Alla inlägg under februari 2015

Av Bettan - 28 februari 2015 07:52

Igår kom glassmoppen och idag var det kvastförsäljare.

Precis innan kom en bil som samlar elskrot. Så familjen drog fram massa skit som legat o skräpat typ 3 tvapparater,dataskärm o massa annat. Smidigt till tusen..

Igår när vi badade så var det så mycket maneter. Var jag än trampade så hade jag dom runt benen...urk inget kul. Man tänker direkt på sen stora som var uppsköljd på stranden.

Näe..det var lugnast att sitta i solstolen.

När vi skulle ta mopparna var dom inom avspärrat område..
Det skulle nog vara bröllop antaglingen på stora parkeringen så vi fick snirkla oss ut.
Dom är duktiga att drapera med stora satinsjok.

Blomsterdekorationer som vi aldrig skulle ha råd med hemma. Orkideer i massor.

Sen täckte dom väggar med grön oasis och satte dit gröna blad...så fint.

Blev inte bjudna och vi körde inte o kollade på kvällen heller.
Idag är vi lite kassa...så vi har inte varit utanför dörren ännu o klockan är snart 14.
Men blir väl en sväng ikväll o äta nåt iallafall.

Av Bettan - 26 februari 2015 08:13

...men Jörgen fick punka på moppen imorse.
Självklart då vi skulle iväg tidigt till immigration för att förlänga visumet. Det var bara att köra tillbaka till byn i snigelfart,jag körde före o rekade närmsta moppeverkstad.
Jaja..nu är det bara att vänta in min oxå. Det har inte gått en enda gång utan att jag fått punka,så det hör till.

Av Bettan - 24 februari 2015 23:46

Igår fyllde sara år så jag berättade det för mamma här i familjen. Då fyller hon oxå år..65.
Så när vi kom hem igårkväll så fick vi tårta,rätt god faktiskt.

Dom höll på att gröpa ur massa kokosnötter. Det urgröpta och mjölken bkandas ihop med agar agar och hälls tillbaka och säljs som godsak.

Var hos frissan häromdagen o då blev vi bjudna på småkakor. Det var ungefär som våra kokoskakor fast saftigare..hur goda som helst.

Av Bettan - 24 februari 2015 00:11

Här är en som kommit in i dvala. Han vaknade av att han tyckte jag pustade så högt??
Det var vågorna ..han trodde han var hemma i sängen. ?

Själv satt jag under palmen i skuggan.

Av Bettan - 21 februari 2015 02:08

Hade nog ösregnat på natten för det var dyngsurt ute med stora vattenpölar när vi vaknade. Vi skulle upp vid 6 och jag vaknade 5.50 o tänkte att jag ligger liten stund till.
Vaknade 6.45 och så jäkla typiskt. Vi hade ju tänkt vi skulle ut o köra idag o skönt att komma iväg på morronkvisten. Men vi var snabbt iväg ändå och lite bilder från dagen.

[Bild]

Av Bettan - 19 februari 2015 02:41

Igår hade vi bestämt tid med Theera(Tila)
Tider är ju inte så viktiga att hålla här..till mitt förtret.

Så här ser han ut till vardags och när han jobbar ser han ut såhär:

Det var bestämd med en kille som kallas Dong som är nummer 2 av alla tatuerare i hela landet. Supergo kille på 36 år med en härlig humor. Han hade frun o grabb på 5 år med sig.
Vi körde hem till oss o han riggade upp på köksbordet med alla prylar.
Vår lilla fladdermus(valpen) morrar o gruffar hela tiden på dom..allra helst på grabben som for som fan.Som Dong sa: ni har hundar jag har en apa...haha.
Men dom for iväg när det var uppriggat så då var det bara vi 3.

Så när allt var klart var det bara att sätta sig på plats..nang long.

Nu har vi det som vi läst om och gärna velat ha i många år. En sak yant.
Det kommer ursprungligen från cambodia men tillämpas mest här. Alla yants har en innebörd så vi har läst mycket om detta. Det kan inte vara var som helst på kroppen heller.Kan göras med bambookäpp oxå och det var Jörgen inne på. Men med bamboo så blir det inte så tydligt och flyter ihop efter några år. Så han föredrog med maskin och det blev så snyggt.
Nu blir det inte stranden på några dagar o får skyddas mot sol. Har köpt en linda att vira runt om vi ska ut o köra. Idag ser det mulet ut och det skulle visst kunna bli 0,nåt i regn. Vi hoppas på rejält regn..varmt o klibbigt o flugorna är ettriga o bits.

Av Bettan - 19 februari 2015 02:06

Det var det häromdagen. Det var invigning av skola med självaste prinsessan den äldsta.
Mycket förberedelser med röd matta och thaiflaggan och prinsessans röda flagga vajjade i vinden.
Stora gatan är skurad och kantad av flaggor o poliser.

Det var så tyst i stan..alla inväntade att hon skulle komma. Poliserna sa till oss: nang long..sitt ner. Vi ska ju vara lägre än dom kungliga.
Men när hon väl kom o alla bilar runt om såg vi inte ett skit. Mörka rutor pp bilarna o fullt av livvakter runt om...botten
Tacka vet jag sverige då...där vinkar dom kungliga till folket.
Sen var det baluns...
Dom 2 största popstjärnorna var på plats och sjöng. Herregud vilket ös!
Dom har enorma anläggningar vill jag lova.
Vi blev ju inte insläppta utan enbart elever,lärare o prominenta personer o dit räknas inte vi. Poliser och polishund på plats ..alla fick gå igenom larmbåge och väskor kollades.
Vi fick sitta på bänken bredvid o kolla insläppet. Allt är ju öppet så man ser in o hör. Även nunnan fick sitta på bänken..hon slog på mig hela tiden för att sen peka på dom med korta kjolar o dyl.

Eftersom vi inte kunde se henne live så har jag tagit en bild från internet. Hon är 64 år men är så skönhetsopererad så den åldern skulle man aldrig gissa.

Av Bettan - 16 februari 2015 09:14

Visst folk har jag svårt att begripa mig på.Såna här begriper jag mig inte på alls,va fanken sysslar dom med?
Arma hund som inte får vara hund utan docka.
Detta skådade jag på stranden idag..

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards