Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Då kom min Samii.

Av Bettan - 28 januari 2014 03:43

I måndags kom Samii(make på thai) med tåget. Det var bara 30 minuter sent och då är det ju samma som att det är i tid härnere.

 

Jag var ensam om att möta honom och det gillar vi båda,då känner man ingen stress.

Mycket snack hos fantomen och sen en saläng tog hans resväskor,så for vi då hem. Jörgen först stolt som en tupp,nu var han hemma igen i lugnet.

Vår husvovve blev glad och våra grannar hälsade välkommen hit och högg ner kokosnötter för att bjuda på.

 

Nu har han installerat sig och mött  en del vänner. Varit och rakat sig hos "söta fötterna" och varit på festivalen och där tog vi varsin glass på pinne.Det är bara och peka för man har ju inte en aning om vilka smaker. Men jag kan ju en del på Thai så det blev ma-praow(kokosnöt)

   

Vovven är lika glad i Jörgen och det är som vanligt med gnyende utanför dörren 7.30 Sen överlycklig av att vi är vakna. Även den hund som håller till vid grannen är lika lycklig av att se oss,men vågar sig inte fram. Men det går ju bra att vara glad på avstånd oxå.

Medans Jörgen var hos "söta fötterna" och rakade sig var jag hos frissan och gjorde vid mina fötter. Där kom jag i snack med en dam som brutit foten av att falla i trappen från ovanvåningen. Hon var sjuksyster på hospitalet och var mycket duktig på engelska...om man jämför med min iallafall . Hon ville så gärna att vi skulle hålla kontakten så vi får väl se. Hon hade gjort manikyr och hennes man skulle hämta henne. Jodå han kom..i världens flottaste vita merca med dubbla blås bak och sluttande bakruta.

 

På tal om baktill...vår husvovve har ju en kal fläck på skinkan som det inte växte nåt hår. Jag har gett både maskpiller och duttar in puder mot skabb i pälsen...så det börjar komma tillbaka ser jag nu....kul att kunna hjälpa henne.

Har lagt ut ett badlakan där hon brukar ligga men hon har inte velat ligga där. Men imorse la hon sig och glodde så skyldig som hon gjorde nåt fel..men vi brydde oss inte så nu fattar hon nog att det kan vara hennes plats.

 

Nu gör Jörgen ärenden inne i byn och jag har tvättat...nu blir det nog stranden idag för nu är det varmt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards