Alla inlägg under november 2012

Av Bettan - 26 november 2012 13:28

Det börjar bli dax nu,ska ju smälla till o bli kallt till helgen,ja snö snackas det om på tv t.o.m

Så nu var det däckbyte här på gården. Alla var vi ute och även Lennart var med klart. Johanna städade bakluckan och då var han snabb o hoppa in där. Tänk ifall nån ska köra nånstans,då gäller det att hänga på var nog hans tanke(om en bullterrier nu har tankar?)

   

   

Lilla dockan satt på gården i bilbarnstolen inbäddad....

 

Johanna har fått/lånat en hoppgunga som testades när vi kom in i värmen igen,och den var jättepoppis.

 

Lennart ville gärna gunga i den oxå..HELST!


I fredags var Sara ,Jag ,Lennart o Lilla dockan hos min mamma o hälsade på en stund.

Hon tyckte givetvis att det var kul vi kom och hade både barn o hund med oss. Hon hade gjort risgrynspudding så det åt vi med jordgubbskräm,sen kaka till kaffet klart...mums.

     

 


När vi sen åkte hem så har Sara en liten låda mellan fram o baksätet med lite papper o annat smått. Den lådan skulle Lennart in i GIVETVIS! Han snodde rundor o kämpade ,så till slut äntligen så kom han i lådan. Det blev ju storskratt givetvis...varje dag är det alltid nåt nytt som man får skaka på skallen o tänka: kan bara vara en bullterrier till det.

     


Av Bettan - 13 november 2012 16:54

Nu har vi blivit med lånehund. En vän till mig har frågat så himla många gånger om jag inte vill ha en bulle. men hon får samma svar varje gång: Vi kan inte ha hund längre pga att vi är så mycket borta. Men behövs det hjälp så tar jag gärna ett tag.

Hon frågade i fredags om jag kunde ta Aaron en tag...visst kan jag det.

Så i lördags hämtade vi Aaron och han verkar trivas bra med oss.Och likaså tvärtom..vi tycker det är jättekul att få ha en bulle hemma igen.

Han har fått en tjock bädd med kudde här nere vid soffan och en likadan uppe vid vår säng. Han lägger sig gärna där nu istället för att vilja upp i soffan för det får han INTE!

Han får sitta i knät ibland o då sitter han blixtstilla,han tänker nog : Likabra annars åker man kanske ner på golvet igen ;)

Han e glad att få vara ute o gå,det är ju många nya lukter...så vi travar minst 1 jättelång tur mitt på dagen.

Aaron heter han men vi kallar han för Lennart för han ser ut som en Lennart. Men ibland får han heta John oxå..följa John,för han följer en i hälarna hela tiden.

Men han lysstrar till vad som,bara det är från köket ;)

           

   

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards