Alla inlägg under mars 2014

Av Bettan - 12 mars 2014 09:10

Tänk vad mycket dom gör för sina små telningar. Häromkvällen var det talangjakt för småbarn...var nog inte nån äldre än 10.
Dom sminkas till tusen och fina avancerade frisyrer. Kläderna går inte av för hackor heller..måste ju kosta massor.
Barnen uppträder och anhöriga ger ballonher och "halsband" till den dom tycker är bäst. Gäller att ha stor familj..?
Inte så bra bilder med mobilen pga alla lysrör..men här kommer en del ändå.

Av Bettan - 8 mars 2014 04:13

Idag steg jag upp i tid så jag har hunnit en del.
Tvättat o hängt ut tvätten, skurat toalettern,dammat.
Varit och hämtat 2 dunkar vatten borta i maskinen

Jag har varit och handlat ägg i närbutiken. Där hittar man mycket..man är ju inte van att se kött ligga mitt i allt.

Så nära har vi.jag fotar från butiken pch gröna huset bor vi i.

Dom har en riktig meshund. Finns ingen gnöligare skulle jag tro.
Han jagar detmesta som kommer ute på vägen. Skäller som sjutton....men sen inser han att han inte hinner ifatt då går han tillbaka långsamt och gnäller o ylar.
Tagit bild på mesen

Nu är det nog badstranden tror jag..lite halvmulet förvisso men är rätt skönt då att vara där. För nu är det stekhett om dagarna och varmt i vattnet.?????

Av Bettan - 8 mars 2014 03:59

På stranden igår kom det ner fullt av skolbarn i rosa tröjor. Dom har åkt långt för att få uppleva en badstrand. Staten ger bidrag en gång per år för en utflykt. Och det är helt underbart att se alla dessa barn sprudla av glädje..dom är så himla lyckliga?

På eftermiddagen var vi på beautysalong. Blev kanske inte snyggare men renare..och sen är det ju som med hunden..skönt att bli loppad.

När vi kom hem sen efter en runda inne i byn så står 2 och viftar svansen. Den blyga som alltid stått på avstånd är nu så djärv att hon är uppe på sltanen oxå.

Av Bettan - 8 mars 2014 03:46

Mamman i grannhuset gör kvastar och delar ut som presenter. Mycket fina och som hon säger: fee? (free...kostar inget)
Vi fick oxå en rejäl kvast som vi såg när hon gjorde. Tar vissna palmblad och tar så kallat nerven i mitten. Hittar buntband som folk slänger och delar och flätar ihop. Gick så fort så jag hann inte med riktigt.
En rejäl duska med pinnar o sen trär på buntbandet som hon knutit till en ring. Sen slår hon i backen med bottem så ringen kommer ner ordentligt..vips så har man en kvast som går lika bra som flugsmälla?

Av Bettan - 6 mars 2014 13:26

Idag hade jag tid hos tandläkaren klockan 18.30
Han heter Kalaya..men vi har döpt om jan till kallanka.Nervös som bara den ända till jag kom in. Berättade att jag måste göra en krona och att det var provisoriskt lagat.
Men han tyckte att det var så snyggt och da att det där håller för du biter inte på det. Ja..vad säger man..jippi eller?
Han tyckte det var onödigt och jag säger inte emot. Hoppas det nu håller oxå som han sa.
ps. Det luktar inte lika hos kallanka som det gör hemma hos tandläkaren. Här luktar det avlopp o avgaser för det är öppet rakt ut, vet inte vad som är bäst?

Av Bettan - 2 mars 2014 01:36

Ja..det var vi på häromdagen,jisses så spännande!

Först såg vi en match med thaikillar,ettriga till tusen men inte så spännande. Som Jörgen sa: det är inte så mycket kraft bakom.

Efter det sen så kom det upp 2 europeer..då jädrar anamma!

Den ljusa killen for i golvet 2 gånger och var helt groggy efter 2 ronder. Men han fixade alla 5,det trodde jag aldrig.

   



Det var häromdagen detta.

Igår kom det en kille och gasade mot ohyra. Han gick runt i trädgårdana häromkring,fy sjutton asså.Det luktade som sjutton så vi stängde dörrar o fönster,men det hjälpte ju föga eftersom det är otätt överallt. Men sånt måste ju göras för råttor o annat äckligt.Ser grannen har kläder på tork oxå...haha

 


Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards