Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Så var man då här.

Av Bettan - 9 januari 2014 15:54

På Kastrup så mötte jag ett gäng med guldgossar,det var finnarna som vann ishockeyn.

   

   

Jag hade bra plats för benen på planet....

 

Och nära utgången oxå...vilken lyx.

 

Direkt när vi (jag hade vän till mig oxå med på resan)  kom fram till BKK så åkte vi till tågstationen och köpte biljetter till byhålan nästa morgon.

Vi hade en jäkla tur för det var bara 2 platser kvar på tåget,så vi kunde ju inte välja ..så vi satt inte bredvid varandra :(

Jag blev så himla dålig..var kräkfärdig. Jag satt mest på toalettlocket med öppet fönster och bara flåsade. Blev alldeles vit i ansiktet och började skaka. Jag fattar inte det..har ju druckit en massa. Men efter ett tag så kunde jag gå o sätta mig på min plats och lyckades somna ifrån en stund. Jo..tills det var en som knackade mig på axeln och ville komma åt sätet på insidan. När jag tittade bakåt och såg camilla...ja hon sov en tur hon oxå. Inte konstigt för vi hade ju flängt i BKK hela eftermiddagen o sent in på kvällen och sen ringde klockan 6.

 

När vi kom fram i byn så möter både Pim,Toi och "Fantomen" oss,Oj står och vinkar på håll.

Pim hade redan fixat saläng så dom tog våra väskor och upp på salängen och vi på varsin moppe och for iväg till huset.

Det låg precis där jag trodde det skulle vara enligt Pims beskrivning. Jättefint..men man får ju inte sitta på lilla altanen om man är dagen efter...vilken jäkla färg att måla ett splitternytt hus!!

 

Om jag var dålig på tågresan så blev Camilla det idag!

Hon är inte för varken frukost eller att få i sig vätska..men det har hon fått sig en tankeställare idag. Vi var inne i byn och shoppade så sa hon att jag börjar bli snurrig. Vi for in på närmsta ställe o köpte en vattenflaska och en macka. Sen klarade hon sig till nästa ställe..då mådde hon så illa: jag behöver spy?? Ut på trottoaren och ställ huvudet i en blå soptunna. Hon hann precis ut på trottoaren så kom det en riktig kaskad...jaja det blev en till i soptunnan. Sen vet jag oxå hur man känner sig så vi åkte hem. Hon drack en electrolyte(som är alla mineraler i) och sen fick jag le henne in i sängen. På med aircon och hon vilade en stund. Sen efter en stund vilade så är hon fit for fight igen.

Imorrn blir det kanske badet...vi får se hur vi känner för det.

Första maten i detta landet blev soppa..

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards