan knuffar och påkörning.

 

Igår var vi på marknad igen.

Jag var i Lyckeby som ligger ovanför karlskrona och Jörgen var i Broby.Gick väl mindre bra för Jörgen men jag hade full rulle hela dagen. Hann inte öppna kaffetermosen ens på hela dagen.Men det är kul när det är sån skjuts på försäljningen.

 

Så idag är man mör...

Sara o Roger och Johan o Johanna kom en sväng och fikade...vi hade jättekul med många skratt.

Jag ska ju bli farmor...asså jag skulle BLIVIT farmor för en vecka sen men ingen liten docka har synts till ännu.

Hon har det ju varmt o gossigt i magen o vill inte ut nu när det börjar bli ruggigt...brrr

 

                                    

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards