Direktlänk till inlägg 21 juni 2013

Karlskrona Lövmarknad

Av Bettan - 21 juni 2013 10:55

Som sagt;Karlskrona marknad hade vi igår. Halva torget är fullt av jordgubbar och hinkar med blommor. Sitter några och binder hårkransar oxå,men dit hann  jag aldrig för att fota.

 

 



Jag stiger upp vid 01.30 och sen far vi upp dit och jobba för att sen komma hem vid midnatt. Gick fram till en tjej som bara var dööhäftig tycker jag. Hon hade permanenta huggtänder och vita linser...sen kläder o allt. Jag frågade vad hon tillhörde för grupp eller vad det heter: Hon sa att hon var synthare för det hette så på hennes tid sa hon. Nu vet jag inte vad det heter,så skrattade hon. Hon var lite över 40 år och hon hade eget företag,sålde egendisignade kläder på nätet. Sen jobbade hon som fotomodell i Tyskland. Jag blev dö impad....


Hade en annan tjej som kom fram och handlade..hon hade en glittersten på kindbenet. Den är piersad dit och jag är så himla sugen på att göra en sån. Hon skulle komma o handla nästa år igen och kolla om jag hade en sån. Hon sa att det gjorde inte alls ont,men det litar jag inte på...o jag e pjallig när det gäller sånt. MEN....kanske en dag jag får mod till det,man vet aldrig.Så här ser det ut:

 

Vi sov hemma inatt,för vi var så himla trötta. Jag brukar ju alltid ha migrän dagen efter denna tuffa dag och givetvis hade jag det imorse. Men lättare att kontrollera det när jag är hemma för det är i med mina starkaste piller och sen stå i duschen o spola hett vatten på huvud o axlar. Det brukar kunna ge med sig då och det har det gjort. Nu sitter jag nere i husvagnen och bara tar det lugnt för att i eftermiddag ställa upp och sälja.

Önskar er alla en skön o mysig helg...

                            


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards