Direktlänk till inlägg 2 september 2012

Mycket planering

Av Bettan - 2 september 2012 17:14

Ja,det har det varit nu ett tag.Kokat karameller i stora lass och försökt att få ihop bussar med lånat släp så man har med sig allt som ska med.Det är ju inte bara karameller utan plastpåsar,påsar,alla ställningsdelar,putsdukar,spadar att öra med,solskydd o tak..ja massa prylar.

Men det har gått bra.

Trelleborgs palmfestival samtidigt som jakt & Fiskemässan på bosjökloster i Höör.
Vi var först o ställde ställning i Höör o sen ner till Trelleborg och ställde upp dubbla diskar där...nedrans körande o farande.Men det blev ju bra i slutändan .

Träffade en väninna och hennes dotter som jag inte sett på länge...ja andra vänner oxå givetvis. Sen många ansikten som man kände igen fast det är 15 år sen jag flyttade därifrån.

   

Jaktmässan tycker jag är rätt kul att vara på(nu när jag har bussen i anslutning till disken)

Finns mycket att titta på,bl.a så hade vi bakom ryggen hästuppvisningar o tävlingar...

 

   

   

Häromdagen kom Bosse en sväng och tog en kaffe.Bosse bor i grannbyn nere i Thailand,men fick nyheter om att dom ska flytta in till "vår" byhåla nu denna månaden.Han har precis kommit till Sverige så han var så brun nu när han kom. Kul att höra lite nyheter nere från byn...

 

I fredags var vi en sväng till Ullared och shoppade...alltid lika kul. Det var inte så mycket folk så det var bekvämt att gå därinne utan knuffar och påkörning.

 

Igår var vi på marknad igen.

Jag var i Lyckeby som ligger ovanför karlskrona och Jörgen var i Broby.Gick väl mindre bra för Jörgen men jag hade full rulle hela dagen. Hann inte öppna kaffetermosen ens på hela dagen.Men det är kul när det är sån skjuts på försäljningen.

 

Så idag är man mör...

Sara o Roger och Johan o Johanna kom en sväng och fikade...vi hade jättekul med många skratt.

Jag ska ju bli farmor...asså jag skulle BLIVIT farmor för en vecka sen men ingen liten docka har synts till ännu.

Hon har det ju varmt o gossigt i magen o vill inte ut nu när det börjar bli ruggigt...brrr

 

                                    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards