Alla inlägg under februari 2016

Av Bettan - 20 februari 2016 15:40

...annordnas festival. Den är större detta året tycker jag.
Invigningen var igår med mycket folk på scenen och mycket prat.
Jörgen sköt korkbössa o sköt ner liten figur till vadde.

Det görs isfigurer.känns ju meningslöst kan man tycka i denna värme

Finns stora snö-isar ocå som vi gillar..
Men än har vi kunnat hålla oss. Vi köpte mango istället,men det kan ju aldrig ersätta en snö-is förstås.

Av Bettan - 19 februari 2016 11:13


 

Av Bettan - 19 februari 2016 11:10

Näe det gör man inte ,här sopar man.
Familjen frågade oss o. Vi ville titta till deras hus för dom åker bort alla fre-lör-sön.
Självklart...jätteglad att dom frågar OSS?
Betyder ju så mycket för oss..
Så dom åkte imorse o vi vinkade av dom.
Sen började jag att sopa löv i deras trädgård och Jörgen fick avsluta när jag får blåsor i händerna.

Sen åkte vi en sväng idag..inget bad. Stannade o skulle köpa en dricka..men blev en mama oxå.

Så var vi på igen och hamnade inne i byn igen. Då var Jörgen hungrig och vi for till soppköket o han tog köttsoppa medans jag köpte en iste i butiken bredvid o satt mig hos honom.
Sen var vi helt slut o körde hem. Jag slet av mig klädet o in i duschen för att bara få kallt vatten på mig...kallt o kallt.
Sen tog jag o hällde vatten därute i en balja..nu skulle jag tvätta 'Vadde'.
Det gick över förväntan..full av diskmedel satt hon sig i baljan m vatten. Tror hon nog tyckte det var skönt efter en stund. Sen sitta i knät o bli torkad.Svetten rann av mig.

Ser ju inte klokt ut att på deflesta bilder här hemifrån är jag bara omknuten med sarong. Men det är vansinnigt varmt o då e det bekvämt.
Iallafall så blev det lite sopande igen..lite varje gång.

Nu börjar det bli kväll ..då kommer det stora frågan?
Var ska vi äta ikväll?
Igår var det soppa ute på trottoaren.

Av Bettan - 19 februari 2016 10:48

Ikväll börjar den stora festivalen här i byn. Vi var o gick en sväng igår redan ,för idag är det fullt av folk o 100 grader varmt.
Det som jag tyckte var lite roligt är det nya modet...tandställning !?
Fejkade i alla dess färger ..bara välja.
Korkat mode..visst. Men ingen mobbning till dom som har riktiga. Min teori hur det kommit till: Folk vet att det är dyra saker att få insatt..aha...dom med tandställning har det gott ställt.Som allt annat fejk som diorkopior osv.

Av Bettan - 19 februari 2016 02:45


 


....varför vattenskålen är tom.Jag fyller den på morron innan vi åker iväg. Kommer hem efter några timmar...tom?

Man förstår ju att dom är törstiga när det är så varmt...men inte så man behöver fylla skålen 3 ggr/dag.😊








 

Av Bettan - 17 februari 2016 10:11

Idag kollade jag klart.se.
Åh vilket fint o soligt väder det ska bli...
Tog moppen o for ner,Jörgen var i grannbyn på oljemassage o kom senare.

Åh...idag var det vågor..jippi. Tycker det är skitkul med stora vågor. Men det varade inte mer än par timmar sen blev det dis o alldeles mörkt moln. Så svängde det på 0-tid som det gör här.

Så vi fick skula med Livia o Eugen under parasoll som var massa hål i. Dom är ju till för sol o inte regn. Tyckte det höll uppe lite..o gav oss iväg med hej då o badkassen i ett jehuj.
Kom upp till vägen så var det igång igen. Dom kom med sin hojar o skulade där vi stod under tak.

Sen äntligen höll det lite o vi stack åt varsitt håll...heeem.
Visst kom det en skur igen men nu var det bara att dra.Jag blev så full i skratt på vägen hem..hade ju stora skärmmössan på under hjälmen. Skärmen blev ju blöt o så fort jag tittade ner for den ner över ansiktet som en våt filt. Tittar jag upp så är den som en volang på hjälmen ????

Lycka för jörgen som har plast i skärmen så den håller.
Nu är vi hemma iallafall om än dyngsura.
Och det har minsann regnat här hemma oxå

Av Bettan - 16 februari 2016 14:55

Dom blev jättefina både mina o jörgens.Jag tog knallrosa nagelack denna gången..

Dom bjöd mig på tamariner,tja godare frukt finns ju. Men när hon hade skalat upp redan ville jag inte säga nej.

Sen blev det iväg o äta kvällsmat. Katten coffee ligger som en hund mitt i entren.

Lite roligt att se men rätt typiskt här...detta med att behålla förpackningen. Kolla in klockan på väggen

Maten är jättegod. Omelette med gris o grönsaker. 2 soda som dom köpte i butiken till oss längre ner på gatan.

Sen åkte vi hem igen..Marroy o Vadde blir lika lyckliga varje gång vi kommer..men det vankas bara mat på kvällen

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Skapa flashcards