Alla inlägg under juli 2013

Av Bettan - 30 juli 2013 10:05

Var och handlade igår och till min förvåning så såg jag te med mina favoritfrukter. Så nu ska det bli spännande att smaka på...

Av Bettan - 26 juli 2013 12:18

                                                  
   VA??

Jag trodde väl aldrig detta,men Sara som ALDRIG skulle gifta sig!

Men nu är det så iallafall och det ska ske nästa år.

Min första tanke var: va fanken ska jag ha på mig....men det är nog typiskt för det kvinnliga könet.

Och när jag hör hur det ska utformas in i detalj så kan man ju inte komma hur som helst,så det blir till att låta sy upp nåt.Tur man är där man är på semestern,för det blir ju lite billigare iallafall. Så här nåt hade jag tänkt mig att min klänning ska se ut men i aprikosfärg:

   

 

Och frissan tänkte jag mig såhär:

 

Vad tror ni som läser detta,kan det bli bra eller har ni andra tankar så emottages dom gärna.

 

Jag har oxå tänkt lite på Jörgens kostym hur den ska utformas men väst o dyl:

 

Sen återstår det och se om han godtar det   

 

 

Av Bettan - 26 juli 2013 12:03

Nu är värsta veckan över och det känns hur skönt som helst!

Man vill ju inte tro att det är sant,men man märker att man blir äldre  

Upp tidigt och jobba till sent på kvällarna,så har det varit en hel vecka. Men vi får vara glada att det har hållt sig någerlunda med vädret. Värre var det när vi var i Åhus nu denna veckan...28 grader i disken,så någo choklad gick ju inte att sälja direkt.  

Nu har jag städat nedre botten iallafall och tvätten hänger ute. Ja,man har ju bara kastat av sig här hemma och tagit nya kläder och ny mat ut i husvagnen och stuckit igen....men så är det ju när det är hektiskt.


Johanna fyllde år i denna hektiska vecka så det blir lite försenat grattis. Dom har ju flyttat från vår lilla håla för 14 dagar sen,så det blir ju inte lika tätt vi ses.Men det ska bli kul att se dom alla igen...speciellt "lilla dockan" givetvis.

                                                  
          GULLE DEEEEEJ...  

         

                         

Av Bettan - 17 juli 2013 21:03

Nu har vi varit på dammiga kiviks marknad i 3 dagar och känner oss helt slutkörda. Förr var det mer jippo än vad det är idag,men roliga folk som sålde allt möjligt bara för en gång lixom. Men det kom fram några annorlunda både i sätt och utseende vid disken och handlade,jag var bara tvungen att fota.

 

Men skönt kändes det när vi for därifrån,skutiga o dammiga inifrån och ut.Det syns på bilden som jag tog genom bilrutan alldeles grå.

 

Direkt när vi kom hem så kollade jag mina tomater och blommor,var ju 100 på att dom hade dött i denna värme som varit i 3 dagar utan jag varit hemma..men det hade klarat sig jättebra.

 

Men sen var det bara att börja lasta . Jörgen stora bussen och jag den lilla....för imorrnbitti vid 4 ska jag upp igen och göra matkasse och sen bär det iväg igen....

 

Men nu är man trött så nu ska jag i bingen..klockan ringer ju snart som sagt.Och det är en tuff dag imorrn.  

Av Bettan - 7 juli 2013 20:45

Nu har jag fått denna på skallen....visst e den cool ?

Av Bettan - 6 juli 2013 20:03

Vi var i Algutsrum på marknad förra veckan och det är som alltid,lika mysigt. Jag gick ut till stora vägen för att köpa jordgubbar,där vi alltid köper i lilla husvagnen. Gubbarna är plockade samma dag och är så söta o goda. Längs med vägen så blommar både blå cikoria och gula kungsljus.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards