Alla inlägg under oktober 2015

Av Bettan - 28 oktober 2015 10:48

Morronfikan hemma hos mig och sen var det i bilen för färd mot Helsingborg. Kolla in Shoppen på båten så man vet vad priserna ligger såklart..hittade en god parfym oxå.

   

Resan går ju så snabbt och sen var det full rulle till bageriet som brukligt. Den traditionella bilden på första bettet i snegeln:

 

Sen var det på g med inhandligen...OST!

Så vad vi än handlade sen så höll man på att storkna av osen när man öppnade locket på "kärringavagnen". Osar ju förjäkligt med jisses vad det är gott med stark stinkande ost!

Lite middag på det och vila benen en stund..

   

Sen var vi fit for fight igen..gick förbi dessa vattenkannorna..visst är dom kul med dyra som sat...

 

Sen var det i dom viktigaste butikerna...oj vad kärran blev tung att dra när man kom ut igen..

   

Var även inne i en klädesbutik..oj vad snygga linnekläder..såna som jag bara älskar!

titta här...titta på denna...kolla!!   Jag blir som i extas ta mig sjutton..hela butiken hade så mycket snyggt!

Provade en klänning som jag hade svårt att slita mig från. Testade många olika härliga färger..man blev ju helt sjuk.

Jodå...jag kom ut med en sån oxå av märket UNO.

Trötta på väg hem men bagaget var ju fullt med goa grejjer så vi var helnöjda. Framför allt så har vi haft en jättemysig och kul dag.

Vissa personer klickar det bara med och vi har alltid lika kul ihop...  

Av Bettan - 25 oktober 2015 16:34

  ....när discodojjorna var på.

Av Bettan - 19 oktober 2015 20:40

   

Höjdpunkten på arbetshelgen var att Sussie bjöd på äppelkaka med vaniljsås,det hade vart hennes födelsedag dagen innan. Mums vad den var god..varm oxå.


Av Bettan - 13 oktober 2015 11:19

Var i Malmö häromdagen och tänkte att jag går en sväng inne på köpcentret Triangeln. Kände inte igen mig alls och mycket olika butiker som jag aldrig hört talas om bara..lite kul faktiskt.

Var inne i en butik som säljer piercingar och tittade. Mycket trevlig tjej och oj vad vi kunde snacka,jaja....fick reda på att det är 3 år sen det gjordes om. OJ....det är ju inte ofta man är mitt i Malmö precis...

           

När jag kom ut så var det både kallt o blåsigt..men denna kämpade på att överleva iallafall...

 

Av Bettan - 13 oktober 2015 11:09

Där gick degkroken åt hel....te!  

 

Idag blir det att börja på ny kula med annan "krok"


 

Av Bettan - 4 oktober 2015 18:53

Jag ringde igår och frågade vad Adde hade för sig idag?

Han hade bara shopping på agendan så vi planerade in en date vid middagstid. Han blev så lycklig av detta så det har varit en evig väntan förstår jag. Adde ringde till mig imorse och skulle bara påminna mig om att det var idag vi skulle ut o dra en repa med bilen.  

Men jag hade inte glömt..hur ska man kunna glömma nåt sånt som är så viktigt?

Han var eld o lågor när jag kom...äntligen tyckte han nog.

Så i bilen så drog vi med en jäkla fart...Adde skrattar.

 

Vi har kört gata upp o gata ner,även kört och vinkat på skolan(ja...som är stängd idag söndag) och sagt hej och hejdå skolan..ses imorrn.

Sen for vi till Addes kortis och visade upp hos där....där blev det kort tagna av dom och Adde var så himla stolt. Dom frågade om dom fick åka med ,men näe glöm det. Dom frågade en gång till om dom fick sitta i bilen..NÄE skriker han.  

Se Adde så lycklig värmer mormors hjärta,så liten grej är så himla stort för han.

Sen var det till att ut o dra på stan igen innan vi for hem till mamma och Assistenten Nettan...givetvis med Hasse Andersson och Guld o gröna skogar i högtalarna(mormor får bara ta det)

 

Efter denna tur med min bil så skiftade vi till "Addes bil "och for till Burlöv Center och shoppade och käkade middag. Tack för en rolig och givande dag   



Av Bettan - 4 oktober 2015 18:06

Då var vi på G över till Öland..

   

Vi skulle hit och jobba..

 

Öland visade sig från sin bästa sida denna dag,strålande sol och glada besökare. Vi hade arbetskamrater bredvid oss som säljer sockervadd och ballonger,alltid lika kul att stå bredvid dom. Det gör mycket vilka man har bredvid sig tycker jag,skojar och skrattar så går dagen så himla fort. Och är man glad så sprider det sig till sina kunder och allt blir bara så mycket roligare att jobba.

     

Även deras hund Chaplin som jag även kallar Zvampen ,jag bara älskar han asså !!

Blir så glad när jag ser han--en som man kan klappa om och gossa med riktigt ordentligt och som gillar mina hårda tag. Mina ja....inte Jörgens. Han är skitförbannad på Jörgen...stirrar på han hela tiden och så fort Jörgen tittar på han så morrar han på allvar och gjorde nåt utfall,totalt tokig!

 

När dagen var slut så var det över bron till fastlandet igen...mot Målilla 12 mil.

Där är det kolsvart när vi kommer upp,inte en belysning. Och inte fanken lär man sig heller var man la ficklampan,samma visa varje år.  

Trötta efter dagen så fick vi iallafall husvagnen på ström och bussen på vår plats. Nu skulle maten vart klar helst...men jag hade färdig soppa som bara var att värma och  ett gott mörkt bröd fyllt med fröer och äpplen i ugnen så det var varmt.

Sen var det bara bingen och somnade direkt.

Sen var det upp vid 7 och ställa upp,skönt när det inte var vitt på backen som det brukar vara,kunde jobba i kortärmat.

Ja..Målilla är en riktig bonnamarknad. Med det menar jag inget nervärderande utan mer grejjer som man är i behov av.,,karameller till exempel..  

                 

Det kom 7-8 gamla traktorer och visade upp sig oxå..kul inslag..

   

Lika mysigt som när den gamle farbror slår sig ner bredvid vår disk och tar fram dragspelet..han drar folk minsann..

 

Vi packade tidigt som bara den...marknaden bara dog ut som att vända på en hand. Skönt att komma hem på kvällen och inte nattetid..

När vi kom till Växjö var det ballong i luften framför oss...

 


Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards