Alla inlägg under april 2014

Av Bettan - 28 april 2014 14:56

Vackert när rapsfälten blommar..

Av Bettan - 19 april 2014 16:49

Av Bettan - 19 april 2014 07:44

Sara var barnvakt till lilla dockan igår.Johan skulle jobba med att putsa fönster.
Så Sara ,Adde med Nettan som är assistent och så dockan då skulle wn sväng till Ikea. Kul..jag hängde på.
Både Adde o Adele var på strålande humör,Adde klarade t.o.m att vara med i matkön.
Jag bjöd barnen på mat och Adele skjlle äta själv med stora gaffeln. Gick jättebra,spelade svårflörtad oxå mot dom som satt bakom o skojade med henne.

Jag hade gjort påskägg till barnen. Olika till alla 3 för olika behov. Rogers son Hampus fick blandat.
Adde fick med dammsugare,negerbollar och ren choklad.
Adele fick en hink med spade,nappar,russin,ren choklad, banan,gelehallon och zookex.

Så det blev fest. Hampus var inte hemma. Men Adde o Adele som satt i Addes rullstol kalasade..

Idag kommer Joan med familj o hund och det ska bytas till sommardäck.Kul att se dom idag igen....
Trevlig påskafton på er alla.?

Av Bettan - 14 april 2014 21:05

Full fart i kokeriet

Natten till lördag så ringde väckarklockan för första gången på länge. Det var bara upp o hoppa 03.00
På med kaffet och fixa mackor och sen bar det iväg i mörkret.

Var många mil innan det började ljusna.
Dagen efter jobbade vi inte så långt hemifrån, så vi behövde inte upp förrän 05.
Kul att träffa våra vänner igen..värmande kramar i massor.
Förstår inte varför Mats hade kontaktproblem..brukar han inte ha.

Från 1 januari ska vi ju ha kassaregister ute på marknader. Vilket strul..men man lär sig väl . Ja..man måste lära sig rättare sagt.Tur vi hann få in den innan ovädret kom. Herregud vilken storm o regn..ja i grannbyn haglade det.

Idag har vi hälsat på vårt minsta barnbarn. Hon har ju varit dålig så nu äntligen. Jag har längtat så...oj vad hon hade blivit stor..och pratig.

Jag tyckte dom var gulliga kaninöronen som man sätter på som spännen...

Imorrn blir det in i granndörren och jobba igen.

Av Bettan - 5 april 2014 18:10

Det är det varje gång..vinka hejdå. Näe..jag hatar avsked.
Sista natten satt jag ute med Marroy och kelade . Hade ingen lust att lägga mig utsn kela o busa så mycket det bara går.

Stora lasset gick iväg på kvällen innan..som vi kånkade..

Jörgen hade vart o rakat sig hos barberartjejen "söta fötterna".
Eftersom han var där sista gången fick han små grillade paket. Det var sticky rice med taro inuti..goda.

När vi var hos min frissa och gjorde vid fötter o händer båda så skulle vi inte betala. I miss you och i love you har vi hört mycket nu.
Städat hela huset så jag nästan mått illa bara för det är så himla varmt.
Man sitter rakt upp o ner framför fläkten o svettas.

Men fint blev det i huset.
På morron så körde vår hyresvärd våra väskor till bussen i byn. Vi körde våra moppar bakom. Marroy anade ugglor i mossen..sprang runt oss

Blyger fick hålla sig på avstånd..

Marroy sprang efter oss o bredvid halvvägs till byn. När jag stannade o kallade på henne så kom hon o slickade mina händer..då blir man blödig ( som inte tårarna runnit innan, herregud, finns det tårar kvar )
Stort avsked från vår familj...jag bölar på varenda kort som dom tog.

Sen var det tråkigt att sitta på bussen. Kunde väl slumra lite

Nu har vi shoppat så man åkte på skallevärk.
Snacka om att kunna ränna..men det är svinjobbigt.
Givetvis blev det Sizzlers salladsbuffe.

Men nu har vi lämnat hotellrummet och sitter på flygplatsen

Imorrn är vi hemma i tråksverige igen..trist. men ska bli kul att träffa vår familj igen.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards