Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Shopping till max!

Av Bettan - 30 december 2012 14:06

Sara,Jag o Adde for till Malmö igår vid 10 för att shoppa grejer till nya huset.

Först for vi till xxxlutz för att titta,sen iväg till IKEA. Gick en runda bland möbler och hittade både det ena o det andra..jag som tog en liten vagn men det förslog inte precis. Jag hade en svart rullgardin som var jättelång så Sara hade fullt sjå att skrika på mig: mamma se upp!

Vi åt där oxå...sara o adde åt köttbullar o jag åt fisk med pepparotsås.Adde gillar köttbullararna med mos där..det räcker inte med barnportion minsann.

 

När vi skulle gå från restaurangen så står det en medelålders dam o bara stirrar med öppen mun på Adde o hans rulle. Asså jag fattar inte att dom kan stirra på det viset,titta e väl en sak men STIRRA. Sara ställde sig mittemot o stirra tillbaka. Jag måste köpa en mössa eller tröja till Adde nu på semestern där det står: Stirrar du lite till så kanske jag kan resa mig upp o gå!


Iallafall så blev det handlat en hel del. Tvbänk,stora tunnor till tvätten,fristående hallmöbel,madrass och en hel del annat.Nu skulle vi bara ha in det oxå i lilla bilen.

 

Adde fick ju in först ,så fick vi stuva runt honom.Folk tittar på alla prylar,rullen och bilen...dom tänkte hur sjutton ska dom kunna få in det???

 

Och in kom det alltihopa...vi har varit o shoppat förr Sara o jag.

   

Inte nog med det..

In på bauhaus och hittade 2 belysningar

Jysk o köpte gardiner...

och vad ser sara där...jättefin tvbänk för 1000 kronor.DEN KÖPER VI!

Jag sa att jag tror inte vi får in den,,bilen är rätt full

Men joho...visst kan vi klämma in den oxå....och visst gick det bra,killen som tog ut den från lagret kliade sig i skallen...haha

 

Sen fick Adde skrattattack när vi höll på att pussla ihop det så vi fick med allt..han satt ju helt fastkilad bland prylar.

Vi var helt slut när vi kom hem vid 18 så Roger var i huset o hjälpte oss att lasta ur bilen..

Jättetrött kom jag hem sen o åt lite o sen blev det tv. Det var pearl Habor och den somnade jag inte ifrån minsann för den var spännande till tusen. Men när den var slut  00.30 så stupade jag i sängen(uppe vid 5 igen o vet ej varför)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards