Alla inlägg under april 2013

Av Bettan - 30 april 2013 08:49

Nu är husvagnen skurad. Jörgen fick tvätta taket för jag kan varken stå på stegen så högt eller skura så hårt som det behövs. Taket är ju så smutsigt eftersom den står ute på vintern. Men sen sen fixar jag resten,har även vaxat rutorma utomhus. Men allt är torkat inuti och jag har vaxat alla plastdetaljer. Bäddat och startat värme,vatten och så ,så man vet att det funkar.
Nu i veckan ska den ut på första turen.

Av Bettan - 24 april 2013 19:43

Idag har jag haft fönsterputsfirma här,Edin's Fönsterputs!
Oj vad fönstren blänker..är ju helnöjd och imponerad hur snabbt det gick.
Jo..det är sonen som putsar ...så är det fler som behöver putsat så ??

Av Bettan - 22 april 2013 19:55

Varit några turer till Bunkeflostrand och har flyttat till svärmor. Alva har bott på akutboende en tid och camperat ihop med en annan dam i samma rum. Hon var inte så värst pratsam,svarade inte när man sa hej ens,och låg mest hela dagarna. Det tycker ju inte Alva är så uppmuntrande precis,så nu äntligen har vi flyttat till riktigt boende för henne. Hur trevligt som helst och possitiv personal,tror hpn kommer trivas där. Nu har hon eget rum o badrum..så hon kan stänga sin egen dörr.
Inte lätt att gallra allt för det är ju massor...allra helst kläder. Nu har vi hjälpts åt så då går det med en jädrans vänster.
Efter första gallringen så hade hon 14 skor,8 jackor/kappor, 5 kavajer,10 blusar o en del byxor. Nästa gång ska vi ta klänningar,dräkter o kjolar.

Ska bli spännande o se hur allt får plats i 1garderob !!

Av Bettan - 16 april 2013 09:03

Igårkväll fick vi besök av 2 vildbasar. Iallafall den ene som hade energi för 10. Så kul att se dom leka o jaga varandra.
Bilderna är ju lite suddiga för det fanns ju inte en sekund som dom var stilla ;)

Av Bettan - 15 april 2013 13:59

Söndag morgon far vi på nytt...men betydligt närmre än igår.

 

En av kollegorna var barnvakt till sina barnbarn coh då får dom ju givetvis hänga med ut. Förr var det mycket "knalleungar" som var med och dom hade alltid kompisar. Nu är det inte så längre både på gott o ont.
Lilla Saga har jag träffat förr och hon är så gullig,nu hade hon sin "nykläckte" lillebror med sig denna gången.

 

Anki höll gärna lille plutten Albin...

 

Annars var det inte mycket att göra denna dag tyvärr.

Tur vi har trevliga grannar som både håller låda och hoppar in o säljer vid vår disk.

   

Av Bettan - 13 april 2013 17:52

Upp vid 03.30 och göra matkasse med dricka,kaffe,macka o frukt.
Bulsa på sig vinterkläder och iväg till blekinge. Det var segt att dra igång,men upp kom disken till slut iallafall.
Träffade en ny knalle vid namn Pernilla som sålde glassmycken. För mig kändes det som vi känt varandra hela livet,trivdes jättebra i hennes sällskap. Så lustigt egentligen det kan bli...hoppas vi träffas snart igen.
Dagen har väl gått relativt fort,men det har varit kallt!
Tur jag hade min varma o goa mössa med mig,men glömde vantar givetvis. Även om man inte kan jobba med vantar så kan man ha dom på en stund i döperioder när det inte är så mycket folk.

Nu sitter vi i bussen på väg hem och det värker i varenda led känns det som. Man somnar nog in kvickt ikväll,för imorrn är en ny dag ...jobbardag. Klockan ringer 05.00 då ska man vara alert igen :)

Av Bettan - 6 april 2013 09:19

Köer för att checka in ,flyget ,tåget över bron hem och nästan hela familjen mötte oss på tågstationen hemma. Adde var borta men han träffar jag idag o det ska bli kul.Lilla Adele var lite avvaktande men sen kunde jag pussa o krama som jag har längtat efter. Lennart the dog totalt överöste mig med hela sin kropp o nafsade mig i öronen,var ingen hejd på hur han skyllw visa sin uppskattning.

Sist påate jag bara visa toaletten på fina flygplataen i dubai...hål i golvet. Det har man ju iof vant sig vid...men på en flygplats?

Av Bettan - 6 april 2013 07:54

Nu är vi i BKK och ska shoppa,det är roligt men väldigt tröttande. Jag sårang i butiker 12,5 i ett svep så det pumpade i ben o fotsulorna var runda. Vilken värk...men vad katten det är det värt.Inte så många bilder för här var det bara handling som gällde.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards