Alla inlägg under februari 2016

Av Bettan - 29 februari 2016 11:59

Just nu sitter vi och äter. Det blev kyckling i sweet and soursås. Det gör dom godast här tycker vi.

Är totalt störtförkyld och näsan bara rinner,går inte att få stopp på det. Så jag brukar ta en kökshandduk som näsduk i sverige. Men nu är vi här o papper funkar inte..blir ju bara sår. Så det fick bli en sarong istället.

Hoppas det är kulmen idag o bättre imorrn. Var ett helskotta på thaimassagen idag..hade bomullstussar i näsan. Det var ju skitroligt klart..?

Av Bettan - 28 februari 2016 10:04

....Miss byhåla.
Vi var inte hemma förrän 24.00.Snacka om att kunna dra ut på det hela...hade svårt för att hålla mig vaken. Men har man suttit i flera timmar får man sitta till man vet vem som vann.
Så här är hon...

Av 68 tävlande så togs det ut 10..hör är några av dom

Idag är det sista dagen ,så sen blir det som vanligt igen o det ska bli skönt.
Sen kommer det en ny om några veckor igen..då i templet.

Vi ska nu i veckan åka till immigration och förlänga visumet. Så igår var vi och fotade oss för det..en 'hönsastege' till andra våningen och där är fotostudion.
Bilderna är ju inget att visa..

Av Bettan - 26 februari 2016 23:32

Köpt 3 storskjortor på sjukan som hade marknad.

Den ena var lite trång i ärmarna så jag for till sömmerskan och lämnade in den där för avhämtning nästa dag.

Mitt emot stod det 2 urnor som det gjorts av bildäck. Dom stod nog på tork skulle jag tro...rolig ide.

Sen åt vi en omelette på vårt nya favoritställe

Våra hundar marroy o vadde kliar sig i pälsen hela tiden..tror dom har loppor.
Så tänkte jag måste fixa medel igen,men onödigt att gå till veterinären för sånt.
Så när jag var på manikyr så frågade jag där. Det blev apoteket nästa. 1 piller till vadde o 2 piller till marroy. Sen puder att dränka in pälsarna med.

Problemet med att få i dom piller...hm
Jag löste det med en burk makrill o mosade pillren i det...oj så lätt det slank ner ?
Sen blev det ner på festivalen på kvällen...den är ju bara några dagar till.
Det var uppvisning på kandidaterna till miss byhåla:68 stycken.

Blev bara uppvisning och man kunde köpa blommor att ge den man hejjade på. Jag hade 4 jag tyckte var sötast..men ingen av dom fick några blommor klart?
Stor skylt vem som ligger bäst till i röstningar...så det är väl fortsättning nästa dag

Förresten..kvällen innan var det dansuppvisning.
Det var ett helt gäng uppe och alla bar så fina kläder. Halva gänget med gröna kläder och andra halvan röda o svarta. Trådsmala alla utom en tjej som var knubbig. Det fanns tydligen inte i hennes storlek så hon fick ha annat på sig,..och nåt mer missprydande kunde dom väl inte hitta. Som en stor röd studsboll for hon fram o tebax.

Av Bettan - 25 februari 2016 04:04

     


 

Man hinner dåligt reagera o hinna få in tvätten som hänger utanför tak förrän det vräker ner.





Av Bettan - 25 februari 2016 04:02

Det hade dom på stranden igår. Denna staty av en sjöko och en delfin har dom haft i alla år. Lite vatten runt om och nåt år fick dom färg på sig oxå. Nåt år planterades dit en typ buxbomshäck runt om. Ja..jag tyckte det var jättefint i all enkelhet under lummiga träd.
Nu har dom hållt på att göra stort monument ,i detas ögon tjusigt. Dom skulle fälla träd igår och stora bamsingar gor i backen. Jag trodde ju det var för dom var sjuka och kinde åka i backen okontrollerat??
Men så var inte fallet utan nu ska dom inte skymma monumentet..ner med det bara.

Av Bettan - 25 februari 2016 03:41


 


Av Bettan - 24 februari 2016 02:19

Var och åt hos Mei igår. Hon har ju flyttat nu när det är festival. Så nu sitter man på strandgatan och det fläktar skönt där.
Vi tog in grönsaker i ostronsås..jag vet inte ovanligt för mig.1

Kyckling m cashewnötter. Älskar dom små plommonen som ligger i.

Räkor i grön curry..starkt som bara den.

Denna unga herr som tar beställningen har vi sett sen han var liten. En riktig spjuver o glimten i ögat. För flers år sen gick han o sålde ananas bland borden. Ville man inte köpa så la han huvudet på sned o bad...haha.
Nu tog han beställningen,jaha säger han ..så vi fick säga till han att han fick skriva ned på sitt block. Då står han o ljudar fram..han e så go denna kille.

Jättebra det är plåtbord,ingen risk mobilen åker i backen. Jörgens mobilskal är ju magnetiskt.

Av Bettan - 22 februari 2016 00:43

Så var vi och såg thaiboxning igår.Jag tycker det är jättespännande och kan inte släppa blicken förrän gong-gongen ljuder.
Vi såg många matcher varav en holländare som bankade på en thai o vann.

Dom är jäklar i det ettriga..en halv sekund så sitter det en spark i sidan...kvicka som bara den.
En fick dom leda ut och en annan fick sån smäll så han fick dom dra ut från arenan..han var helt borta.
Uppträdet på stora scenen var som idol ungefär. Den som man tycker sjunger finast ska man gå fram till scenen och ge en plastkrans om halsen..minst 2 vet jag sen innan. Klart jag skulle göra...var o köpte 3 gröna kransar för 20 bath styck.Fram o la runt halsen på en som jag tyckte..lite kul. Fanns ju många färger att välja på...alla kostar olika. Vit 1000 bath styck t.ex
Vi gick o tittade lite innan bland växter som ställs ut...vilka vackra o intensiva i sin färg dom har waterlily..eller näckrosor som det heter på svenska.

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards