Alla inlägg under mars 2016

Av Bettan - 10 mars 2016 01:01

1 gång på semestern är det poolen...men det räcker.

Av Bettan - 9 mars 2016 01:59

Här hade dom spärrat av halva torget för på kvällen var det uppträde med mat för dom som köpt biljetter.
Så många matstånd hade fått flytta på sig. I sverige hade det blivit kalabalik om man hade fått flytta sig om än nån meter.

Jag tittade lite men sen fick jag för mig att köra ner till strandpromenaden för en fotmassage. Jörgen o jag var inte speciellt hungriga så det blev ingen middag igårkväll. Så då bestämde vi att vi ses hemma sen så far vi på varsit håll.
Så första gången en fotmassage detta året..bara upp med skånken i knät.

Av Bettan - 7 mars 2016 01:00

Här får barnen visa sig på scenen och sjunga och dansa. Måste vara jättekul med fina kläder och ivrigt påhejjade av föräldrar och släkt.
 

Av Bettan - 5 mars 2016 11:06

Vadde har ju skabb på skinkan. Så i förrgår baddade dom på nåt lila i ändan. Så imorse så var det ett storbad i barnschampo.
Vilken plåga...
Jag hjälpte till att hålla och geat(som vår hyresvärd heter) tvättade. Tog lite bilder först.

Sen ska det torkas o fönas..

Blev sprit på och sen detta lila. Nu blir hon bunden..oj vilken tandgnisslan. Hon har ju aldrig varit bunden förr o nu skulle väl detta tirka vad jag förstod

Jag åkte till badet och när vi kom hem var vadde fastbunden i vår utesoffa. Nu var det synd om vadde tycker jag. Har hon stått där hela dagen ?
Jag vill ju inte släpa hemne för jag vet ju inte hur det funkar här och hur dom tänker. Så jag satt fram vatten och en skål med mat.
Sen band jag upp och gick en sväng. Gick förbi familjen som sa jag kunde lossa henne...vilken lycka.

Av Bettan - 5 mars 2016 10:48

Igårkväll tjoar 'mama' utanför...
Jag står och ska klä mig för vi ska ut o äta mat. För jörgen är och handlar o när han e tebax så ska vi sticka.
'Mama' står med ett fat med 6 stora räkor och torkat stekt kött och sticky rice.

Jisses så gott. Och när jörgen kom så blev han överraskad. Vi åt glatt detta och det var bara så himla gott. Blev så mätta så det blev vår middag.

Av Bettan - 4 mars 2016 02:47

Ja det ser verkligen ut som ett fågelbo.

Dett är efterätt som vi blev bjudna på när vi var ute och åt i grannbyn.
Det är gjort av ägg!!!?
Jag fattade inte hur dom kunde få det så trådigt så jag var bara tvungen att fråga.
Eftersom dom inte kan någon engelska över huvudtaget så är det charader som gäller. Det blev hur bra som helst och jag fattade precis.
Dom kommer ut med en jättestor kopparkryta med jätteöron. I den ligger smält socker. Vispar ägg och häller i en trubbig tratt med handtag som gjorts ett litet hål i varje hörn. När sockret är hett så viftar dom med tratten så äggsmeten far ner i sockret och stelnar. Lyft upp och på tallrik. Jättegott och inte så sött som man skulle tro.

Av Bettan - 1 mars 2016 05:12

Inatt var det inte mycket sovande. Hade frossa och kunde inte få upp värmen utan låg bara och skakade. Gick upp och tog jackan på mig och en varm filt...somnade.
Men gick upp 03.30 då gick det inte att ligga längre.Så sen har jag suttit upp onlindad i filten o snörvlat i sarongen. Tar piller för att få väck febern...så imorse gick jag ut o fixade frukost på darriga ben. För efter frukost gav vi oss av till immigration.

Det var väl inte på dagen dax att förnya,men man får vara ute i god till för här kan allt strula.
Så på med långbrallor och jackan o iväg. Jörgen tycker jag ser ut som en riktig thai, jacka trots gassande sol och över 30 grader.
Det var tomt när vi kom så det var skönt. Visum kostar 1900 bath men vi åkte på 100 bath för hon kopierade 3 papper. Det fick vi inget kvitto på minsann..blev ju så paff så det slog mig aldrig förrän på vägem hem. Det skulle väl köpas nåt gott till fikan antagligen

På väg hem körde vi onom tesco och handlade hundmat och lite annat smått o gott.
Jörgen ville till badet men jag vill bara hem. Så jag handlade o han for. Så nu sitter jag här hemma och kurerar mig med en cocosdricka med hopp om bättring..tror jag slänger mig i bingen en stund..?

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards