Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Klumpfot!

Av Bettan - 25 januari 2013 03:45

Asså mina fötter vill inte gå ner i format,då menar jag inte i skostorlek(hade önskat klart) utan i svullnad.

Denna värme och mycket drickande så samlar dom vätska. Allra helst min vänstra för det fungerar inte som det ska hela benet med flöde pga operation av åderbrock och nya som tillkommit.

det brukar annars ta en vecka ungefär så är dom som vanligt,men inte denna gången och det gör så ont på kvällen för skinnet räcker inte till lixom.

 

Igår var tomater,lök,morötter och ägg slut så jag begav mig till marknaden och handlade. Köpte även en klase med fingerbananer(hel klase för 3 kronor),dom tyckte det var så roligt att snacka med mig så när jag tackade för köpet fick jag en klase på köpet oxå. Herregud...

Jag åkte till sömmerska för att hämta min tröja som jag lämnade igår..då skulle jag ge henne en klase med bananer men det tog hon inte emot. Jag fick däremot betala 4 kronor för sömnaden och fick en påse färdigskalad ananas med mig oxå.

Dom e ju helt underbara,dom visar på sitt sätt att dom uppskattar en.Och givetvis så har jag alltid på nåt sätt ett ärende om jag så ska sprätta upp en söm så att hon får att göra.


Just ..när jag åkte från marknaden så var det en saläng som parkerat bredvid mig...med 2 gulliga hundar i. Den ena var jag bara tvungen att fota trots han hade munkorg. Matte kom och var så stolt att jag ville fota dom. En bullterrier sa hon att det var och tog av munkorgen. NJAE....jo jag såg attt det var drag av en bulle.

   



Jag visade Lennart på min kamera och sa: Titta . oj en riktigt stor bull-terrier! eller som hon sa: bolltelliel...haha

 

Idag fick jag för mig att tvätta.

Så jag har varit på tvättstationen och laddat 2 maskiner som jag tog hem och hängde upp allt ute på sträcket.

Åt frukost därute och löste lite korsord...men anade vad som skulle komma.

Jag plockade in allt på bordet och tog med det oxå in o ställde i köket och sen satt jag mig här.

Nu jävlar öser det ner uta så jag rusade o tog in tvätten..var hänger man den nu som sagt???

men jag har gardinstängerna o hänga alla galgkläder på o sarongerna var ju nästan torra.

 

Värre med stora underlakanet...men det löser sig.

Så nu känns det riktigt behagligt värmemässigt,inte sån tryckande värme. Så idag passar jag på att städa härhemma. Fint ska det vara när Jörgen kommer imorrn med tåget...jag har lite fjärilar i magen faktiskt. Det låter skitlöjligt när man varit tillsammans i många år..men det är ju inte ofta vi är ifrån varandra.   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards