Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Inget strandväder

Av Bettan - 25 mars 2014 02:56

Näe..det har det inte varit nu på 2-3 dagar. Man märker direkt när det ska komma en regnskur för det blir alldeles svart och då är det bara stanna moppen om man är ute och far och ställa sig under ett tak för inom 20 sekunder så bara vräker det ner. Borta på 5 minuter igen så det är bara vänta för att sen ge sig iväg i stora vattenpölar.   

                                  MEN......så ibland tror man ju man ska hinna.   

                                     

Så igår blev det till frissan: tvättning,klippning,föning och massa snack. Alltid lika roligt att att gå dit för det är fullt av folk jämt och en del sitter där bara för att höra hur skitsnacket går i byn.

När man väl ligger i tvättsängen...ja man ligger som på en brits och får tvättat håret så är det skönt att ha fläkt framför sig på väggen.Även om den är superskitig så funkar den och det är huvudsaken.

 

Schampooflaskan var tom så jag hörde hur dom tissla o tassla hur dom skulle göra..

 

Men tvättat blev det iallafall och så himla skönt när det är kallvatten bara. Undrar hur många gånger dom får rensa avloppet för allt hår   

 

Fick göra en inpackning oxå och sitta i fuktighetshuven..men det blev inga bilder för det immar igen totalt.

Sen flängde jag en sväng i byn och "fönstershoppade" ,snackade med vänner och köpt mig en "ny gubbe"

Ny och ny...den är ju gammal. "gubben" är en munk och alla munkar har olika innebörd.


På kvällen efter middagen blev det snack med vänner nere vid piren innan hemfärden. När vi kom hem var det som vanligt svansviftande hundar. Jag är nog tjatig med mitt snack o bilder om hundarna,men jag tycker det är så roligt.

Som sagt...en på var sida om moppen springer dom sista biten. det går ju knappast på samma sida för då blir det slagsmål.

Sen tycker dom nog jag är hopplöst långsam innan maten kommer. Jag måste ju hinna få av mig hjälmen och väskan....

 

Går bra ihop när jag är i köket..kommer jag mot dörren är det annan ton..

 

Idag skiner solen igen...så nu blir det badet nästa..  









                          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards