Alla inlägg under februari 2013

Av Bettan - 3 februari 2013 16:06

En snabbrunda på marknaden idag och köpte par klasar bananer. Det var inte så mycket folk och det är ju skönt. Det finns hur mycket som helst som man skulle vilja köpa....men ska ju hålla mig ifrån det och ännu så har jag klarat av att bara SE på godsakerna.

   

Det är bara att gå några steg till så finns det sånt som ser betydligt mindre aptitligt ut...som grodor och djungelfåglar..  

   

Några steg till så kommer det frukt och det går ju bra att äta i rimliga mängder...rambutan och dom andra som ser ut som nypotatis..Lam yai.

   

For hem till Bosse o Pim en sväng och sen stack vi alla 4 och åt på klocktorget. Dom skulle sen på festivalen och spela bingo...det var vi ju bara tvungna att göra oxå. Bingo spelar jag aldrig i Sverige,men här e det jättekul.

 

 


Prisbordet är stort:

 


Jag vann en kudde och den ska jag ge till lilla Pippo.Jag har med små söta kjolar till Prao som jag fått av min vän Camilla,men hade inget med till lillebror..så då passar kudden utmärkt.

 


Av Bettan - 3 februari 2013 07:10

Igår tog vi tåget till den stora staden som ligger 10-11 mil från oss.Det skulle gå klockan 10 så vi var där en kvart innan ungefär,men som alltid så är det ju försenat.

Där satt vi och inte många med oss,thailändare vet att det är försenat. Men jag undrar hur sjutton dom vet det egentligen,för 10 minuter innan så dräller det in folk.

En kille var uppe i ledningarna o trampade,såg riktigt livsfarligt ut..

 

När det närmar sig så ska mössan på och ut o plinga i stora klockan...välpolerad bägge två.

 

 

Sen är det bara att hoppa på,ja hoppa o hoppa det är jättehögt att komma upp på vagnarna. Gäller ju att snabba sig upp oxå o se så man hittar nån plats att sitta på,är ju ingen platsbiljett för 4 kr. Halva vår vagn var ju full med munkar ...då kommer det upp en skylt. Så där får man ju inte sitta fast det var många platser lediga.

   

När vi väl var framme så ja.....det ser ju ut som det brukar . ett o annat nybyggt hus annars var det sig likt.Även sjukan som Sara har varit på många gånger och fått dialys.

 

Känner du igen infarten där du kört in många gånger med moppen,Sara?

 

Blev handlat en badkeps till Jörgen o inget mera.

Det blev ju Sizzlers såklart fast vi tänkt oss äta en köttsoppa. Men det gick inte att undvika...har ju levs så himla nyttigt o smalt sen första dagen jag kom ner,så NU tyckte jag att jag kunde äta lite mera. Det blev ju bara salladsbordet med vatten till,men det finns ju så mycket gott på det.

Åt varken chokladmousse eller yello utan jag tog jordgubbsyoughurt istället..mums med stora jordgubbar i.

 

Sen gick vi o drällde lite o kollade lite på folk...sen gick vi tillbaka till stationen.

Där fick vi ju vänta 1,5 timme på tåget,så jag gick o handlade en dricka o nån halstabletter.

 

...sen ÄNTLIGEN kom tåget och snart hemma i lugnet igen.Det var nåt bröllopspar som fotades på stationen,det är nog rätt vanligt...för jag har sett det förr..

       

Tog våra moppar o for ner på walking street och tog en fotmassage...skönt efter travande hela dagen.

   

Träffade både Bosse o Pim och Livia o Eugen därnere. Blev lite snackat men sen var vi så trötta så vi ville bara hem o slänga oss i bingen.

Jag vaknade vid 4 och hade ont i skallen så fick ställa mig i duschen...och idag har jag inte varit som vanligt. Ont i magen och allmänt dassig,tror det blev för bra med både yoghurt och dressing på grönsakerna igår. Jag ar ju bara levt på grönsaker i ostronsås ,frukt och sodavatten ,ibland nån enstaka nudelpaket...så jag tror det är det. Så ikväll blir det bara wokade grönsaker igen...mums.


Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards