Alla inlägg under januari 2016

Av Bettan - 21 januari 2016 14:48

Var tvungen att testa nytt ställe ikväll. Har kört förbi så många gånger och det brukar sitta mycket folk..så här är det nog gott tänkte jag.

Näe...det var ingen höjdare. Glasnudlar.koriander.överkokt kyckling och massa ben. Men nu vet man ju det o slipper vara nyfiken.

Av Bettan - 19 januari 2016 02:29

Började med när jag knäckte frukostägget ,vilken lycka...2 gulor. Synd den ena gick itu bara.

Sen sällskapet av Marroy o lilla Lucky på altanen.

Sen kom familjen med gottis gjort på kokosnöt(såklart..vad annars här i detta distriktet)
Där gick dieten åt skogen...så jäkla gott.Blir att hålla igen på kvällsmaten lite.

Av Bettan - 16 januari 2016 09:10

Ja..sånt har dom jättesnyggt här. Man kan undra varför har inte vi lite roliga,men kom precis på...det går aldrig att sälja skulle jag tro.

Så här såg det ut där jag var o körde idag.

Elledningar som åkt ned,antagligen nån bil som varit högt ladtad o dragit med sig en bit till det gått av. Men man blir aldrig förvånad här...

Av Bettan - 16 januari 2016 06:04

Så himla skönt att det är mulet idag. Har regnat inatt,så imorse var det dyngsurt överrallt. Men som vanligt torkar det upp snabbt som bara den.
Idag tänkte jag åka o köpa plantjord...jag har ju fröer med mig. Det hade jag ju sist oxå men dom funkade inte..nya modeller denna gång.
Blev bjuden på soppa i förrgår som är jättegod innehåller köttbullar, chips,tofu,fläsksvål,kött, nudlar o groddar.

Åt ihop med trevligt sällskap

Sen blev det en träningstur på redskapen som är utplacerade lite var stans i byn...här är 2 av dom.

Av Bettan - 14 januari 2016 02:23

Nya dagen börjar m kaffe,macka och lite korsord.

Av Bettan - 12 januari 2016 03:59

Så har man då carit på badet första turen...28 grader i vattnet.

Jag satt i skuggan i 2 timmar. Ska fanken inte bränna mig denna gången,men så säger jag varje år.
Var hos Nong(frissan) o gjorde vid händer o fötter. Hade med mig en påse med nagelack och det var poppis klart. Det går ju mycket sånt.

Jag var även på marknaden som har flyttat på sig till nytt ställe. För på gamla stället förbereder dom för ny butikskedja..MACRO.
Men hitta till nya stället är inte svårt...följ strömmen bara av moppar.
Träffade oj..hon säljer milkshake av kokosnöt. Hon har fått så ont i ryggen så hon fejjar inte moppar längre.

Bredvid henne säljer en annan bamburör..kaolamm på thai. Dom är man ju frestad att köpa..för jäkla gott.

Så har vi då fantomen som vi kallar han. Han heter Banthom..idag fick jag mess av han igen. Stort hjärta med :i love you.
?

Det blev ingen middag ute igår..blev så sent hos frissan. Det är mycke som ska snackas om när man varit borta ett tag.
Så det blev en mama...det har jag hemma i reserv.

Jag hade sällskap av Marroy o Lucky till middagen.

Av Bettan - 9 januari 2016 16:38

..att det skulle snöa precis den morgonen när man ska ut o åka. Åka ja....det var många som åkt av vägen i halkan.Men på bron var det rätt bart men halt.

Min tur till bkk hade jag med en arbetskollega/vän.

När vi mellanlandat bjöd han på gofika i Dubai..
På planet hade dom svenskt smör...har jag aldrig varit med om.
Mötte upp hans flickvän o sen till hotellet. Efter det så är det äta på sizzlers ..det är stående.

Dom tog nattåget nästa kväll o jag morrontåget dit jag ska.
Mat på tåget som min granne fick, jag äter inte sånt som stått ett tag.

Tåget stannade 15 mil innan jag ska av. Där stod det i 45 min. Sen skulle alla av...det hade varit olycka med tåget framför oss. En bil som skulle över spåret o hann inte. Tåget brakade rakt på...3 döda. Var på nyheterna. Så det blev buss 5 mil sen gick inte den längre. Jag jagade upp minivan o tog en sån sista 10 milen.
Oj så många som skickade o ringde o undrade var jag blev av.

Men nu är jag hemma iallafall...och blev så omkramad.härligt
Men gladast av alla blev nog marroy..hon skriker av glädje.

Blev ju en överraskning..Marroy har en valp. Här är lucky..4 veckor

Så här är min thaifamilj

Sen har jag forit o handlat o såna saker. Var helt slut igårkväll. Det är redan jättevarmt här...så idag köpte jag en hel låda elekrolyte....så jag får i min alla mineraler. Vätskebrist har jag haft o vill inte ha igen.

Av Bettan - 4 januari 2016 18:45

 

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards