Alla inlägg under november 2013

Av Bettan - 19 november 2013 16:17

Jag o Adde med Addes assistent har varit i Lund idag på ortoped-tekniska och köpt skor. Sara har ju visat kalla handen till allt vad såna dojjor heter, ingen Forest Gump här inte!

Kämpat som sjutton för att Adde ska ha tuffa pjuck,men nu går det inte längre. Men dessa var faktiskt rätt tuffa:

 

Det var till att kolla fotskenor och sånt oxå när vi ändå var där..

 

Sen skulle vi bort till Dahjm och hämta ett intyg bara..men vad ser vi   En kaffeautomat med olika modeller kaffe..GRATIS!  HÄR TAR VI EN FIKA !

 

Adde hade med sig nyponsoppa så vi kunde fika alla 3. Mmmm kakor fanns det oxå,meeeen.....näe minsann,det får räcka med några koppar fika.

 

Så nu vet vi iallafall om vi ska till Lund nån mer gång....var det finns bra fikaställe.



Ps: Jörgen var o "lallade" i skogen igår.   

Det blev många grisar..men fick Jörgen skjutet någon?

 


Av Bettan - 19 november 2013 10:52

Jörgen har haft ett slit med löven,men haft till god hjälp av dessa "vantar".

 

Nu när vi var i Ullared för några veckor sen så hittade han ännu större att ha till nästa år,snacka om skopor!

 

Jag hittar inga fyndiga saker som han....men jag köpte rolig tvål igår som vi ska ha inne på jobbet....visst e det passande?

 


Av Bettan - 3 november 2013 16:58

..som jag tyckte att jag städade i kokeriet,då menar jag den årliga städningen.Nu e det fanken ta mig dax IGEN!

   

Jag har så ont i min arm o axel så jag kan dåligt lyfta den bara,men det går ändå. Jörgen har hjälpt mig  med torkplåtarna...men efter en liten stund så tog förkylningen    över. Så han bara lämnade och gick in.

 

Men imorrn ska "flask-hamstern" få städa bland alla tomflaskor och i essens-skåpet!

 

Jag har silat fikonsocker ,så nu blir det goda sockerkakor.  

 

Nu är det kväll och jag tar mig lite te...och mina goda knäcke/kex till.

 

Blir till att vila min arm oxå ,den är rejält omplåstrad nu iallafall.

 


VISST JA!!

Sara har ju varit på sitt nya assistentjobb idag....23 timmar i ett svep och hon kommer hem ikväll. Jag undrar SÅ hur det har gått? Så jag måste ringa henne ikväll och höra...kan inte vänta tills imorrn.Men jag tror hon fixat det galant  

 


Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards