Alla inlägg under december 2015

Av Bettan - 11 december 2015 19:07

Här i Addes skola är det många familjer som väntar in lussetåget och för att se sina telningar i vita linnen och tomtedressar. Ja en o annan pepparkaksgubbe var det oxå....

Här inne kläs det och fixas..

 

 

Nu är spänningen hög minsann för oss alla..

 

Så kom då lussetåget...oj så många dom är och vad dom kan sjunga sen   

Sen blev det fika med stora bamsiga lussekatter. Adde charmknutte var på ett strålande humör..  Men rent livsfarlig med sin spetsiga stjärna..haha

   

Fick reda på av fröken Maud att dom hade slagit sönder hennes mugg. Den såg likadan ut som den blåa stora,men för att inte hon ska märka nåt så har dom målat en katt på en annan. Smarta är dom...tror inte Maud la märke till att det var en annan. 

   


Tack Adde för att jag fick komma på lussefirandet. Och ni var så duktiga alla...som ni har övat.




Av Bettan - 11 december 2015 17:15

Vi var på Spången Gästgivaregård igår och åt Julbord.

Kalle på spången är en film med Edvard Persson i huvudrollen. den är från 30-talet och spelades in just här på gästiset.

     

Iallafall så var det ett dignande julbord och allt vad jag åt smakade precis som jag tycker det ska göra.Jag är ju tokig i fisk i deflesta modeller. Så jag frossade i de flesta sorter,så idag känns det som man andas med gälar  

       

Sen var det ju dessertbord med 511 godsaker,även min favorit varm ostkaka(man är ju smålänning) Sen var det godisbord med massa olika smågodis,men det är inte min melodi.   

       

     

Jag kan starkt rekomendera detta anrika ställe som ligger i krokarna vid Ljungbyhed. Iallafall om man gillar fisk i alla former.  


Av Bettan - 9 december 2015 18:00

Blev avdämpad på Möllevångstorget även kallad möllan. Där stod Lena och väntade på mig och vi travade till parkeringen för att hämta hennes bil. Ner i varmgaraget och med nyckel och koder så öppnade sig en stor grind. Och likaså,man måste ha nyckel för att komma ut med kärran oxå(från bunkern).

   

Sen bar det av till Ikea för att käka frukost och mycket snack över många koppar kaffe. Undrar om man kan somna ikväll?

   

Det blev lite shoppande allt och sen bar det iväg till några butiker efter det oxå. Hittade bl.a såna här blinkande lampor som man kan ha på fingrarna.

 

Tanken var till Adde..men sen slog det mig...han skulle väl bli tokig att ha nåt som sitter fast på fingrarna. Han skiter väl i om det blinkar eller lyset...  Sen tål det kanske inte väta heller..

 

Av Bettan - 8 december 2015 14:26

  Me like...

Av Bettan - 5 december 2015 19:43

Idag har jag fått gossa hur mycket jag vill....så mysigt. 2 vuxna och 6 valpar. Hur goa och kelsjuka är dom inte...Mmmm

 

Av Bettan - 4 december 2015 09:40

Jag som aldrig läser böcker,har så svårt att koncentrera mig. När jag gjort försök innan så läser jag om o om o om igen. Kommer på mig själv att under tiden jag läser tänker jag på vad jag ska göra sen...så brukar inte bli mer än första sidan 20 ggr sen skiter jag i det!  

Men jag har faktiskt hyrt denna boken:

 

Den var lättläst för mig. Skulle tro att det är för mitt barnbarn är cp-skadad och vet alla turer runt om i kring.

Så bra med tankar som kommer från en mamma och alla problem och glädje.Jag läste ut den direkt...

Av Bettan - 3 december 2015 15:24

.....i hjärtat när jag ser detta. Men man måste stånga sig blodig några månader först för att kanske kunna få en extra assistans för att kunna hitta på en rolig grej.  

Warm in my heart.  


Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards