Alla inlägg under december 2014

Av Bettan - 30 december 2014 08:43

Då har julen varit här och det är smidigt nu förtiden. Kan se ut genom fönstret hur folk kommer kånkande på granar o tunga matkassar,tanken för mig till orangutanger.(armarna är ju hur långa som helst)
Vi har lite knytis och bara klappar till mina barnbarn..så det är hur avkopplande som helst.
Vi har ju haft upp till 10 plusgrader ända fram till jul..men nu har det slagit över några dagar. Lika varmt som det varit har det blivit i minusgrader..så nu åker min goa mössa fram.

Jörgen fick urinväxinflammation i början på december men övergått till bitestikelinflammation. Har ringt till ambulans 2 gånger och han har haft fruktansvärt ont,feber,skakar och kan inte stå på benen.
Nu har antibiotikakuren tagits så han har inte så våldsamt ont men ont ändå. Hoppas verkligen det snart ger med sig..läst på bloggar att det kan ta 6 månader..hjääälp!

Önskar er alla Ett Gott Nytt År.
Hoppas det nya året blir bättre än detta som har varit. Har varit urgängat sen i våras så hoppas man kommer in i gängorna igen.

Av Bettan - 23 december 2014 20:04

                                  

 

 

                   God Jul mina vänner   

 

 


Av Bettan - 23 december 2014 20:00

 

Det var mycket lätt att arbeta med sockerpasta..kan ju kavla den hur tunn som helst och ta upp den utan att det spricker.

Tur man har färg i kokeriet--

 

Nu blir det till att "labba" lite till i köket innan jag håller kväll.


Av Bettan - 23 december 2014 13:04

Sara o jag monterade skåp samtidigt som Lennart kaklade färdigt allt

Sen for vi ihop m Adde till Bauhaus och lämnade tillbaka kakel som blev över och köpte silicon i samma färg som fogen.
Sen så bar det av till IKEA igen. Det blev shoppat duschstänger m draperier,toalettrullehållare o krokar.
Jag köpte golvlampa.

Adde har ju mattider så det blev upp på restaurangen o köttbullar m mos.
Fullt av folk och julbordet hade dom fortfarande igång.

Sen på kvällen blev det att steka sill o lägga in den.

Har även gjort sockerpasta...den blev bra tror jag.. och kakan som jag ska göra hoppas jag på blir bra oxå. Blir den det så blir det bild senare.
Nu blir det en kaffe innan bakandet

Av Bettan - 21 december 2014 09:42

Asså jag fattar mig inte på den person som besiktigade Saras lägenhet. Ränderna var inte målade spikraka i ena rummet och hålen syntes att man hade spacklat igen...det godtogs inte.

Så Sara o jag har målat igår hela dagen,många strykningar för att bli av med den mörka färgen. Märks idag för jag har träningsvärk , är ju inte van att vara på stege.
Det var bara det rummet. Det andra rummet som vi tycker ser värre ut det godkändes o var hur bra som helst....

Som sagt..hur tänker dom?

Rogers pappa Lennart kaklar förfullt i Sara o Rogers nya hus. Det går som tåget o svetten bara rinner av han. Rogers mamma Lena städar undan o hantlangar.

Roger o jag monterar badrumskåpet från IKEA. Det gick hur bra som helst o alla skruvar fanns med i påsarna.

Ja...sen var det kväll o alla var trötta.
Men den som är mest trött det är nog Sara..hon har inte sovit många timmar dom senaste dygnen..

Av Bettan - 16 december 2014 07:42

Denna veckan ut sen är det klart. Då ska gamla lägenheten vara städad och bortpolleterad.
Sara ,Roger o Adde flyttar in i sitt hus med allt vad det innebär.
Hela badrummet är utblåst ,gipsskivor på väggarna,ny golvbrunn och idag kommer mattläggare..
Det har breddats dörrhål och ramp har kommit utanför upp till ingången. Där kommer det ny bred ytterdörr senare och snart kommer takliftar. Allt för det ska underlätta för assistenter o familj.
Jag var där vid 7 igår och var inte hemma förrän 20. Idag känns det att man forit som en skållad iller och burit möbler o prylar. Men värre är det för Sara..hon flyttar saker o grejjar hela dagarna samt jobbar vakennätter...hon trillar väl ihop snart.Syns på bilderna när vi satt oss efter fått ihop köksbordet..filt på,frossa o likvit.
Lite bilder först från gamla lägenheten

Så var det mesta i nya huset..

Vi har ju varit o handlat på ikea oxå...badrumskåp,handfat,spegelskåp o massa andra saker. Och som vanligt...det SKA bara gå att få in det i bilen. Och Adde med oxå sittande mitt i allt..han älskar ju att handla.

Den är fantastisk denna bil till att få plats prylar i..även portala liften samtidigt som stora matstolen gick in samtidigt.

Så denna veckan var vi på akuten igen. Jörgen hade så himla omt så han kunde knappt gå eller sitta.
Man tror inte det var sant när vi kom in...vi var nästan ensamma på akuten...så det gick snabbt.

Vad det fattades ?
Bitestikelinflammation

Av Bettan - 10 december 2014 07:39

Av Bettan - 9 december 2014 18:11

Kanske fler som vill baka detta enkla:
225 g smör
5 dl vetemjöl
1,25 dl florsocker
Lite salt

Bara blanda ihop och låt vila en stund i kylen i plast.

Gör små bollar o platta ut o jag hackade lite m gaffel.

175 grader mitt i ugnen till dom får lite färg i kanterna.

LYCKA TILL ?

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards